חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אדריכלים או מעצבי פנים, מה כדאי?

 

אנשים רבים אשר עומדים לבנות בית חדש או לשפץ בית ישנים, ניצבים בדילמה האם לשכור את שירותיו של אדריכל או את שירותיו של מעצב פנים. יש כמובן הבדל בין השניים ואנחנו נעמוד עליו כאן, אך אנחנו נענה על השאלה, מי מבין השניים עדיף לנו.

 

אנשים רבים אשר עומדים לבנות בית חדש או לשפץ בית ישנים, ניצבים בדילמה האם לשכור את שירותיו של אדריכל או את שירותיו של מעצב פנים. יש כמובן הבדל בין השניים ואנחנו נעמוד עליו כאן, אך אנחנו נענה על השאלה, מי מבין השניים עדיף לנו.

לפני שנתחיל בהסברים, חשוב לומר, מדובר בשני בעלי מקצוע שיש להם תפקיד מהותי בתכנון המבנה, הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית, הן מבחינה רעיונית והן מבחינת עיצובו. יש לא מעט אנשים, שמעדיפים לא לבחור אף אחד מהם, אף על פי כן והם בוחרים לתכנן ולעצב את המבנה בעצמם. כיום, הרבה יותר נהוג להשתמש בשירותים של משרד אדריכלים מעצבי פנים או שניהם ביחד, מאחר וזה גם מקל את העבודה וגם מאפשר לנו לתכנן ולעצב את המבנה בצורה הרבה יותר מקצועית, יעילה ופונקציונאלית.

בחלק הבא של המאמר, נסביר בקצרה מה ההבדל בין משרד אדריכלים למעצבי פנים ולאחר מכן נסביר מי מבין השניים עדיף לנו לתכנון ועיצוב המבנה ומתי אנחנו נזמין את שירותיהם.

מה ההבדל בין אדריכלים למעצבי פנים

אדריכלים הם בעלי תואר באדריכלות, תואר שניתן להוציא אך ורק בפקולטות לאדריכלות באוניברסיטה. אדריכל אחראי על תכנון המבנה, מבחינה חיצונית ופנימית והוא יהיה אחראי על שינוי חללים פנימיים במבנה. להבדיל ממעצב פנים, הוא יכול לתכנן את התשתיות השונות במבנה, כלומר מים, חשמל וכדומה, כמו כן, רק הוא יכול לטפל בכל השאלות הבטיחותיות שקשורות למבנה.

מעצב פנים, לעומת זאת, מתעסק בתכנון ושינוי החללים הפנימיים במבנה, מבחינת עיצוב. עם זה בהתייחסות לצבע הקירות, ריצוף, ריהוט, וכדומה. כלומר, הוא לא יכול להתייחס לשינויים מבניים בכל הקשור לבטיחות או תכנון מערכות שונות, רלוונטיות לקיום המבנה.

מי מבין השניים יתאים לצרכים שלנו יותר?

אם אנחנו מתכננים לבנות מבנה חדש או לתכנן שיפוץ, עדיף לנו לשכור את שירותיו של משרד אדריכלים אשר מתמחה בעיצוב פנים. שכן אז אנחנו נהנים מאדריכלים שיכולים לבצע את עבודת האדריכליות וכן את עבודת העיצוב. אדריכלים, יש לומר, במסגרת לימודיהם יכולים להתמחות במגוון רחב של נושאים, בין היתר גם בעיצוב פנים.

במידה ואנחנו מתכננים רק שינוי בעיצוב של החללים הפנימיים מהיבטים שונים, אנחנו יכולים להסתפק במעצבי פנים. הם יכולים להתאים את חלל המבנה לצרכים שלנו, הוא יכול לבחור את הצבעים המתאימים, ריהוט, סגנון סידור החלל ועוד. יש להדגיש, שאנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מעצבי פנים אשר מתמחים בשורה של תחומים, החל מהתמחות בפנג שווי, עיצוב מטבח, עיצוב סלון ועוד. אנחנו צריכים לבחור את המעצב שמתמחה בתחום אותו אנחנו מחפשים.

כאמור, יש לנו אפשרויות בחירה רבות ואנחנו יכולים להתאים אותן לצרכים שלנו, כל מה שעלינו לעשות זה לשאול את עצמנו, מה בדיוק אנחנו מחפשים ולאיזו תועלת.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות