חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חודש המאבק בנגע הסמים והאלכוהול

 

בכל שנה, בעיריית מודיעין מכבים-רעות מציינים את ’חודש המאבק למלחמה בסמים ובאלכוהול’ הממומש בעירנו כחודש גדוש בפעילויות עירוניות סוחפות ומעוררות מחשבה

 

בכל שנה, בעיריית מודיעין מכבים-רעות מציינים את ’חודש המאבק למלחמה בסמים ובאלכוהול’ הממומש בעירנו כחודש גדוש בפעילויות עירוניות סוחפות ומעוררות מחשבה לתלמידי בתי הספר העל יסודיים בעיר במהלך החודשים נובמבר -דצמבר.

את התוכנית מפיקה הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול אשר בראשה מיטל אשור, רכזת ההסברה, חגית אלפסי ומזכירת הרשות תמי לוי יחד עם האגף לשירותים חברתיים, והיא מקיימת הצגות ומופעים בהיכל התרבות העירוני ובאולם עינן. כל שכבת גיל זוכה לפעילות המותאמת וייחודית לה ובה מאפיינים המתאימים לבני נוער בגילאים אלה. במהלך החודש ייצפו כ- 10700 תלמידים מכיתות ז- יב בכל רחבי העיר בהצגות, הרצאות ומיזמים משפיעים ומעוררי מחשבה הקשורים בהתנהגויות סיכון כגון : בריונות ברשת, סכנות האלכוהול- בנהיגה ובכלל, נזקי השימוש בסמים וההתמודדות איתם בחיי היומיום.

כמו כן, כל שכבת גיל תחווה את התוכנית בפעילות חשובה אחרת: במסגרת הפעילות, תלמידי כיתות ז’ בעיר יצפו במופע "תעשה לי לייק " המציג סיטואציות של בריונות ברשת בחיי מתבגרים צעירים ובין היתר יוצגו קטעי מידע והדרכה להתמודדות עם לחץ חברתי ומצבי סיכון . תלמידי כיתות ח’ יצפו במופע "משקה משקר" העוסק בתופעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער. מופע אשר גורם לצופה להתייחס לתופעה באופן שונה, ומנקודת מבט אחרת. תלמידי כיתות ט’ ישתתפו בהצגה "החברה הטובעים" העוסקת בסיפורו של נער שהתמכר לשתיית אלכוהול.

לראשונה בעיר- ישתתפו קבוצת ’נוער לנוער’ בחודש המאבק ותלמידי שכבת י’ יצפו בהצגה "לילה לבן" של תיאטרון נוער לנוער מ"על הבמה". ההצגה מתארת ההתמודדות של בני נוער עם בעיית שתיית האלכוהול מנקודת מבטם של בני הנוער. תלמידי כיתות י"א יקבלו הרצאות של המרצה עו"ד אלה שוורצמן- נהיגה תחת השפעה מהי באמת השפעתו הישירה והעקיפה של האלכוהול ומה קובע החוק בנושא? מהם ההיבטים החוקיים והמשפטיים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

מהי ההשפעה האמתית של SMS, חוסר מודעות לחגירת חגורות בטיחות וקשרים חברתיים בזמן שאנו נוהגים? כיצד מתבצעת בדיקת שכרות במכשיר הינשוף ומהי הפסיקה בנושא? תלמידי כיתות י"ב ישתתפו במיצג "סינמה דרייב" תוכנית-’סינמה דרייב’, תוכנית ייחודית וחדשנית העוסקת בתחום הנהגים הצעירים בטכניקות המותאמות וה"מדברות" עם בני הנוער. התוכנית הינה תוכנית בלעדית אשר אינה קיימת בישראל ובעולם.

מיטל אשור מנהלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול : "חשוב שכל נער ונערה ידעו את ההשפעות של שימוש בסמים ובאלכוהול. ידעו את הנזק שהם מסבים לגופם, למשפחתם ולסביבתם וידעו כי הם המפסידים העיקריים מחשיפה לאלכוהול ולסמים".

אילן בן סעדון- סגן ראש העיר : "אנו רואים חשיבות עליונה לספק לבני הנוער המצויין שיש לנו בעיר את כל המידע על הסכנות ותופעות הלוואי שיש בצריכת אלכוהול ולא כל שכן שילוב עם נהיגה. השנה אנו נותנים דגש מיוחד על הסכנות הכרורות בשימוש ברשתות החברתיות לא רק לבני הנוער שחווים אלימות ברשת אלא להעניק גם להורים כלים לפעול ולהגן על הילדים בחוכמה"

בעיריית מודיעין לא מסתפקים רק בימי עיון והסברה יזומה, אלא גם בשטח, דרך "סיירת הורים" שהארגון זכה במקום הראשון כארגון מתנדב לשנת 2011. שמהווים אוזן קשבת לבני הנוער ומהווים עזרה וטיפול לנערים שתויים ומלווים אותם הביתה. ההורים שמגיעים לפארקים על מנת לשוחח כאמור וכן כדי לפקוח עין על בני נוער ששותים. עצם הימצאותם מונעת אלימות ומהווה מודל כלי אמיתי בתהליך הארוך הדורש סבלנות בכל הנוגע למאבק שלנו לצמצם את החשיפה לסמים ואלכוהול וכן עישון בגיל כה צעיר.

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות