חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

גדר ההפרדה לקראת השלמה

 

גדר ההפרדה בגבולה המזרחי של מודיעין, הולכת ונשלמת. כיום, למעט פרצות קטנות, כל המרחב שבין הר אדר ומבואות ירושלים, לבין מודיעין, כבר סגור ברצף כמעט אחיד של גדר. רכיבי הבטחון, עדיין לא הושלמו

 

העבודות על גדר ההפרדה שממזרח למכבים הולכות ומסתיימות. פריצת תואי הכביש, תשתיות ניקוז וריבוד באספלט כבר בוצעו ולמעשה קיים רצף של כביש בטחון מכביש 443 ועד לעוטף ירושלים. גם הגדר עצמה נמצאת בשלבי הקמה אחרונים. בשטח ניתן להבחין בעבודות של צוותים מקומיים שמשלימים קטעי גדר רשת אחרונים במקטע שבין שער בית סירא בדרום למחסום הצבאי שעל כביש 443 בצפון.

בימים אלה מסתיימת גם הקמת השערים והמעברים שמיועדים לאפשר לתושבי בית סירא להגיע אל מטעי הזיתים שלהם שנכלאו בין גדר הבטחון של מכבים לבין גדר ההפרדה. רכיבי הבטחון של הגדר שכוללים בין השאר גם מערכות חישה בנגיעה, טרם הושלמו. אין גם עדיין רצף של גדר תלתלית שמתחמת את "רצועת ההפרדה".

אולם עפ"י הנראה בשטח, נראה שהשלמתם צפוייה בתוך שבועות ספורים לכל היותר. השלמת רכיבי הבטחון האחרים אינה קשורה באופן ישיר לעבודות על הגדר עצמה. בעניין זה רק נציין כי בשטח כבר קיימים אמצעי תצפית נייחים כמו זה שמוצב על התורן ברכס העג’לג’ול. שאר האמצעים שבעתיד ישולבו ב"מרחב ההפרדה", באופן נייח, מופעלים כיום באמצעות יחידות ניידות.

גדר ההפרדה בין מכבים לבית סירא ובית ליקיא, עדיין אינה מבצעית לחלוטין. עם זאת, כבר היום ניתן להבין שפרצה זו, שהיתה עד כה מקום מעבר קבוע של פועלים ושבחי"ם אל אתרי הבניה במודיעין ובגוש דן, נסגרה. אם כי עדיין לא באופן מוחלט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות