חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

נוסעים בפסח לחו’’ל? מה עם החיות?

 

הוורטינר ד"ר איתן קריינר ושרי פילו בשלל עצות לבעלי חיות מחמד המתכננים נסיעה לחו"ל בחופשת הפסח

 

הווטרינר ד"ר איתן קריינר, מנהל בית הרופאים הווטרינרי, אומר שכדאי להערך מראש לחג הפסח, לא רק בהצטיידות במצות וכרפס, אלא גם בחשיבה מה עושים עם חיות המחמד שלנו.

"אם אתם יוצאים לנסיעה קצרה," מציע קריינר "עדיף להשאיר את הכלב או החתול בבית עם שמירה או להכניס אותו לפנסיון. אבל אם אתם רוצים לצאת לטיול של מעל שבועיים, ואם אופי הטיול מאפשר, כדאי לשקול לקחת אתכם את חיית המחמד".

"לפני שאנחנו לוקחים אתנו את הכלב או החתול לטיסה", אומר ד"ר קריינר, "חשוב מאד קודם כל לחשוב אם הם יהנו מהטיול ואם הם אוהבים נסיעות ממושכות או לא. חשוב גם לבדוק מהן הדרישות של ארץ היעד".

שרי פילו, מנהלת קשרי לקוחות ב-Terminal 4 Pets, הסוכנות הישראלית להטסת חיות לחו"ל, מציינת כי לכל מדינה כללים משלה, לכל חברת תעופה כללים משלה ואלה גם משתנים מעונה לעונה. לכן, חשוב להתייעץ עם המומחים ולקבל את כל המידע לפני שמקבלים החלטות.

"ארצות הברית, למשל" אמרת פילו "דורשת חיסון נגד כלבת ושבב אלקטרוני. האיחוד האירופי דורש גם בדיקת נוגדני כלבת והמתנה של 90 יום, כך שנסיעה של הדקה ה-90 לא רלבנטית כאן, שלא לדבר על יפן, שם נדרשת הכנה של 190 יום או בריטניה הדורשת הסגר של חצי שנה".

בעלי חיים יטוסו רק בתוך כלוב הטסה בעל תו תקן בינלאומי. חברות התעופה מקפידות על כך. התאמת כלוב ההטסה לכלב או לחתול שלך היא חשובה ביותר, לא רק כדי שיהיה לו נוח בפנים, אלא גם כדי שחברת התעופה תסכים להעלות אותו למטוס.

לפני שאתם בוחרים טיסה, קחו בחשבון שרצוי מאוד לא לטוס עם בעלי החיים בטיסות עם חניות ביניים, הדבר נכון במיוחד לגבי בעלי חיים שנמצאים בתא המטען של המטוס.

Terminal 4 Pets מציעה ללקוחותיה פתרונות מגוונים, כדי להתגבר  על המגבלות. לאחרונה טס בעלים של כלב לארה"ב ולטיסת הפנים לא הורשה להעלות את הכלב. החברה דאגה לו להובלה ברכב ממוזג, שאסף את הכלב מן השדה והביא אותו אל הבעלים שלו, שטס ישירות אל היעד.

פילו מגישה מספר טיפים לפני היציאה לחו"ל עם חיות המחמד:
היוועצו במומחים כדי להעריך את יכולתו של בעל החיים לעמוד במסע. קחו בחשבון שחל איסור להטיס חיות חולות, עצבניות מאוד, הרות או זקנות. השתילו שבב אלקטרוני לזיהוי, כך ידעו לאתר אתכם אם החיה, חלילה, אובדת.

ודאו שכל החיסונים הדרושים בישראל ובמדינת היעד בתוקף. דאגו לקבל תעודות בריאות מעודכנות ומתורגמות לאנגלית. דאגו לכלוב נשיאה בטוח העומד בתקנים הבינלאומיים ומותאם לחיה שלכם. בדקו שוב את תגיות הזיהוי של חיית המחמד שלכם וודאו שיש עליהן שם וטלפון שלכם. גזזו את ציפורני החיה, סרקו את שיערה והפטרו מכל השיער הנושר.

השלימו טיפול נגד פשפשים וטפילים אחרים. קחו תמונה עדכנית של החיה עם תיאור באנגלית, למקרה שתאבד, חס וחלילה. מלאו אחר כל דרישות חברות התעופה ושל מדינות היעד. חיה שאינה מורשית להכנס לארץ היעד עלולה במקרה הטוב להשלח בחזרה לארץ או במקרה הרע להיות מושמדת.

קחו את הזמן והגיעו לשדה התעופה שעתיים לפני הזמן הרגיל, במיוחד אם חיית המחמד שלכם אינה טסה אתכם בתא הנוסעים.

פילו אומרת שאחת השאלות החוזרת על עצמה כמעט מדי יום ביומו היא האם לא עדיף לתת לכלב או החתול טשטוש, הרגעה או הרדמה, כדי שיעבור את הטיסה בקלות? "התשובה שלנו היא חד משמעית – לא. קודם כל, לעולם אל תתנו לבעלי החיים שלכם תרופות טשטוש או הרגעה ללא מרשם מהווטרינר. אבל גם אם יש לכם מרשם, זכרו כי תרופות אלה עלולות לגרום לבעל החיים לאבד שיווי משקל במהלך הטיסה, דבר שעלול לגרום לפציעתו".

ד"ר קריינר מצטרף ואומר שהיום מרבית הווטרינרים העוסקים בהטסת חיות בעולם, ממליצים לא לטשטש: "טיסה תחת השפעה של תרופות כאלה עלולה להיות מסוכנת במיוחד, שכן לחצי האויר המשתנים עלולים לגרום להקאות, לקשיי נשימה, לחוסר שליטה על מערכות הגוף, להפרעות בקצב הלב ובמקרים קיצוניים אף למוות."

קריינר מוסיף, שאם אתם מתכוונים לצאת לחו"ל ולקחת את הכלב או החתול אתכם, רצוי מאד גם לתת להם חיסון נגד שעלת המכלאות. "כשהם נמצאים בבטן המטוס, הם חשופים לחיידקים מחיות ששהו שם קודם. אם אתם רוצים שיעברו את הטיסה בשלום ויהנו גם מהטיול, כדאי להוסיף את שעלת המכלאות לרשימת החיסונים והטיפולים שלהם."

לפרטים נוספים בית הרופאים הווטרינרי במכבים: 1-800-220-555

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות