חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

לא סיפקו את הסחורה

 

בקבוצת הכדורגל עירוני מודיעין אוספים עכשיו את השברים אחרי שביום שישי במשחק מבחן מכריע הפועל רהט תקעה את המסמר האחרון בארון הקבורה של מודיעין כשגברה עליה 0:1

 

ביום שישי במגרש הכדורגל בעמק בית שאן לעיני 400 צופים התנפץ חלומה הגדול של עירוני מודיעין להעפיל לליגה א’. במשחק מבחן במסגרת הפלייאוף העליון של ליגה ב’ דרום ב’ גברה בפעם השלישית העונה האורחת הפועל רהט על המארחת עירוני מודיעין.

המשחק המכריע הסתיים בתוצאה 0:1 לרהט משער מרהיב של כוכב הקבוצה עאטף אבובילאל בדקה ה-28 כשמנגד מחמיץ חלוץ מודיעין כפיר מלול בעיטת 11 מטר בדקה ה-46.  

ההפסד הכואב הוכיח שוב כי השנה מודיעין "מצטיינת בבינוניותה". למעשה שום דבר לא מתחבר ולא נדבק בקבוצה הזו. לא המאמן לשחקנים, לא השחקנים בינם לבין עצמם, לא הכדור לנעליים ולא הכדורים לרשת. אין תלכיד. "לגיון הזרים" שנבנה כאן - נחל כשלון חרוץ.

מקבוצה שרוצה לעלות לליגה א’ ניתן היה לצפות להרבה יותר - לשטוף את המגרש, לשלוט על מרכז המגרש, להכתיב את הקצב, לא לעשות שגיאות של טירונים, לא להישבר במצבי לחץ, להתמודד כשווים מול יריבות חזקות, לדעת לשחק על כל הקופה ולהיות ראויים לניצחונות - כל אלה לא קרו במחצית השנייה של העונה וגם לא במשחק הגורלי נגד רהט.

 צילום: יואל תמנליס

מרבית חצי הביקורת מופנים, בצדק, לעבר המאמן דורון ממן. שכן, מאמן הוא כמו מנהל מפעל. אם המטרות לא מושגות אין ברירה אלא להחליפו, גם אם יש לו מוניטין מסוים מן העבר. אין מנוס, אם כן, להחתים עתה מאמן חדש שיסלול דרך חדשה, ואולי יתחיל לבנות כאן את הכל מחדש, אחרי שהסתבר שמרבית השחקנים כבדים ועייפים, ולא ראויים לאמון שניתן בהם.  

ממן לא הצליח להפיק מצוות השחקנים את הפוטנציאל המרבי. הכישרון האישי של השחקנים, אם היה כזה, לא בא לידי ביטוי ברגעים המכריעים של העונה והתוצאות היו בהתאם. כמו כן ממן לא הצליח להפעיל את השחקנים בהרמוניה, לא הצליח להכין את הקבוצה למאבקי צמרת ועל פי מבחן התוצאות לא ניהל את המערכה על הדשא בצורה מיטבית, לא גיבש אסטרטגיה יעילה ולא תמיד קיבל החלטות נכונות. להחלטותיו, כך מסתבר, היה מחיר יקר. שכן, בתחילת העונה הוגדרה המטרה כך ש"כל תוצאה אחרת חוץ מעליה לליגה א’ תיחשב לכישלון".

גם בחירת השחקנים לא נעשתה תמיד נכון. עסקות הרכישה הרבות שכונו בפי כל "ליגיון הזרים" לא הביאו לידי גיבוש "צוות מנצח". עבודת צוות היא תמצית הכדורגל. בעירוני מודיעין, העונה, זה לא ממש עבד. השחקנים נראו "תקועים" במהלך סרק שלא מוביל לשום מקום. ככלל, הקבוצה לא הצליחה לצאת מהמשבר אליו נקלעה בתחילת הסיבוב השני ולא ידעה לנצח במרבית המשחקים הקריטיים נגד קבוצות הצמרת. לעתים קרובות מדי דומה היה שהשאפתנות, רוח הלחימה והמוטיבציה נותרו אי שם מאחור והשחקנים לא הגיעו עמם למשחקים.

מסתבר, שכשמאמן בוחר חלוץ הוא צריך לדעת שלגביו יש רק שתי אפשרויות: או שהכדורים שלו מפרפרים ברשת היריב ואתה מנצח, או שהכדורים שלו חומקים החוצה ואתה הולך הביתה.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות