חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

צעירות עוצמה מודיעין זכו באליפות שנייה

 

הקבוצה של שגיא בן דוד, שמשחקת לפי המוטו ”אין דבר כזה יום רע בהגנה”, בשתי ליגות שונות, שיחקה העונה 43 משחקים רשמיים וזכתה פעמיים בתואר

 

קבוצת הילדות-נערות ב’ במועדון כדורסל עוצמה מודיעין מתאמנת עם המאמן שגיא בן דוד. הקבוצה שיחקה השנה בשתי מסגרות - ליגת ילדות מרכז (ז’-ח’) וליגת נערות ב’ ירושלים (ט’-י’). הקבוצה מורכבת מ-4 שחקניות בכיתה ז’ ו-9 שחקניות בכיתה ח’, כשהדגש בהרכבת הקבוצה הושם על רמת המוכנות שלהן כשחקניות כדורסל, ללא קשר לגיל.

לאחר שהבטיחה את האליפות בליגת הנערות לפני כחודש, הקבוצה נפגשה ביום רביעי האחרון בבית עם אס"א ירושלים פסגת זאב, בידיעה שניצחון במשחק יבטיח את תואר האליפות גם במסגרת ליגת הילדות. את המשחק שלה פתחה הקבוצה עם חמישייה המורכבת מהשחקניות אורלי שוורץ, רוני טל, יובל תורג’מן, יעל פרחי ומיה אורן.

פתיחה חזקה ושליטה מוחלטת בקצב המשחק הובילה את פסגת זאב להזעיק פסק זמן כבר לאחר 3 דקות, כשהתוצאה הייתה 2:8 לטובת מודיעין. המגמה המשיכה גם בהמשך הרבע הראשון, בהובלת רוני טל, שהפגינה יכולת נפלאה בשני צדי המגרש, ומיה אורן, בדקות מצוינות בהגנה. השתיים הובילו את הקבוצה ליתרון 9:18 בסיום הרבע הראשון.

 הרבע השני נפתח בסימן הרבע הראשון. דקות טובות של מור שפיגל בהגנה ושל אורלי שוורץ, יעל פרחי ודנה מרטפל בהתקפה, לא נתנו לפסגת זאב הזדמנות להתקרב. המהלך היפה ברבע היה מסירה נפלאה בין שתי שומרות של אלינועה קרוגר לחיתוך לסל של יובל תורג’מן, שתרגמה את המסירה ל-2 נקודות קלות. למחצית ירדו בנות עוצמה ביתרון 22:33 מבטיח.

 ברבע השלישי הייתה ירידה קלה בקצב של השחקניות של עוצמה בהתקפה, והן קלעו רק 11 נקודות. אך הבנות, שמשחקות לפי המוטו "אין דבר כזה יום רע בהגנה", ספגו רק 7 נקודות בהובלת דנה מרטפל, יובל תורג’מן ואורלי שוורץ. הרבע נגמר בתוצאה 29:44 לטובת בנות עוצמה.

 ברבע האחרון הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. בנות עוצמה סיפקו רבע התקפי משובח, בו נוגה הרן, עלמה בנימין, אביטל מגנס ומור שפיגל הציגו יכולת התקפית גבוהה, וצברו נקודות רבות בדרכים מגוונות. המשחק נחתם בתוצאה 44:67 ונתן את האות לתחילת חגיגות האליפות, בהן נשפכו המון ליטרים של מים (בעיקר על המאמן), ונגזרו הרשתות, כמיטב המסורת.

 קלעיות עוצמה: רוני טל 18, יעל פרחי 14, אורלי שוורץ 10, אביטל מגנס 6, דנה מרטפל 4, יובל תורג’מן 4, מור שפיגל 4, אלינועה קרוגר 3, נוגה הרן 2, עלמה בנימין 2, מיה אורן שותפה ותרמה רבות לניצחון. עוד בסגל הקבוצה – ליאורה קרני ומעיין תמיר.

 המאמן, שגיא בן דוד: "מצטיינת המשחק הייתה, ללא ספק, רוני טל, בגופייה מספר 6. ככל שהעונה התקדמה, כך גם רוני. כמעט בכל משחק מוטלת על רוני המשימה לשמור על השחקנית המובילה בקבוצה השנייה, והיא אף פעם לא מאכזבת, כמו גם במשחק הזה. במחצית השנייה של השנה, הדברים החלו גם להתחבר לה בצד ההתקפי, בעיקר בזכות עבודה קשה מהצד שלה. כראיה, במשחק זה רוני סיימה כקלעית המצטיינת. רוני היא ההוכחה לכך שצניעות, עבודה קשה וחיוך על הפנים יובילו אותך קדימה."

 בנוסף, סיכם המאמן את העונה: "לקבוצה הייתה שנה עמוסה, ולא פשוטה בכלל. שיחקנו כ-43 משחקים רשמיים השנה (פי 2 מקבוצה ממוצעת), כשבתחילת השנה איבדנו 2 שחקניות משמעותיות מאוד לקבוצה. הכוח הגדול בקבוצה הוא החוזק המנטלי, שהוא מרשים מאוד לבנות בגילן. לראשונה, היה ניתן להבחין בכך עוד בחודש נובמבר, כשפגשנו בפעם הראשונה את רחובות, שנאבקו אתנו על האליפות במהלך כל השנה. נקלענו לסיטואציה לא מוכרת, פיגור של 33 נקודות במחצית המשחק. סיטואציה כזו, שהייתה מפרקת את רוב הקבוצות, רק חיזקה אותנו. הבנות עלו בנחישות עצומה למחצית השנייה, וצמצמו את הפער בסיום עד ל-10 נקודות. אמנם לא ניצחנו את המשחק ההוא, אבל הוא שנתן את האות להמשך הדרך, והבהיר לנו שהכל תלוי אך ורק בנו, ואם נעבוד מספיק קשה, ונסמוך אחת על השנייה, נגיע להישגים. אני שמח מאד, שכך גם קרה בסופו של יום, ובסופה של העונה."

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל MVP האקדמיה לכדורסל ומנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, מזכיר שלכל אורך השנים האחרונות פועלת הנהלת המועדון בנחישות, כדי ליצור שדרה של עוצמה נשית, לחזק את השחקניות במועדון ולהציע להן אופק לשאוף אליו.

רודריגז: "המפגש בין השחקניות הצעירות לבין הבוגרות יותר מעניק לצעירות השראה, ומראה להן שיש למה לשאוף ולאן לצמוח. הזכיות של השחקניות בשתי אליפויות העונה מעידות על כך שנעשית עבודה טובה וחשובה, ושאנחנו בדרך הנכונה, עם הרבה מאד עוצמה נשית."

עוצמה מודיעין - תוצאות משחקי קבוצות הליגה בשבוע של 13-17.5.18

נוער לאומית אשר הפסד ביתי לעירוני קרית אונו 52:50
נוער מחוזית דביר הפסד חוץ לאליצור מודיעין 64:50
נערים א’ לאומית שלומי נצחון ביתי על מכבי שהם 75:71
ילדות/נערות ב’ שגיא נצחון ביתי על אס"א פסגת זאב 67:44
ילדות רז הפסד חוץ למלה"ש ירושלים 48:29
ילדים א’ לאומית "ניצת הדובדבן" דביר נצחון ביתי על הפועל ירושלים 62:52
קטסל בנות ברוריה נצחון ביתי על אליצור יבנה 59:28
קטסל א’ שגיא נצחון חוץ על מכבי שהם 62:42
קטסל א’ אשר נצחון ביתי על מכבי ראשון לציון 51:40
קטסל א’ אלדד הפסד ביתי להפועל נס ציונה 63:35
קטסל ב’ יאיר נצחון ביתי על אליצור רמלה 82:31
קטסל ב’ ניק נצחון חוץ על מכבי מכבים רעות 63:40
קטסל ב’ אורי הפסד ביתי למכבי מכבים רעות 70:66

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות