חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לא צוחקים בדרך לשכונת הכרמים

 

צירוף בעייתי גורם לשכונה להיראות מלוכלכת: זלזול וחוסר משמעת מצד תושבים, אי הקפדה על הוראות העירייה, חוסר מודעות לכללים מצד חלק מהתושבים, וגם: מחסור בפרסום והסברה, פיקוח רופף, והימנעות מאכיפה מצד העירייה

 

בראיון חג נרחב שפורסם כאן לקראת ראש השנה טען ראש העיר חיים ביבס, כי העיר מודיעין מכבים רעות נקייה למדי ואם יש בעיה הרי שהיא נקודתית ויש לדווח עליה ולטפל בה. בבוקר יום שבת שעבר, יומיים לפני מועד איסוף הגזם והגרוטאות, שנקבע על ידי העירייה ליום ב’ בבוקר, ניתן היה לצפות במצב חמור מאוד בשכונת הכרמים. בסיור רגלי בן 20 דקות שערכנו ברחובות טבת וכסלו צילמנו 18 מוקדים של זבל, גזם וגרוטאות, מושלכים על המדרכות ויוצרים מצב בלתי נסבל מבחינה תברואתית.  

כסיבות עיקריות למצב ניתן לציין: זבל שאמור להיזרק בפחים הירוקים נזרק למדרכות בתור גזם, אי הקפדה על מועדי הוצאת הגזם והגרוטאות, הן כתוצאה מחוסר אכפתיות וזלזול מוחלט מצד חלק מהתושבים והן בשל כך שתושבים רבים אינם מודעים למועדי ההוצאה שנקבעו על ידי העירייה. בנוסף, קיימת אי בהירות לגבי ההנחיות סביב הוצאת קרטונים. במקום אחד בהוראות מצאנו כי יש לשטחם ולהציבם בסמוך למכלים הכחולים למחזור נייר, ואילו במקום אחר צוין כי ניתן גם להשליכם במסגרת איסוף הגזם. העירייה מבחינתה לא עוסקת מספיק בפרסום והסברה סביב הנושא הרגיש הזה, אינה מפקחת די וכמעט ואינה נותנת קנסות לעבריינים.

מ’ תושב רחוב כסלו שיזם את הסיור שלנו במקום אמר לנו השבוע: "לדעתי חלק מהציבור אינו מודע למועדים ולהנחיות בדבר השלכת חפצים וגזם למרחב הציבורי. לא תמיד ברור מה נכלל תחת הכותרת ’גזם’: האם פסולת גינון, קרטונים גדולים, ריהוט ישן, מכשירי חשמל ועוד, וכיצד יש לטפל בכמות קטנה של חומרי בנייה ופסולת בניין".     

בין אם טענת ראש העיר נכונה (בעיה נקודתית בלבד) ובין אם מדובר בתופעה רחבה הרבה יותר המשתרעת על פני חלקים רבים בעיר, הרי שהמצב הזה לא יכול להימשך ויש לטפל בו ולהביא לשינוי קיצוני – או בהסברה מקיפה ביותר, או במארבים יומיומיים של פקחים ומתן קנסות לעבריינים, או בהגברת תדירות איסוף הגזם, או באמצעות כל השלושה יחדיו.

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה כי: "אגף שפ"ע, באמצעות מחלקת התברואה, מפנה בתדירות גבוהה את האשפה והגזם ברחבי העיר לפי מועדי הפינוי שנקבעו מראש ומפורסמים הן בחדרי האשפה עצמם והן באתר העירייה ובאפליקציה. בהתאם לימי הפינוי המפורסמים צריכים התושבים להוציא את הפסולת. כחלק משגרת האכיפה, ובמבצעי אכיפה יזומים, מאתרת מחלקת הפיקוח העירוני תושבים אשר אינם פועלים לפי ההנחיות וקונסת אותם. האגף יוסיף לפעול במטרה למנוע מפגעי תברואה ולשפר את איכות החיים והסביבה של תושבי העיר. תושבים אשר נתקלים במפגע חריג מוזמנים לדווח על כך בזמן אמת למוקד העירוני 106 בטלפון 08-9726177."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות