חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”בואו ותשפי”או!”

 

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, שנת תשפ”א, השבוע קיימנו ( יום שני 24.8) כנס מקוון  ראשון מסוגו בעיר מודיעין מכבים רעות, בנוכחות ראש העיר מר חיים ביבס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מר מויש לוי, נציגי מינהל החינוך, מנהלי בתי הספר היסודיים והתיכונים,החינוך המיוחד, פורום הגננות המוביל,חברי ועד הגנים והנהגת ההורים העירונית.

 

בכנס נטלו חלק כ- 80 משתתפים אשר לנגד כולם מטרה אחת משותפת :חינוך איכותי לילדינו! שאלת הבסיס לכנס הייתה כיצד ניתן לשפר את שיתוף הפעולה ביננו לקידום החינוך בעיר וכלל גם חלוקה פנימית של צוותי חשיבה ולאחריו הצגת הממצאים שהועלו.

הכנס התקייםביוזמת הנהגת ההורים העירונית, והתקיים לאחר תכנון משותף יחד עם מינהלהחינוך, מנהלי בתי ספר ופורום הגננות העירוני. "חייבים לעשות זאת יחד" מסבירה שחף סברסקי, יו"ר הנהגת ההורים של בית ספר מו"ר שהגתה את הכנס. "הרעיון הראשוני הגיע מאיתנו אבל קיבלנו מיד תמיכה ושיתוף פעולה ממינהל החינוך. כולנו מבינים שעבודה משותפת יעילה יותר, נותנת מענה טוב יותר וקלה יותר למימוש".

אייל כהן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית : "הכוונה הייתה להביא למפגש אחד את כל הרצף החינוכי , מגיל 3 ועד סיום י"ב תוך מטרה לחשיבה משותפת של כל הצדדים. הכנס הוא רק תחילתו של תהליך ומהווה את נקודת הפתיחה. עלו בו רעיונות לשיתופי פעולה והשלב הבא – הקמת צוותי עבודה משותפים". 

עיתוי הכנס אינו מקרי. מאז פרוץ הקורונה יש שינוי בהנחות היסוד של תפעול וניהול מערכת חינוך, הגדרה מחדש של מערכת היחסים שבין הבית לבית ספר והגן. "דווקא בעת הזו, עלו המון יוזמות ורעיונות יצירתיים שחשבנו שצריך לבדוק אפשרויות נוספות לעשייה משותפת". סברסקי מציינת "אתן דוגמא – במהלך הקורונה נוצרה קבוצה שיתופית של מידע לוועדי ההורים של כיתות ו’ ויחד הם העלו רעיונות כיצד ניתן להוציא לפועל את מסיבות הסיום של בתי הספר היסודיים, ובפרט המלצות על אנשי מקצוע והשוואות מחירים. זוהי יוזמה שאין סיבה להפסיק אותה גם ללא קורונה. הרי שיתוף ידע כזה רלוונטי בכל שנה ומייטיב עם כולנו.עלו בכנס רעיונות כמו מאגר שיעורים מקוונים שמורים מבתי ספר שונים יוכלו לחלוק, הקמת הנהגות שכונתיות של הגנים ובתי הספר, מענה עירוני לצרכים משותפים. עכשיו, כשכולנו התרגלנו למפגשים בזום, זה אפשרי והגיוני לקיים הרצאה ולהזמין הורים מכלל בתי הספר לזה."

בתיה שוכן בירכה על היוזמה והביצוע: "המפגש נוהל באופן מרשים ביותר. בסבלנות, במקצועיות וברצינות אמיתית.שיתוף הפעולה של כל המשתתפים ניכר והיה משמעותי.התובנות וההמלצות מרשימות. במיוחד אלו  שנוגעות בנושאים רוחביים שראוי שהנהגת ההורים תוביל כי יהיה לכך יתרון ענק ( תלן, ועוד). מבחינים היטב בעבודת ההכנה לערב הזה והפירות בהתאם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות