חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גמלאים מדריכים גמלאים

 

קבוצה מדהימה של 23 גמלאים פעילים, מתושבי העיר, סיימה השבוע את ההכשרה ״חיים בתנועה - חושבים בגוף״.

 

מדובר בפרויקט ארצי להכשרת מנחים מקרב האוכלוסייה הבוגרת לעבודה באמצעות תרגילי מוח, עם גמלאים אחרים, מתקשים ובודדים.

הקורס נערך  בהנחיית מתי ניר פרימק ושרה שירן, מהמרכז לשיפור תפקודים, בחסות ארגון אשל ג’וינט, במסגרת התוכנית "עמיתי קידום בריאות". התכנית מתקיימת בשיתוף עם העמותה למען הקשיש במודיעין ורכזת קידום בריאות באגף לשירותים חברתיים.

תרגילי מוח היא שיטה המבוססת תנועה, לשיפור תפקודים, ביצועים, מיומנויות ויכולות בחיי היומיום. באמצעות תנועות פיזיות פשוטות, אך ממוקדות מטרה, אנו מפחיתים את המתח בגוף, מעוררים ומשפרים את זרימת המידע ברשתות התקשורת במוח ומשחזרים את היכולת הטבעית ללמוד ולתפקד. 

ככל שמתבגרים נחלשים חוש שיווי המשק והיציבה, חוש השמיעה, הראיה, יכולת המיקוד והזיכרון ועוד ועוד. לכל זאת מתווספת גם חווית בדידות, תחושת חוסר ערך ומסוגלות. 

התוכנית "חיים בתנועה - חושבים בגוף" מתמודדת עם מכלול הצרכים הללו באמצעות יצירת מרחב של עבודה ותנועה של מנחה גמלאי מתנדב שעובד פרטנית עם מבוגר נוסף. 

במסגרת המפגש הבינאישי, תוך משחק תנועה ושיח כמו גם הרבה הקשבה, מופגת  תחושת  הבדידות, ונוצרת תחושת מסוגלות וערך. אחת המטרות היא להביא את השמחה למפגש הבינאישי, לייצר חברות ואפשרות שיתוף.

המנחה מעודד את המונחה לתנועה ממוקדת מטרה, תוך הפעלת כל החושים ועידוד של תחושת המסוגלות. והוצאה היא שיפור הדדי ש מיומנויות ותפקודים פיזיים וקוגניטיביים כמו גם חווית נתינה וקבלה מדהימה.

במהלך הקורס צוות כל אחד מהגמלאים המתנדבים לקשיש המתקשה בניידות והוא יחנוך ויפעל יחד איתו לאורך כל השנה כשעה בשבוע. כולם יצאו נתרמים ומלאי חווית מהקורס - גם המתנדבים וגם הגמלאים שזוכים לחוויה פעילה חדשה.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות