חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

עבודת מחקר בבית הספר ”אבני חן” מודיעין

 

מפגש של תלמידים, הורים, סבים וסבתות היווה שיא של עבודת מחקר בנושא :”חקר דמות” שבצעו תלמידי כתה ו’2 במהלך שנת הלימודים. המפגש המרגש בו הציגו התלמידים את העבודה  לבני משפחותיהם התקיים השבוע בבית הספר ”אבני חן” במודיעין.

 

פתחה את הערב מחנכת הכתה במשך שלוש השנים האחרונות, ליאת לוי, שעמדה על תהליך עבודת המחקר שבצעו התלמידים החל  מראיונות עם בני המשפחה, הצילום, תיעוד המסמכים ועד לקשיים שבדרך. "כל אחד חקר את שורש המשפחה שלו ונחשף לסיפורים מרגשים שאותם לא הכיר" אמרה. 

בזה אחר זה עלו התלמידים לבמה, כאשר ברקע מצגת שהכינו על תהליך העבודה. תמונות מתחלפות של התלמיד החוקר והדמות הנחקרת הוקרנו על המסך שעה שכל תלמיד סכם בקצרה את המייחד את הדמות שבחר, מה למד ממנה ומה הטביע את חותמו עליו.

 "יש לי דודה חרשת" אמרה אחת התלמידות, בהתייחסה לקשיים בהם נתקלה במהלך עבודתה. "נתקלתי בקושי להיפגש עם אבא בגלל שהוריי גרושים" אמרה תלמידה אחרת. "לא היה לי כל קושי" העיד על עצמו עידן והוסיף: "סבא שלי היה בין מדליקי המשואה ביום העצמאות ה-32 למדינה, כנציג התעשיות הביטחוניות". "העבודה מנציחה את בת דודתי שנפטרה בגיל צעיר מאנורקסיה" ספרה תלמידה נוספת "וכל המשפחה שלנו התגייסה לספר את סיפורה" הוסיפה. "אני מנגן על פסנתר וגיטרה ולכן חקרתי את מנדלסון ושמחתי לדעת על הקשר המשפחתי שלי אליו" ספר אופק.

בחלקו האחרון והמרגש של הערב התבקשו ההורים ע"י מחנכת הכתה לשתף את הנוכחים בתהליך העבודה. ההיענות והפתיחות היו מפתיעים. "אני מציעה לכולם לאמץ את הרעיון של חקר דמות, להקשיב ולדובב את המבוגרים שבמשפחה. חשוב לשמוע את הסיפורים, כי זה דור של הקמת המדינה ושנותיה הראשונות, דור שהולך ונעלם", הציעה אחת האמהות.  

"התמלאתי מהתהליך, מהצגת התלמידים ומהשיתוף של ההורים" סכמה אביבה לוי, מנהלת בית הספר והוסיפה: "זוהי זכות גדולה לשמוע על הדמויות שבחרו התלמידים. כל דמות השפיעה ממקום של ערכיות. הסיפורים המרגשים שנכתבו בעבודות הגיעו עד לחדר המורים ורגשו את כולנו" אמרה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות