חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תשלומי הורים: גידול בבקשות להנחות

 

ועדת ההנחות בחינוך תתכנס בשבוע הבא לישיבה ראשונה. על השולחן כ-200 בקשות. וזו רק ההתחלה. גלנץ: "השנה יהיה אסון כפול משנה שעברה"

 

מחזיק תיק החינוך, עופר גלנץ, מתריע על המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו הורים רבים בעיר, מצב שמשתקף בגידול החד במספר מבקשי ההנחות בחינוך.

אם במהלך כל שנת הלימודים תשס"ו דנה ועדת הנחות בחינוך בכ-500 בקשות הרי שהשנה כבר לישיבה הראשונה של הוועדה, שתתכנס בשבוע הבא, הוגשו כ-200 בקשות. תקציב הוועדה עומד השנה על כ-150 אלף שקל.

גלנץ אמר כי במהלך שנת הלימודים יתקיימו עוד מספר ישיבות של הוועדה לאור הצפי בגידול ההורים הפונים בבקשה לקבל הנחות.

מדובר בהנחות בחינוך לתשלומי הורים לבתי הספר, צהרונים וחוגים. הקריטריונים לקבלת ההנחה הם לפי הכנסה לנפש ולא על פי המצב הכלכלי. כלומר אם משפחה נקלעה לקשיים מסיבות שונות אולם הכנסתה גבוהה מ-1,800 שקל לנפש, הרי שבמרבית המקרים תדחה בקשתה.

גלנץ: "המצב דורש כמו בשנים שעברו שוועדי ההורים כשהם מתכננים תשלומי רשות ייקחו בחשבון רק 90 אחוז גביה. ואני ממליץ לאור המצב החברתי הקשה שפוגע גם במודיעין להקים ועדות הנחות בבתי הספר." גלנץ הסביר כי משפחה שלה שלושה ילדים באותו בית ספר המתקשה לעמוד בתשלומים לא תוכל תקבל הנחה מוועדת ההנחות בחינוך אם לא תעמוד בקריטריון ההכנסה לנפש.

הורים המתקשים לעמוד בתשלומים מוזמנים להגיש בקשה להנחה בשירות לאזרח. נציין כי ועדת ההנחות לא דנה בשמות המבקשים אלא במספרי בקשות כדי לשמור על סודיות הפונים.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות