חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הצעה לסדר – חדרי שירותים כלל מגדריים במבני הציבור בעיר

 

איתי אלמוג בר - חבר מועצת העיר, פונה לראש העיר, חיים ביבס, בהצעה: ”בכל מבני הציבור בעיר מומלץ שיהיה לפחות חדר שרותים אחד שיוגדר  כ- חדר שירותים לכל המגדרים”

 

                        4 בספטמבר 2022

לכבוד

מר חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,                 

הנדון: הצעה לסדר – חדרי שירותים כלל מגדריים במבני הציבור בעיר

הצעה זו מוגשת בהמשך להצעה דומה שהגשתי בשנת 2019 ושלצערי נדחתה אז – כולי תקווה כי הפעם חברי המועצה וראש העיר יסכימו לקבל את ההצעה.

  1. ברוב מבני הציבור בארץ ובעולם יש חלוקה לשירותים לגברים ולנשים. אולם כיום ידוע שיש אוכלוסיות שונות שלא רואות עצמן כשייכות למגדר מסוים – ג’נדרקוויר, או אנשים שנמצאים בתהליך של מעבר ממגדר למגדר – לדוגמה טרנסג’נדר שנמצא בתהליך מעבר מגבר לאשה ולהפך.
  2. אנשים שלא רואים עצמם כשייכים למגדר מסוים או נמצאים בתהליך מעבר בין מגדרים נתקלים בקושי בשימוש בשירותים ציבוריים. דמיינו לדוגמה גבר טרנסג’נדר שנמצא בתהליך שינוי לאשה – לאיזה חדר שירותים הוא ייכנס? מה קורה אם הוא סופג הערות או הצקות מגברים או נשים בעת השימוש בשירותים? קרו בעולם לא מעט מקרים שבהם אנשים הותקפו ע"י אנשים שלא אהבו את זה שהם משתמשים בשירותים "הלא נכונים" (לדעתם).
  3. אני מצרף ציטוט מתצהיר שמסר י’ שנמצא במאמר בשם "שירותים חיוניים – חשיבה מחדש על הפרדה מגדרית בשירותים בעקבות פסק דין ארומה" שנכתב ע"י רעות כהן, גיל גן - מור ועידו קטרי ושפורסם בכתב העת "המשפט ברשת – זכויות אדם – כתב עת מקוון" של הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא :
    "כשנכנסתי לשירותים, היו בפנים מספר נערים שאמרו לי ללכת לשירותים של הנשים ושהתבלבלתי בשירותים. אמרתי להם שלא התבלבלתי, והם אמרו שיתקשרו למשטרה, אז אמרתי להם שיתקשרו. כשהם התקשרו, אני נכנסתי לתא והם היו עצבניים שהמשטרה לא ענתה להם. כשבאתי לצאת מהתא, אחד מהנערים נכנס לתא שהייתי בו, התחיל לקלל אותי ונתן לי אגרוף בבטן. הוא פתח את התא ושאר הנערים נכנסו והמשיכו לבעוט בי ולקלל אותי. אחרי שנמאס להם, הם עזבו אותי.
    במשך שנה וקצת כמעט ולא הלכתי לשירותים ציבוריים היו לי עוד כמה מקרים דומים בשירותים ציבוריים אחרים שלא היו במרכז הגאה."

    קישור למאמר המלא: https://zola.colman.ac.il/wp-content/uploads/2020/11/101_3.pdf
  4. בשנים האחרונות החל בארץ ובעולם תהליך של הכנסת "שירותים לכל המגדרים" במקום או במקביל לחדרי השירותים בחלוקה המסורתית. אציין כדוגמה את השירותים המשותפים בסניפי ארומה ואת השירותים הכלל מגדריים שאוניברסיטת תל אביב הכניסה כבר בשנת 2016.
  5. באופן מעשי לא מדובר בהשקעה גדולה – הרבה פעמים מדובר פשוט בהחלפת השלט אבל הדבר פותר בעיה משמעותית לחלק מהאוכלוסיה.
  6. באופן מעשי אם ניקח בנין ציבורי שכולל מספר חדרי שירותים – אפשר להחליט שאחד מחדרי השרותים הופך להיות חדר שרותים "כלל מגדרי" ושאר חדרי השרותים יישארו בהפרדה. במידה ויש במבנה רק שני חדרי שרותים – אז שרותי הגברים יהפכו להיות שרותים כלל מגדריים ושרותי הנשים יישארו כפי שהם (זאת לאור פניות שקיבלתי בנושא בעבר).
  7. יש למהלך משמעויות חשובות מבחינת ערך השוויון וחינוך לקבלת האחר וראוי שמודיעין-מכבים-רעות תראה באמצעות המהלך שהיא עיר שמקבלת אנשים מכל המגדרים בצורה שוויונית.

 

לאור האמור לעיל, להלן הצעתנו לסדר:
מועצת העיר מחליטה שבכל מבני הציבור בעיר יהיו לפחות חדר שרותים אחד שיוגדר כ "חדר שירותים לכל המגדרים" (עם שילוט מתאים שמוביל אליהם) במקביל יישאר באותו מבנה הציבור לפחות חדר שרותים אחד לנשים בלבד. המהלך יבוצע במהלך השנה הקרובה.
 

נבקש להעלות את הצעתנו לסדר לדיון בישיבה הקרובה של מועצת העיר.

בברכה,                               

איתי אלמוג-בר

חבר מועצת העיר

מודיעין-מכבים-רעות

חבר סיעת מודיעין חופשית

052-2870127

העתק: אבי אלבז, חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת מודיעין חופשית,
גילעד ביהרי, חבר מועצת העיר, סיעת מודיעין חופשית,

יורם כרמון, מנכ"ל העירייה

אהובה האוזר, ע’ מנכ"ל, מנהלת מח’ מזכירות העיר וממונה על חופש המידע

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות