חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

מתי רצוי וכדאי להשתמש בסילר לבטון?

 

אנחנו רגילים להגיד על דברים חזקים במיוחד שהם חזקים כמו בטון ואכן, הבטון שמיוצר לרוב ממים, חול וצמנט הוא לא בכדי אחד מהחומרים הכי שימושיים ונפוצים בענף הבנייה. עם זאת, גם לבטון החזק יש נקודות חולשה, ממש כמו גבר חזק, שרירי, מוצק אך רגיש

 

הנקבוביות שבבטון יכולות להוות פתח ללא מעט בעיות שיכולות לחדור פנימה ולהתפתח בתוך חומר הבנייה המוכר. כאן בדיוק נכנס לתמונה הסילר – חומר איטום שמגן, שומר ומשדרג כל חלקת בטון. רוצים לדעת עוד על סילר לבטון? הכל במאמר הבא. 

מהו סילר לבטון וממה הוא עשוי? 

הפעולה - To Seal משמעותה באנגלית היא פעולת האיטום, מכאן גם לקוחה המילה ’סילר’. משטחים שונים כמו בטון, אבן טבעית ושיש עלולים לספוג כמויות גדולות של מים וכן להינזק מכתמים שונים. 

לכן, במטרה להאריך את החיים של חומרים אלו וכן על מנת לשדרג את הנראות שלהם, מיישמים עליהם חומר איטום מיוחד הנקרא סילר. 

הסילר מהווה למעשה שכבת הגנה חזקה ואטומה, שלא מאפשרת חלחול של מים, שמנים, ספיגת כתמים קבועים או לכלוך שמצטבר. תפקידו של הסילר הוא לשמור ולהגן על החומרים והמשטחים עליהם הוא מיושם, אך חשוב לזכור שישנם סוגים שונים של סילרים ולכן יש להתאים בין סוג הסילר לבין החומר עליו הוא מיועד להגן. 

מתי כדאי ונהוג להשתמש בו? 

השימוש בסילר הוא מומלץ כאשר רוצים להגדיל את עמידותם על משטחי ריצוף, של קירות ושל משטחים שונים עליהם נרצה לשמור ולהגן. יישום הסילר לא רק מהווה שכבת הגנה נוספת, אלא גם משדרג את מראה המשטח וכן מקל על הניקיון והתחזוקה העתידיים.

עם זאת, התפקיד המרכזי של חומר זה הוא כאמור לאטום. בזמן שימוש סילר לבטון נרצה למשל למנוע חדירה של שומן, לכלוך, מים וכל נוזל שיכול לחדור לחומר ולפגוע בו. כמו כן, קיימים סילרים עם מטרות מובהקות יותר כמו למשל סילר למניעת ריסוס גרפיטי, סילר למניעת החלקה, סילר לדלפק המטבח, סילרים למראה טבעי, סילרים על בסיס מים ועוד. 

איך הוא מסייע לשמור על תחזוקת הבטון?

בטון הוא חומר בנייה נפוץ ופופולארי שמככב בענף הבנייה במקומות רבים בעולם. לבטון יש יתרונות רבים והוא נחשב לחומר עמיד, חזק ונוח לעבודה אך מנגד, קיימים בו גם חסרונות אותם חשוב להכיר על מנת שנוכל להגן על הבטון, להגביר את מידת העמידות שלו ולשמור בכך על התחזוקה שלו במהלך השנים. 

בין חסרונותיו, בולטות בעיקר הנקבוביות שמצויות עליו, אותם חורים קטנים שנמתחים לעומקו של החומר ומאפשרים לנוזלים שונים לחדור לעומקו. כאשר אותם נוזלים כמו שמן, מים וכו’ מחלחלים פנימה, הם עלולים לגרום לנפיחות, לשחיקה ולבלאי מהיר יותר של הבטון. 

יישום הסילר על משטח בטון יאטום למעשה את אותן נקבוביות ובכך יהפוך את אותו חומר, לעמיד, חזק ובעל מראה מרשים יותר. 

מהם היתרונות המרכזיים של סילר לבטון? 

כיום, ניתן לומר שהרוב המוחלט של תהליכי הבנייה בבטון מסתיימים במריחת שכבת איטום כגון סילר. הנה כמה מהיתרונות הבולטים בכך: 

  • מונע חדירה של נוזלים, כימיקלים, לכלוך וקרני UV. 
  • מונע מבלאי מהיר של הבטון ומהתפוררות שלו.
  • מקנה מראה משודרג וניתן לבחור גוונים כגון מט, מבריק ועוד. 
  • מאפשר תחזוקה וניקיון קלים יותר. 
  • מגן על הבטון מפני התנפחות כתוצאה מהצטברות מים וכן מרטיבות. 
  • מגן על הבטון מפני מזיקים שונים, מחלודה ומקורוזיה. 

 

איך בוחרים סילר שיתאים לצרכים שלכם?

לפני בחירת הסילר שיתאים למשטח או למקום בו תרצו ליישם אותו, יש לקחת בחשבון את השיקולים הבאים: 

  • בסיס הסילר – סילר על בסיס מים יתאים יותר למבנים שהינם מאוכלסים. סילר על בסיס סולבנט נחשב לעמיד יותר ולבעל יכולות חדירה עמוקות יותר לתוך החומר. 
  • הסיכונים והצורך – מפני מה תרצו להגן על המשטח? סוגי הסיכון יכולים להיות למשל לחות, מי גשמים, משקאות שנשפכים, כתמים ועוד. התאימו את סוג הסילר לגורמי הסיכון העיקריים. 
  • סוג המשטח – כאמור, חובה להתאים בין סוג הסילר לבין סוג המשטח המיועד (בטון, שיש וכו’).
  • נראות חיצונית – לכל סילר יש גוון המציע גימור מעט שונה. קיימים למשל סילרים בגימור מט, רטוב, מבריק, טבעי, יבש ועוד. 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות