חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

עירוני ב` ישתתף בפרויקט של האיחוד האירופי

 

לאחרונה אישר האיחוד האירופי כי בית הספר העל יסודי עירוני ב’ ע”ש יצחק רבין ייקח חלק בפרויקט חדש של בית ספר פתוח, ביחד עם שותפים משבע מדינות באירופה.

 

לאחרונה אישר האיחוד האירופי כי בית הספר העל יסודי עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין ייקח חלק בפרויקט חדש של בית ספר פתוח, ביחד עם שותפים משבע מדינות באירופה.

 הפרויקטOpen Science Schooling  משלב את הצורך בחשיבה מחודשת על תחום החינוך למדעים ביחד עם הדידקטיקה של בתי ספר פתוחים. הוא הגיע לעיר באמצעות המרכז הרב תחומי, בניהולה של ד"ר אורנה מגר, שמפעיל מספר פרויקטים עם האיחוד האירופי וקרנות מאירופה תוך שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות וארגונים באירופה. הפרויקט עוסק בטיפוח חשיבה מדעית ויזמית בקרב תלמידי תיכון, לצורך פתרון בעיות חברתיות, ומשלב שותפים מבתי ספר תיכוניים באירופה ומעירוני ב’ מהעיר.

 לפי נתוני נציבות האיחוד האירופי, יותר ויותר תלמידי תיכון מגלים התנגדות לחינוך מדעי, והנציבות רואה בכך את אחד האתגרים החשובים ביותר להשגת צמיחה כלכלית וחדשנות באירופה. אנשי המדיניות הבכירים, כמו ה-OECD, וחוקרים בקדמת המחקר, מחזיקים בדעה כי התגברות האדישות וההתנגדות למקצוע המדעים בגילאי 15-12 מהווה שלב מכריע בהתפתחות הזהות והמבנה האישיותי של התלמידים ומשפיעה בסופו של דבר על התנהגותם כמבוגרים.

 הפרויקט יחל לפעול עם תחילת שנת הלימודים הקרובה, ויימשך 30 חודשים. ישתתפו בו, כאמור, נציגים ממדינות שונות באירופה והן: פינלנד (שאחת האוניברסיטאות שבה תרכז את הפרויקט), ספרד, רומניה, פורטוגל, יוון ופולין. הנציגה הנוספת תהיה או שבדיה או ליטא. הפרויקט יכלול תהליך הסמכה של השותפים, המורים והתלמידים ויצירת מאגר של ידע, ניסיון ותיעוד של המשימות עליהן יתבססו תוצרי הפרויקט. בהמשך, יבצעו המשתתפים דיאלוג עם הקהילה ויעבדו את התוצרים לכדי מוצרים סופיים, אותם יפיצו במדינות השונות, בין היתר במשלחות של חילופי תלמידים.

 מנהלת המרכז הרב תחומי, ד"ר אורנה מגר, שפיתחה בארץ את מודל העיר הלומדת, שבמסגרתו תשתתף העיר בפרויקט, ציינה כי "זוהי זכייה משמעותית למודיעין מכבים רעות, העיר הלומדת הראשונה בישראל, שנבחרה להשתתף בפרויקט זה. למרות הקושי בשנה האחרונה להתקבל לפרויקטים אירופאיים, עקב המצב הפוליטי של ישראל, התקבלנו לפרויקט בזכות הערך המוסף שאנו מביאים לשותפים האירופיים, כעיר שמובילה בארץ את תפיסת העיר הלומדת, ובזכות ההישגים המרשימים של עירוני ב’ בתחומי המדעים והטכנולוגיה. אני מודה לראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, ולמנהלת עירוני ב’, ריקי נגרי, על ההירתמות וההיענות המהירה והמקצועית."

 ראש העיר, חיים ביבס: "החינוך במודיעין מכבים רעות הוא מהמובילים במדינה, ואני גאה בתלמידים ובצוות ההוראה המסור המלווה אותם. ההישגים המרשימים של מערכת החינוך של העיר, לצד הפעילות הענפה של "עיר לומדת" בהובלת המרכז הרב תחומי שלנו, הביאו לכך שהעיר הצטרפה לפעילות עם מדינות אירופה, ואני בטוח שכל הצדדים יצאו נשכרים מכך."

 ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "אני שמחה על כך שהעשייה החינוכית המתרחשת בעירוני ב׳, בתחום המדע והטכנולוגיה, זכתה בהכרה בינלאומית. כידוע, מאז שהעיר הציבה לעצמה כמטרה לקדם את המדע והטכנולוגיה, אנו מגיעים להישגים מרשימים בזכות ההון האנושי הקיים בקהילה שלנו: תלמידים, מורים, מנהלים והורים. ההשתתפות בפרויקט חוצה המדינות והיבשות הינה הישג מרשים ביותר, ולעיר ולקהילה יש במה להתגאות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות