חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניהול עסק קטן: טיפים להתנהלות נכונה

 

כעשרות אלפי עסקים קטנים נפתחים מדי שנה במדינת ישראל, אך לרוע המזל חלק לא מבוטל מהם גם נסגר לאחר מספר שנים. התנהלות נכונה של עסקים קטנים עשויה לשפר ואף להגביר את סיכויי העסק לשרוד זמן רב יותר בשוק. רוצים להימנע מכניסה לסטטיסטיקת העסקים שנסגרים? המאמר הבא עשוי לסייע לכם

 

כעשרות אלפי עסקים קטנים נפתחים מדי שנה במדינת ישראל, אך לרוע המזל חלק לא מבוטל מהם גם נסגר לאחר מספר שנים. התנהלות נכונה של עסקים קטנים עשויה לשפר ואף להגביר את סיכויי העסק לשרוד זמן רב יותר בשוק. רוצים להימנע מכניסה לסטטיסטיקת העסקים שנסגרים? המאמר הבא עשוי לסייע לכם.

אפיון, תקציב ויעדים -

בטרם פתיחת העסק, עליכם להגדיר את השירותים ו/או המוצרים שהנכם מציעים, עליכם להגדיר מהו העסק שלכם ומה מטרת העסק. כמו כן, רצוי ואף מומלץ לבצע מחקר מתחרים וע"י כך לבדל את עצמכם ולהבין מה אתם יכולים להציע שהם לא מציעים.

רכיב חשוב מאוד בתמהיל העסק הוא בניית התקציב, שכן מומלץ לנקוט בגישה מעט שמרנית ולהכליל כל אופציה העולה כהוצאה בעסק או כאופציה להפוך לאחת כזאת, תוך שמירה על טווח ביטחון. הקפידו לשמור על סדר וארגון בזמן העבודה על התקציב. אין צורך לרכוש תוכנות כאלו ואחרות לניהול התקציב, ניתן לעשות זאת בחינם ובצורה נוחה וידידותית למשתמש ע"י שימוש ב-Google Sheets למשל. 

חשוב להגדיר מטרות ויעדים עבור העסק הקטן שלכם, שכן ערכים אלו יהיו מדידים. לדוגמה, הגעה למחזור כספים חיובי ברבעון של 300,000 ש"ח.

מנהלים משימות? היעזרו באפליקציות

עסקים רבים בארץ ובעולם נעזרים באתרים ו/או באפליקציות ייעודיות לניהול משימות שוטפות לאורך הזמן. על מנת למנוע מעצמכם טביעה במשימות מרובות, תוכלו להתנהל ע"י עזרה ייעודית. כך למשל אתרים כמו Trello, Monday.com למשל, יאפשרו לכם שימוש בממשק אינטואיטיבי וידידותי למשתמש, המאפשר שיתופיות עם יתר חברי המשרד / הצוות ליצירת סנכרון. כך תוכלו לתעדף, לנהל את הזמן שלכם נכון, ליצור אוטומציות ועוד. 

דוגמה נוספת ניתן לראות ע"י שימוש ב-Google Calendar (שימוש חינמי), המאפשר התממשקות עם מספר רב של יומני Gmail, תיאום פגישות, שיחות וידאו ועוד, אך יחד עם זאת, מדובר בפיצ’ר בסיסי יותר.

פעולות להגדלת רווחיות העסק שלכם

אחד האתגרים הגדולים שתתקלו בהם לאורך מחזור חיי העסק, בין אם מדובר בעסק קטן או גדול, הוא ההגעה לרווחיות. לא מעט עסקים נסגרו בשל חוסר רווחיות, בייחוד מאז תקופת הקורונה. 

את הרווחיות של העסק ניתן לחלק לשני חלקים -

רווחיות שלא ניתן לשליטת בעל העסק, כמו למשל שינויים בשוק, בהרגלי הצרכנים ותחרות למשל.

רווחיות הניתנת לשינוי של בעל העסק, כמו למשל נקיטה באסטרטגיית תמחור. באפשרותכם להגדיל את מעגל הלקוחות, לאתר לקוחות חדשים, ליצור אפליקציה במידה וזה רלוונטי עבור העסק, מעבר לשיווק בדיגיטל ולהוזיל את עלויות הפרסום, רכישת ציוד יד שניה (כך למשל במידה והעסק הוא מכולת, הרי שניתן לרכוש קופה רושמת יד 2).

קבלת אמצעי תשלום

 לא מעט עסקים יכולים לעבוד עם קבלת תשלומים בצורה דיגיטלית ולאו דווקא בדרך המסורתית. כך למשל, שימוש בחשבונית ירוקה לצורך הנפקת חשבונית וקבלות בצורה דיגיטלית עשוי לסייע לעסק שלכם. יחד עם זאת, קופות חכמות כאלו ואחרות, להלן אופן קבלת אמצעי תשלום בצורה המסורתית, מאפשרות במרביתן התממשקות עם ספקים, כניסות עובדים לשעון, הירשמות למועדון, ניהול מלאי וקבלת תשלום, כמו למשל כרטיסי אשראי, צ’קים, מזומן, אפליקציות תשלום כמו Wallet ועוד.

לסיכום, עם יד על הדופק, הקפידו לוודא כי ברשותכם צ’קליסט מסודר בטרם פתיחת העסק, עבדו נכון ולפי שלבים, נסו לבדוק את האופציה לחיסכון ולהגדלת רווחיות העסק, מתגו את עצמכם ופעלו לפרסום במחירים נוחים עבורכם, וכמובן, הקפידו להיצמד לתקציב שהגדרתם עבור העסק שלכם. 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות