חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חניה יש – ביקוש אין

 

בשיתוף פעולה בין עיריית מודיעין לרכבת ישראל הוכשר המגרש שמאחורי הקניון לצורכי חנייה לנוסעי הרכבת אך מסתבר שאין בכך צורך. ”עיתונט – חדשות מודיעין” מציע לבצע שינוי לטובת כלל הציבור

 

לפני כחודש ימים חנכה חברת רכבת ישראל מגרש חנייה ענק המיועד למאות כלי רכב על המגרש שמאחורי קניון עזריאלי המיועד בטווח הארוך לבניית בית העירייה החדש ומוזיאון.

עתה מסתבר, שלמגרש החנייה החדש של הרכבת אין ביקוש. במספר רב של בדיקות שערכנו במקום מאז פתיחתו מצאנו כי חונות בו כ 10-15 מכוניות בלבד בכל זמן נתון בשעות היום. השבוע, ביום ראשון בשעות הבוקר, אף נצפה מצב בו היו במגרש 5 מכוניות בלבד.  

מאחר ומדובר באחד המגרשים הגדולים, המרכזיים והיקרים ביותר בעיר לא סביר שהוא יישאר במצב כזה לאורך זמן.

כידוע, הכניסה לחניון מותנת באחזקת רב קו וכך נמנעת הכניסה והשימוש בחניון ממרבית התושבים בעלי המכוניות שלא מחזיקים ברב קו.  

לאור נתונים אלו פנינו השבוע לעירייה ושאלנו מה מתכוונים לעשות בעירייה בהקשר לבזבוז משווע זה? האם בהסכם ההתקשרות עם הרכבת קיימת התייחסות לאפשרות כזו? במידה והמצב לא ישתנה בצורה דרמטית בתחילת ספטמבר עם סיום החופש הגדול, האם העירייה מתכוונת לפנות לרכבת ישראל ולבקש לפתוח את החניון לכלל הציבור?

מדוברות העירייה נמסר כי: "העירייה פועלת מול חברת רכבת ישראל על מנת למצוא יחד את הפתרון שייטיב עם משתמשי הרכבת הקבועים מחד ויקל על כלל המשתמשים בתחבורה הציבורית מאידך".

בהזדמנות זו נדגיש כי להערכתנו, ניתן לבצע שינוי פיזי בחנייה כך שהרכבת תשמור חלק קטן מהמגרש עבור נוסעיה, שם הכניסה תהייה עם כרטיס רב קו, ובכל יתר שטחי המגרש תהייה חניה חופשית לכלל הציבור. מצב כזה הינו הפיך כך שאם בעתיד הביקוש של נוסעי הרכבת יגדל משמעותית ניתן יהיה להגדיל את החלק המשוריין עבור נוסעי הרכבת. הכל בהתאם לביקוש ובצורה גמישה. זה נהנה וזה לא חסר.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות