סודות לקידום אתרים בינלאומי שעובדים
התחרות הגבוהה בשוק הישראלי והעובדה כי מדובר על שוק די סגור מבחינת כח הצריכה והגודל שלו דוחקים בהרבה מאוד בעלי עסקים לנסות את מזלם בעולם הגדול והבינלאומי
התחרות הגבוהה בשוק הישראלי והעובדה כי מדובר על שוק די סגור מבחינת כח הצריכה והגודל שלו דוחקים בהרבה מאוד בעלי עסקים לנסות את מזלם בעולם הגדול והבינלאומי. אם בעבר הדבר היה אומר שאתם מוכרחים לבצע רילוקיישן ולנסות להקים את העסק שלכם מאפס במדינה אחרת עם בירוקרטיה ותרבות צריכה אחרת אז היום זה ממש לא הסיפור.
היום, בשביל לפנות לשוק בינלאומי אתה צריך רק אתר בשפה הרצויה ובגדול אתה לא צריך יותר מזה. בקטנה יש עוד המון המון עבודה כי לפתוח אתר לבד זה לא מספיק, אבל הרעיון הוא שאתם כבר לא צריכים לעזוב את הבית ולצאת להרפתקאה שאין לכם מושג איך היא תסתיים.
בשביל שתוכלו לקבל מעט מושג על כך פנינו למי שהקים כבר חברה בארץ ובלונדון ועובד עם קהל בינלאומי, אסף שמעוני, שיספר לנו כמה סודות לקידום בינלאומי.
איך מקדמים אתר בינלאומי?
אסף שמעוני הוא בעל חברת שיווק דיגיטלית המתמחה בפתרונות קידום בינלאומיים ומציעה את שירותיה ללקוחות בארץ ובחו"ל. כאחד שעבר דבר או שניים בחייו והצליח לקדם בהצלחה אדירה אתרים בינלואמיים, כמו גם אתרים ישראליים חשבנו שהוא יהיה מקור הידע שלנו לאיך לבצע קידום אתרים בינלאומי שבאמת עובד.
- תרגום האתר והשפה הם ממש לא הכל
אנחנו שוחים בעברית מהרגע שנולדנו והעובדה שמדובר על שפה עם קומץ אנשים שדוברים אותה (יחסית לאנגלית או ספרדית למשל) מסייעת למקדמי האתרים ומעט מכשילה את גוגל. למה מכשילה את גוגל? כי האלגוריתם של גוגל הוא מדהים באנגלית ובשפות שיש לו חומר גלם רב שמתעדכן כל יום אך בעברית שהכמות היא קטנה משמעותית יש לו עוד לאן להתקדם.
כשאתם בונים אתר בינלאומי אתם צריכים להבין לא רק מה השפה בה האתר שלכם צריך לקום אלא גם לשלוט בתרבות, בניבים השונים ובסלנג. כולנו למשל יודעים שאנגלית בבריטניה ובארצות הברית היא ממש לא אותו הדבר וקיימים ביטויים שונים לכל מדינה ואפילו לכל אזור בתוך המדינה. בספרדית (אם נשאר עם הדוגמא) המצב אפילו חמור יותר שכן לכל מדינה הסלנג שלה ומילה שהיא לגיטימית במדינה אחת יכולה להיות פוגענית במדינה אחרת.
- פרופיל קישורים
בארץ אנחנו נהנים מסוג של גן עדן מסויים בכל התחום של בניית פרופיל קישורים לאתר ולראייה אתם רואים קבוצות פייסבוק שלמות שכל מהותן הוא החלפת קישורים. אז נכון שכמו בכל בעולם כבר לא מבצעים בארץ החלפה ישירה בין שני אתרים אבל בניגוד לשאר העולם אצלנו החלפת קישורים היא עדיין טקטיקה חשובה בקידום ובשאר העולם גוגל נלחמים בכך ומנסים שהקישורים יהיו אורגניים וטבעיים למאמר ויעניקו ערך מוסף לגולש.
- שרתים
אם אתם בונים אתר שאמור לשרת גולשים אמריקאיים והשרת עליו אתם מאחסנים את האתר שלכם יושב בארץ הדבר אומר שמהירות טעינת האתר בקרב הגולשים הרצויים שלכם תהיה איטית להחריד והדבר יפגע בכם בדירוג במנועי החיפוש. נסו למצוא שרתים שממוקמים בארץ היעד שלכם ולא בארץ בה אתם יושבים.
האם כדאי לי לנסות לבצע קידום אתרים בינלאומי בעצמי?
אם אתה אדם שכבר קידם אתרים בעברו ויש לך את הידע והניסיון אז כן, באופן עקרוני אתה מסוגל לבצע את הפעולה הזו בהצלחה גם בכוחות עצמך אך תצטרך לבצע כמה התאמות ושינויים לסגנון העבודה הקבוע שלך. אך כמובן שעדיף לפנות למישהו מומחה בתחום כמו אסף שמעוני שחלק עמנו מעט מסודות המקצוע או לחברה בינלאומית שזה כל ייעודה.
חברת Alt שהקים אסף שמעוני ויושבת בלונדון ובת"א מציעה ללקוחותיה קידום אתרים בינלואמי כחלק ממערך שיווק דיגיטלי. מדובר על חברה המעניקה שרותי בוטיק ואסף שמעוני באופן אישי אחראי על הקשר על הלקוחות על מנת להבטיח שהם יקבלו את היחס האישי והמקצועי ביותר. מדובר על חברה שיש לה לקוחות בינלאומיים וניסיון של המון שנים בקידום איכותי שמספק תוצאות.