חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין מקום ראשון בחינוך

 

שרת החינוך הודיעה כי מודיעין זכתה בפרס החינוך הארצי. שלוש שנים אחרי, קיים ספקטור את ההבטחה שמודיעין תעמוד בראש מערכת החינוך בישראל

 

ביום שני השבוע בשעה שבע בערב, בעת ישיבת הנהלת העיר צלצל הטלפון של ראש העיר משה ספקטור. על הקו הייתה שרת החינוך יולי תמיר שבישרה באופן אישי כי העיר מודיעין מכבים רעות זכתה במקום הראשון בתחרות פרס החינוך הארצי, יחד עם חמש רשויות נוספות.

ורגע של נוסטלגיה: לפני שלוש שנים עם בחירתו לראשות העיר הודיע ספקטור כי תוך שלוש שנים מודיעין תעמוד בראש מערכת החינוך בארץ. הרבה גבות הורמו אז אבל אתמול, שלוש שנים אחרי, כינס ספקטור מסיבת עיתונאים והבטיח להמשיך עד לפרישתו עם סיום הקדנציה.

ספקטור: "אני אמרתי כבר בעבר שלראש עיר יש מעט רגעים של נחת. יש הרבה ביקורת ובעיות של עיר חדשה ובעיות של איחוד. אבל אני רוצה להזכיר לכולם שלפני שלוש שנים אמרתי שבתוך שלוש שנים מודיעין תעמוד בראש מערכת החינוך בישראל ובמבחן התוצאה זה מה שקובע".

גם עבור מאיר שמעוני היה זה רגע מרגש. אחרי שלוש שנים כראש מינהל החינוך להגיע להישג הגדול ולהוקרה הארצית. הפרס יוענק בעוד כחצי שנה במשכן נשיא המדינה ומלבד היוקרה תקבל מערכת החינוך במודיעין גם פרס כספי בגובה של כ-100 אלף שקל עבור תוכניות חינוכיות.

את השינוי במערכת החינוך הובילו והנהיגו בשלוש השנים האחרונות, עם הרבה מאבקים, שמעוני וחבר המועצה עופר גלנץ שהחזיק עד לפני מספר חודשים בתיק החינוך. ושותפים נוספים להישג הם כמובן מנהלי ומנהלות בתי הספר, צוותי ההוראה והנהגות ההורים להם החמיאו ספקטור ושמעוני.

שמעוני: "בנינו מערכת חינוך מתקדמת. נבנתה תוכנית שכללה גם את התחום החברתי קהילתי וגם את התחום ההישגי לימודי." בין ההישגים מונה שמעוני את העובדה כי אחוז המתגייסים בקרב בוגרי י"ב במודיעין מכבים רעות עמד בשנה החולפת על 90% וממוצע הזכאים לבגרות עמד על 80%.

מהצד השני נרשם הישג נוסף של מניעת נשירה כשאחוז הנשירה במודיעין על פי נתוני הלמ"ס עומד על כ-2% לעומת הממוצע הארצי של 5.4%. שמעוני: "בשטח יש לנו בעיר רק שני תלמידים שהעדיפו לעבוד ולא ללמוד. מניעת נשירה חשובה לא פחות מהישגי מבחני הבגרות".

הרבה שינויים חלו במערכת החינוך בשלוש השנים האחרונות, בין היתר נשכחו ההפגנות והשבתות הלימודים שאפיינו את השנים הראשונות של העיר.

ועל קצה המזלג נזכיר את העובדה כי תקציב החינוך עומד על למעלה מ-50% מהתקציב העירוני, נבנו 10 בתי ספר חדשים, 70 גני ילדים ו-4 אולמות ספורט, נפתחו כיתות מיוחדות בכל התיכונים גם לתלמידים מתקשים וגם לתלמידים מצטיינים, נפתחו בית ספר לחינוך מיוחד ובית ספר למחוננים, הורחבה המסגרת לתלמידים מצטיינים, ולמרות הכל הושלמה כתיבת תוכנית אב לחינוך במודיעין לשנים הבאות.

עופר גלנץ: "העובדה שמערכת החינוך בעיר מודיעין זכתה בפרס החינוך הארצי היא אותה הוקרה לכל מי שעוסקים בבניית והובלת מערכת החינוך בעיר בראש ובראשונה לראש מנהל החינוך מאיר שמעוני וצוותו המקצועי שעושים ימים כלילות בתנאי עבודה לא פשוטים. מעבר לכך מערך המנהלים והמחנכים המתמודדים יום יום עם האתגרים הלא פשוטים העומדים בפניהם. גם ועדי ההורים בעבודתם המקצועית והעניינית סייעו להובלת מערכת החינוך בעיר מודיעין להיות המובילה בארץ."

"פרס החינוך הארצי הוא בהחלט אבן דרך משמעותית אולם עוד מלאכה רבה לפנינו," מוסיף גלנץ, "העובדה שמודיעין הגיעה לשלב זה היא הרבה בעיקר בגלל העובדה שהצלחנו לשמור את מערכת החינוך נקייה מפוליטיקה, פליטיזיציה ופוליטקאים. הדבר נכון במיוחד למערכת החינוך הממ"ד אבל הוא נכון גם למערכת החינוך הממלכתית. מודיעין היא ההוכחה כי יש להרחיק אינטרסים פוליטיים על מנת לאפשר עבודה מקצועית ועניינית של אנשי המקצוע להובלה מקצועית ועניינית של המערכת."

על הזכיה הגיב מי שהחליף את גלנץ ומחזיק כיום בתיק החינוך בעירייה, חבר המועצה מויש לוי: "קבלת הפרס מהווה אישור לעבודה המאומצת והמדהימה שנעשית בתחום החינוך בעיר בשנים האחרונות. ההישג גדול במיוחד לאור העובדה שמדובר בעיר צעירה, המתמודדת מדי שנה עם אכלוס מסיבי, בסדר גודל שאינו מוכר באף עיר אחרת בארץ. למרות זאת, כפי שעולה מהחלטת ועדת הפרס, מדובר במערכת חינוך שהיא מהמובילות בארץ".

משנת תשס"ב החל משרד החינוך להעניק פרס חינוך לרשויות המקומיות אשר הוכיחו השקעה ושותפות ראויות לציון בחינוך. וועדת הפרס גיבשה הנחיות שמטרתן לשקף, ככל שניתן, את מגוון המגזרים והאוכלוסיות וקבעה 12 קריטריונים כאמות מידה לצורכי הענקת הפרס.

רשות שמגישה מועמדות לפרס נדרשת לתאר את פעילותה באופן מפורט וממצה ככל שניתן בתחום החינוך והתרבות על פי 6 קריטריונים ביניהם טיפול באוכלוסיות בעלות צרכים ייחודים, הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות, ביצוע תוכניות לצמצמום פערים, למניעת נשירה ושיקום נוער בסיכון. 

ביוני שנה שעברה הגישה עיריית מודיעין מכבים רעות את מועמדותה למנהל המחוז שמעון הראל והשבוע בישרה שרת החינוך כי העיר זכתה בפרס הארצי לחינוך. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות