חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

’’זולה’’, ’’מאחז’’ ואולי סוכה?

 

כאשר מגיעים עשרה בני נוער מחשמונאים עם גרזינים, מעדרים וחבלים למטע זיתים פלסטינאי, האם מטרתם "רק להקים זולה?" או שמא אפשר להבין זאת גם אחרת? חוקרי תחנת בנימין יצטרכו לקבוע זאת. אובייקטיבית כמובן

 

10 בני נוער מחשמונאים יצאו בשבוע שעבר, את גבולות יישובם ועשו את דרכם לואדי הסמוך. בואדי נמצאים מטעי זיתים של ערביי נעלין ומידיא. במקום גם אתר עבודות על גדר ההפרדה. יצויין כי הגדר במקום עדיין לא הוקמה. עפ"י גרסת המשטרה, כוונתם היתה "להקים זולה" בסמוך ליישוב. זולה, אותה הקימו לפני כחדשיים ונהרסה בידי החקלאים הפלסטינאים המקומיים.

עפ"י עדות אחרת, כפי שהתפרסמה באתר ’תפוז’ באינטרנט, כוונתם היתה (עפ"י עדותם) לחדש "מאחז" אותו הקימו בעבר ושנהרס על ידי החקלאים הפלסטינאים. ה"מאחז" כלל מבנה קטן עם עמודי בטון, ובתוכו ספה ושטיח. בכוונת בני הנוער היה לשקם את ה"מאחז" ולשהות במקום. במסגרת זו פגשו הנערים מספר ערבים פלסטינאים, תושבי הכפר נעלין, שזה לא מכבר החלו את עונת מסיק הזיתים שלהם.

מפגש כזה לפני שנים יכול היה להסתיים בשתיית קפה בזולה משותפת. לא כאלו הם פני הדברים כיום: בידי הנערים היו כלי עבודה. הכל כמובן, לגרסת המשטרה," לשם הקמת זולה".

מוסקי הזיתים לא ממש הבינו שזו כוונתם של הנערים. והתוצאה הבלתי נמנעת היתה דין ודברים חריפים מאוד. וכן איומים מצד הפלסטינאים. אם כי לידי אלימות פיסית של ממש, הדברים לא הגיעו.

בני הנוער הובאו לחקירה בתחנת בנימין. לדברי פקד יובל שטאל סגן ראש משרד החקירות, לתחנה הובאו לחקירה 10 בני נוער וכן 3 פלסטינאים תושבי נעלין. בתום החקירה והברור נשלחו כל הניצים חזרה לבתיהם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות