חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

פרסום ראשון - הקואליציה החדשה וחלוקת התפקידים

 

מספר הפתעות בהסכמים הקואליציוניים החדשים: מויש לוי מחוץ לקואליציה, וחברי ”הבית היהודי” נותרו ללא תפקידים חשובים ומשפיעים, הילה בן אליעזר תחזיק את תיק החינוך, שמעון גואטה יו”ר היכל התרבות, לא מונה יו”ר לתאגיד ”מי מודיעין”

 

מסמך המרכז את ההסכמים הקואליציוניים החדשים ואת חלוקת התפקידים במועצת העיר הגיע אמש לידי MCITY והוא מתפרסם כאן לראשונה. על פי המסמך מועצת העיר החדשה של מודיעין מכבים רעות תתכנס לישיבה ראשונה חגיגית ביום רביעי הקרוב, 20/11/2013 בלובי בניין העירייה. הישיבה המיוחדת תכלול פרידה מחברי המועצה היוצאת, חלוקת תפקידים ומינוי סגנים לחמש השנים הקרובות.

ראש העיר חיים ביבס ימשיך להחזיק בתפקידי המפתח בהם החזיק בקדנציה הראשונה שלו: יו"ר ועדת הנהלה, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית.

מספר 2 ברשימתו של ראש העיר, שלמה פסי, ימונה לתפקיד סגן ומ"מ ראש העיר ללא שכר. פסי שכיהן גם כחבר מועצה בקדנציה הקודמת, ימשיך בתפקידו כיו"ר הנהלת עמותת סחלבים, יו"ר ועדת הנצחה ועתה יקבל לידיו גם את תיק רובע מכבים-רעות.

מספר 3 ברשימה, חברת המועצה החדשה הילה בן אליעזר, תקבל לידיה את תיק החינוך, שהתפנה כתוצאה מאי כניסתו של מויש לוי לקואליציה, ותעמוד בראשות פורום החינוך העירוני. כמו כן תשמש בן אליעזר כחברת דירקטוריון בעמותת מופעים של היכל התרבות העירוני.

מספר 4 ברשימת 'חיים במודיעין', חבר המועצה החדש אלעד שמעונוביץ ודובר העירייה לשעבר יחזיק בתיק התרבות, הנוער והספורט. כמו כן יחזיק גם בתיק הצעירים וועדת קשר חיילים, וישמש כחבר דירקטוריון עמותת סחלבים.

מספר 5 ברשימה, חבר המועצה החדש שמעון גואטה יחזיק בתיק התיירות ושימור אתרים. כמו כן יעמוד גואטה בראשות דירקטוריון עמותת 'מופעים' המנהלת את היכל התרבות העירוני.

מספר 6 ברשימת 'חיים במודיעין', חברת המועצה ורד גל- בחרי תחזיק בקדנציה הקרובה בתיק איכות הסביבה, תעמוד בראש ועדת המחשוב העירונית והוועדה לקידום מעמד האישה ותשמש חברת דירקטוריון בתאגיד מי מודיעין.

סיעת אילן למודיעין בראשות אילן בן-סעדון תצטרף לקואליציה. בן-סעדון ששמש כסגן ראש העיר ללא שכר בחצי השני של הקדנציה האחרונה, ימונה לתפקיד סגן ראש העיר בשכר לאורך כל הקדנציה הקרובה. בן-סעדון יחזיק בתיק השירותים החברתיים המורחב, קידום בריאות וקליטה, יעמוד בראשות הוועדה למלחמה בסמים ובראשות ועדת מכרזים. כמו כן יכהן כדירקטור בעמותת 'מופעים'.  

מספר 2 ברשימתו, חבר המועצה החדש אל"מ במיל' דני ליכטמן יקבל לידיו שני תיקים חשובים: את תיק התחבורה והבטיחות בדרכים, וכן את תיק הביטחון וראשות ועדת מל"ח- משק לשעת חירום.

מספר 3 ברשימה, חברת המועצה החדשה מירי ארד תקבל לידיה את תיק המתנדבים ותכהן כחברה במספר ועדות עירוניות.

מספר 4 ברשימת 'אילן למודיעין', חבר המועצה החדש גבי אדרי יהיה חבר הקואליציה היחיד שלא יהיה יו"ר ועדה או מחזיק תיק. הוא יכהן כחבר דירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח העיר וכחבר במספר ועדות עירוניות.  

סיעת הבית היהודי, בראשות מיכאל חרל"פ תצטרף גם כן לקואליציה החדשה. ראש הרשימה, מיכאל חרל"פ ימשיך בתפקידו כסגן ראש העיר בשכר במחצית הראשונה של הקדנציה עד חודש מאי 2016. בתום כהונתו, יחזור תפקיד סגן ראש העיר בשכר לידי סיעתו של ראש העיר. חרל"פ יקבל לידיו את תיק ההנדסה ותיק התרבות התורנית ויעמוד בראשות הוועדה לחינוך ממלכתי דתי.

הישיבה החגיגית הראשונה של חיים ביבס ב 2008   צילום: יואל תמנליס

מספר  2 ברשימת הבית היהודי, חברת המועצה החדשה הילה שי וזאן תשמש כיו"ר ועדת קשרי החוץ ותעמוד בראשות מועצת הנשים במחצית הראשונה של הקדנציה. כמו כן תשמש כסגנית יו"ר עמותת מופעים המנהלת את היכל התרבות העירוני.

הוצאת תיק שירותי הדת מידיו של חרל"פ היא "מכה קשה" לסיעת הבית היהודי, אשר נותרה למעשה ללא תפקידי מפתח וללא יכולת השפעה ממשית.

חבר המועצה ברוך בוכניק מסיעת 'גשר', מצטרף אף הוא לקואליציה. בוכניק יחזיק בתיק שירותי הדת ובתיק התכנון האסטרטגי. כמו כן ישמש כחבר דירקטוריון בעמותת סחלבים.

חבר המועצה החדש שחר מי-און מסיעת 'יש עתיד' יהיה גם כן חלק מרכזי בקואליציה העירונית. מי-און יחזיק בתיק קידום העסקים הקטנים, יעמוד בראשות הוועדה לקידום מעמד הילד וישמש כחבר דירקטוריון בעמותת סחלבים ובעמותת הספורט עירוני מודיעין.

לקואליציה גם מצטרף חבר המועצה החדש-ישן אבי אלבז מסיעת 'מודיעין חופשית'. אלבז יקבל לידיו את תיק הגמלאים ויפעל מטעם ראש העיר ומועצת העיר להבאת מוסד להשכלה גבוהה לעיר. כמו כן נציג של הסיעה ישמש כחבר בדירקטוריון עמותת מופעים.

גם סיעת 'כולנו מכבים רעות' תהיה חלק מהקואליציה הבאה. ההסכם הקואליציוני כולל את חברותו של חבר המועצה החדש אייל הנדלר בקואליציה העירונית, וכן שיתוף פעולה בין נציגי הסיעה ברובע מכבים רעות בראשות כפיר כהן לבין מחזיק תיק מכבים רעות במועצת העיר שלמה פסי בכל הנושאים הקשורים לרובע. כמו כן יחזיק הנדלר בתיק קידום אזורי התעסוקה והמלאכה של העיר וישמש כחבר דירקטוריון בחברה הכלכלית לפיתוח העיר.

מי שלא יצטרפו לקואליציה הן סיעות 'שחר עושים חינוך' בראשות מויש לוי וסיעת 'מודיעין של כולנו' בראשות שרון מעוז, שלא הגיעו להסכם עם ראש העיר.   

גורם המקורב למשא ומתן ולחתימת ההסכמים אמר ל-MCITY כי תפקיד הסגן בשכר במחצית השנייה של הקדנציה יישמר למויש לוי ואם לא יגיעו עמו להסכם אין זה מן הנמנע שמישהו מתוך סיעתו של ראש העיר יקבל אותו. לשאלתנו, מדוע תפקיד יו"ר תאגיד מי מודיעין לא אויש במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, אמר אותו מקור, כי לתפקיד ימונה בקרוב יו"ר מטעם סיעתו של ראש העיר. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות