חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראש העירייה מציג: טיול מאורגן למתקדמים

 

תושבי העיר מגיעים בהמוניהם ומצביעים ברגליים לסיור המושקע והמעשיר אותו מדריך בעצמו דב צור, פעם בחודש, בימי שישי בבוקר, מזה כשש שנים   

 

 

 תושבי העיר מגיעים בהמוניהם ומצביעים ברגליים לסיור המושקע והמעשיר אותו מדריך בעצמו דב צור, פעם בחודש, בימי שישי בבוקר, מזה כשש שנים. במשך כשלוש שעות רצופות, מוביל ראש העירייה את הקהל לאתרים חשובים ומובילים בעיר ומשתף אותם בתכניות הדיור והתעסוקה העתידיות. על הדרך הם מקבלים גם שעורים מאלפים בהיסטוריה, באיכות הסביבה, בכלכלה ובניהול.  sightseeing גרסת ראשון לציון, במרחק נגיעה מהבית

את אוטובוס הדו קומותיים המפורסם בלונדון, מחליף אוטובוס נוח עם נהג ישראלי, ואת הביקור המתוייר ברחוב אוקספורד היוקרתי, מחליפה הנסיעה ברחוב הרצל המיתולוגי, אבל מאות מתושבי ראשון מגיעים מדי שנה לסיורים שכבר הפכו לשם דבר בעיר: שלוש שעות עם ראש העירייה, דב צור, במפגש בלתי אמצעי ומרתק הכולל הסברים מלומדים המשלבים את ספורה של העיר הישנה עם והחדשה, ונוגעים במה שמחבר את כולנו: הדיור, התעסוקה, החינוך, מקומות הבילוי ופניה העכשוויות של העיר עם דגש על המתוכנן לשנים הבאות.

 בסיור האחרון, ביום שישי שעבר, השתתפו כ-40 תושבים ותיקים של העיר, שהתכנסו בבניין עירייה לצפייה משותפת בסרט המתאר את תולדות העיר בזווית היסטורית על המאות הקודמות, ומיד אחר-כך, בירך אותם ראש העירייה, והזמין אותם להצטרף אליו לאוטובוס לסיור ברחבי העיר.

 לאורך כל המפגש, מהרגע בו מגיעים התושבים ותופסים את מקומותיהם באוטובוס, מעביר בעצמו ראש העירייה את הסיור תוך שהוא נוגע ומשתף בספורים היסטוריים, בתכניות פיתוח, ואף באנקדוטות מאחורי הקלעים.

הסיור מתחיל במבט על הנעשה בעיר בתחום החינוך והפנאי של בני הנוער, בהסברים על פרויקט "התדר", ומיד לאחר מכן האוטובוס נוסע לכיוון מזרח העיר, בואכה הגן בעברית. בפארק המושקע והיפהפה יורדים התושבים להסבר במקום, נחשפים להשקעה המדהימה שנעשתה בפארק (הוקם בעלות של כ-36 מיליון שקלים).

התחנה הבאה עוברת באזור שאינו בנוי או מיושב הנקרא "נופש מטרופוליני", בקצה הצפון מזרחי של העיר, בסמוך למקבצי הדיור שהושקו לטובת העולים מרוסיה בשנים האחרונות, וראש העירייה משתף את התושבים בתוכניות לגבי השטח האמור.

בדרך לנחלת יהודה, זוכה הקהל לקבל הסברים על פרויקט הרובע והשדרוג המאסיבי של התשתיות בו, ועל המתנ"ס החדש שעומד להיחנך בסמוך ובו בריכה חצי אולימפית לטובת התושבים.

בדרך למערב העיר עובר השיח באוטובוס לתכניות פינוי בינוי, ובראשן התכנית המקיפה ויוצאת הדופן במונחים ישראלים, על הפרויקט המתוכנן ברמת אליהו, בסיומו יקבלו כ-3500 בתי אב בשכונה מפתחות לדירות חדשות במתחמים נחשבים ברחבי העיר, ללא כל עלות מצדם.

ראש העירייה משתף את הנוכחים בתוכניות תחבורה ומספר על הרכבות המגיעות לעיר, הקו החום המתוכנן, שבילי האופניים, גשרים שישודרגו, וכשמגיעים למוזיאון אגם, ומבצעים עצירה כדי להשקיף על המתחם שעומד להיפתח במרוצת החודשים הקרובים, מקבל הקהל הסבר על האמן הישראלי-בינלאומי, יליד ראשון לציון, הנחשב לאחד האמנים הבולטים בעולם בתחומו. הפתיחה, כבר אמרנו, בקרוב.

במערב העיר זוכים הנוכחים לשמוע על תעשייה הקולנוע ומתחמי בתי הקולנוע המפוארים בעיר, על אגמי המים ואופן אגירת מי הגשמים בעיר, והסיור מגיע עד לרצועת החוף, עם הבטחה של ראש העיר שגם בראשון לציון יוקם שובר גלים, ואולי אפילו מלונות לטובת התיירים והישראלים שיגיעו ליהנות מיפי החוף והעיר.

סמוך לשעה 12 בצהריים, ביום שישי בהיר וחורפי, מגיע האוטובוס לתחנתו האחרונה בצומת הרצל פינת רחוב הכרמל. התושבים מודים למדריך שליווה אותם במחיאות כפיים, אבל רבים מהם מבקשים ונשארים בסמוך לתחנת האוטובוס כדי להעלות בפני ראש העירייה עוד כמה שאלות שמעניינות אותם.


לפרטים והרשמה לסיורים הקרובים: באמצעות המוקד העירוני. השירות ללא עלות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות