חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מנגישים את העדלאידע

 

כמו בכל שנה בשנים האחרונות, גם השנה פעלה העירייה בשיתוף עם פעילי קהילה נגישה מודיעין מכבים רעות להנגשת תהלוכת העדלאידע הפורימית.

 

כזכור, מזה חמש שנים שהעירייה מנגישה את העדלאידע לאנשים עם קשיי ניידות על ידי הכנת מתחם מונגש וחניה מוסדרת למי שזקוק לכך. כאשר בנוסף, העמותה למען הקשיש ארגנה עבור האזרחים הוותיקים ובעלי מוגבלות בניידות שירותי הסעות שאספו את התושבים ואת מלוויהם מהבית שלהם והסיעו אותם עד למתחם הנגיש וכמובן שהחזירו אותם בתום התהלוכה.

בנוסף, השנה ההנגשה הורחבה גם לאנשים עם ליקויי ראיה ועיוורים. במסגרת פעילות זו חולקו לאלה הזקוקים לכך אזניות, וקריין המחיש לצופים מילולית וסימולטנית את הנעשה בתהלוכה והתקדמותה לאורך המסלול, שירות זה נעשה על ידי "ספריה לעיוורים" שמפעילה את השירות באירועים מסוג זה.

את פני האורחים החשובים קיבלו ארבע מתנדבות, בנות שרות, שדאגו לצרכי הצופים בכל דבר שהזדקקו להם. בין מבקרי המתחם היו חברי מועצה העיר ובראשם ראש העיר, חיים ביבס, שבירך אישית את כל הצופים המכובדים.

ראש העיר חיים ביבס: "היה מרגש מאוד להיפגש עם תושבי העיר ובהם אנשים שגילם נושקים למאה ולשמוע מהם על החוויות שלהם מהעדלאידע. העובדה כי ישנם מתחמים נגישים באירועי העירייה לאורך השנה היא כבר עניין שבשגרה לא גורמת לנו לנוח על זרי הדפנה. השנה הוספנו נדבך נוסף שאפשר גם ללקויי הראייה ולעיוורים ליהנות מחוויית העדלאידע."

יו״ר פעילי קהילה נגישה בעיר, מירב שבירו: "השנה מודיעין מכבים רעות עשתה היסטוריה, והנגישה לראשונה את העדלאידע הראשונה לעיוורים ולקויי ראיה באמצעות תיאור קולי של המתרחש בתהלוכה. ההנגשה אפשרה לי לצפות בעדלאידע עם חברי לקהילה נגישה ולחוות את החוויה יחד איתם. אני רוצה להודות מאוד לפעיל שלנו שיזם ודחף את הרעיון עד לביצועו, ולאנשי העירייה שלנו, שהרימו את הכפפה באהבה וטרחו ועשו על מנת שהדבר יצליח. יישר כח לכל העוסקים במלאכה. אני מאוד גאה לגור בעיר בה התחיל החידוש הזה ומקווה שמהעיר תצא הבשורה לכל הארץ והנגשה דומה תהווה סטנדרט באירועים כאלה."

יו"ר עמותת העמותה למען הקשיש, מיגל הרף: "כשהחבר’ה ירדו מההסעות הם סיפרו שזו פעם ראשונה שהם יכלו להגיע לעדלאידע ואני שמח שהיתה לנו הזכות לעזור להם להגיע. אני רוצה להודות לכל השותפים שאפשרו לפעילות הזאת להתגשם ולאפשר לכולם ליהנות מהעדלאידע."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות