חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

מה ההבדל בין סוגי הזהב השונים בתכשיטים?

 

כשאתם קונים את טבעות הנישואין שלכם, שטף של מושגים חדשים מציף אתכם בבת אחת. זהב ורוד, קראט, היפואלרגני או הכתמה. מה המשמעות של כל אלה והאם הם באמת חשובים? אתם מתחתנים כי אתם אוהבים ולא בגלל שכל החיים חלמתם לענוד איזו טבעת מרהיבה

 

כשאתם קונים את טבעות הנישואין שלכם, שטף של מושגים חדשים מציף אתכם בבת אחת. זהב ורוד, קראט, היפואלרגני או הכתמה. מה המשמעות של כל אלה והאם הם באמת חשובים? אתם מתחתנים כי אתם אוהבים ולא בגלל שכל החיים חלמתם לענוד איזו טבעת מרהיבה.

למרות שהאהבה שלכם היא במרכז יום החתונה שלכם, חשוב לא לדלג על הפרטים החשובים, במיוחד כשאתם בוחרים טבעות זהב שתענדו כל החיים ויסמלו את הקשר ביניכם.

אז לפני שאתם מתחילים לשוטט בחנויות התכשיטים המקוונות כדי למצוא את טבעות הנישואין המתאימות לכם, חשוב ללמוד על כמה הבדלים בין סוגי הזהב השונים.

מה זה זהב מוצק (Solid Gold)?

אולי זה יפתיע אתכם אבל זהב מוצק הוא לא זהוב טהור. מדובר בתערובת של זהב טהור וסגסוגות של מתכות אחרות. 

זהב טהור 24 קראט לא משמש בדרך כלל בענף תכשיטי הזהב משתי סיבות:

  • זו מתכת חלשה מאוד.
  • צבע הזהב כתום משהו והוא נראה פחות אטרקטיבי בעיני אלה המבקשים לרכוש טבעות מודרניות.

 

היתרונות של זהב מוצק

הזהב המוצק מציע לכם את סוג הזהב הטוב ביותר. מתכת זו עמידה ולא תאבד את צבעה הבוהק עם הזמן. כיוון שמדובר בזהב שצבעו זהוב בכול שכבות המתכת, זה הופך אותו לאביזר לביש מאוד ואין חשש שמא בלאי יחשוף מתחת לזהב מתכת אחרת. 

זהב מוצק, במיוחד כמו סוגי הזהב 14 קראט ו-18 קראט, לא מגיב בקלות במגע עם חמצן, ולכן כמעט אין סיכוי שיכוסה בכתמים. מכיוון שזהב מוצק הוא שילוב בין זהב טהור וסגסוגות אחרות, קיים פוטנציאל מסוים להכתמה לאורך השנים, אבל הוא מינימלי מאוד בהשוואה למתכות אחרות כמו כסף.

זהב מוצק הוא גם היפואלרגני. כלומר, הוא בטוח יותר לאנשים הסובלים מאלרגיה למתכות. זהב מוצק יכול להיות גם השקעה טובה כי ערכו לא פוחת עם הזמן. להיפך, ערכו עולה עם השנים.  

סוגי הזהב השונים

אם רציתם פעם לקנות תכשיט מזהב, בוודאי שמתם לב שהזהב מגיע בגוונים רבים, כאשר הנפוצים ביותר הם – צהוב, ורוד ולבן.

איך נוצרים גווני הזהב הללו? האם אוכל לשוטט בטבע ולמצוא לפתע גוש של זהב ורדרד? או שמא כמה מדענים משרים זהב במכלי אקונומיקה כדי לספק לתכשיטנים זהב לבן? 

האמת היא שצבעו של תכשיט הזהב תלוי בסוגים ובפרופורציות של הסגסוגות המעורבבות עם הזהב המוצק. מלבד ההשפעה על צבע הזהב, לסגסוגות אלה יש השפעה נוספת על המוצר הנוצץ הסופי. סוגי הסגסוגות בתכשיטי הזהב שמשפיעים על מידת הרגישות של הזהב להכתמות ועל התגובות האלרגיות של אנשים הסובלים מרגישות למתכות.

הנה כמה דברים חשובים שכדאי לדעת על גווני הזהב, לפני שאתם מחליטים על סוג הזהב המתאים לטבעות הנישואין שלכם:

  • זהב צהוב – זהב מוצק בצבע צהוב עשוי מתערובת של זהב טהור, כסף, אבץ ונחושת. מאחר שסגסוגות אלה מציעות שילוב של גוונים קרים וחמים, יש להן השפעה פחותה יותר על צבעו הצהוב של הזהב המוצק. למעשה, הזהב מקבל צבע צהוב כי הוא מושפע יותר מגווני ׳החמאה׳ של הזהב הטהור מאשר מגווני הסגסוגות.
  • זהב לבן – מתכת זו מציעה את גוון הפלטינה אבל במחיר זול יותר. הגוון הקריר של מתכת זו מגיע מערבוב של זהב טהור עם מתכות בגוון קר כמו פלטינה, ניקל וקדיום. לאנשים עם אלרגיה לניקל כדאי להימנע מזהב לבן.
  • זהב ורוד – זהב ורוד נקרא גם זהב אדום. הגוון האדמדם הוא תוצאה של ערבוב זהב טהור עם נחושת. לאנשים אלרגיים לנחושת כדאי להימנע מזהב ורוד בקראט נמוך יותר.

לבסוף, זהב מוצק הוא כמו חבר טוב, הוא מוזהב עד הסוף וערכו אף פעם לא פוחת!

 קרדיט תמונה: pixabay

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות