חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

גבירותי ורבותי, דמוקרטיה! // עינת מזהר

 

לעומת זאת, אצלנו ביש עתיד, מעולם לא קרו דברים בזויים שכאלה בשל היערכות כזאת או אחרת לפריימריז מכל סוג שהוא, וזו, חברים וחברות, פוליטיקה חדשה.

 

עונת הבחירות כבר כאן. עוד לא עיכלנו את הצלחת שעל שולחננו ועליה הבחירות המוניציפליות והנה בשער עומדות להיערך במפלגת העבודה בחירות על ראשות המפלגה, הידועות בכינוין ’הפריימריז’.
בבחירות המוניציפליות איני יכולה לקחת חלק, מבחינה חוקית, כיוון שאני מורה המקבלת את שכרה מהעירייה. מאותה סיבה גם אסור לי לתמוך במי מהמועמדים, אך בבחירות לפריימריז במפלגת העבודה, בה אני חברה, המצב שונה.
בקיר הפייסבוק שלי כתבתי לחברי בפייסבוק את ההודעה הבאה:
"מקדימים את הפריימריז במפלגת העבודה. אתם יכולים מעכשיו כבר לסנן אותי בפייסבוק אם המאבק למען שלי יחימוביץ’ עומד ליגע אותכם - כי אני הולכת להתגייס כולי למען הצלחתה להבחר בשנית. מזמן לא הייתה לנו מנהיגה דוברת אמת, אידיאולוגית שבאה באמת ובתמים לשרת את הציבור. אני לא מתכוונת לתת למנהיגה הזאת להשאר מאחור.
למקומות - היכון - רוץ !!!!!!! ".
דברים אלה נכתבו ביום ראשון, היום בו הודיעה יחימוביץ’ באופן רשמי על הקדמת הבחירות.
הפייסבוק שוקק וגועש, ומי שעדיין לא מבין - הפייסבוק היום הוא הזירה החמה והקובעת, יותר מכל ערוץ אחר. שם הכוח הגדול של ההשפעה, גיוס התמיכה, המאבקים והדעות.
החוקה של מפלגת העבודה קובעת שפריימריז צריכים להתקיים לא יאוחר מ - 14 חודשים לאחר בחירות לראשות הממשלה, במידה וראש מפלגת העבודה לא נבחר לראשות הממשלה או נכנס לממשלה.
בעיני, באופן אישי, ההחלטה של שלי יחימוביץ’ לא להכנס לממשלה הייתה החלטה נכונה.
תפיסת העולם הכלכלית של מפלגת העבודה בראשותה של שלי יחימוביץ’ הפוכה לתפיסה הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם הייתה נכנסת להיות שרת אוצר בממשלתו, הייתה נדרשת לשכוח את זהותה של המפלגה ואת כל הערכים שהיא מגלמת, כדי להגשים את התוכנית הכלכלית של הממשלה. דבר זה אולי היה משתלם לה לטווח הקרוב אך לדעתי, פוגע בה ובמפלגת העבודה באופן אנוש - לטווח הרחוק.
לא ניתן לרצות את כולם, ותמיד יהיו כאלה שיחשבו אחרת. לכן קיימים הפריימריז. שם ייבחר מי שרוב חברי המפלגה מסכימים עם דעתו ושוב יוכלו להפנות את האנרגיה להיות אופוזיציה לוחמת בממשלה , שלדרכה הכלכלית הם מתנגדים.
בדף הפייסבוק של שלי יחימוביץ’ כתב מישהו מהדף הסאטירי על מפלגת "יש עתיד" העתק, לכאורה, מהודעה שלהם לעיתונות. אותו כותב שכביכול מתקשה להבין את ההתמודדות הפנימית על ראשות המפלגה באופן דמוקרטי, כתב כך :
"
(...) לעומת זאת, אצלנו ביש עתיד, מעולם לא קרו דברים בזויים שכאלה בשל היערכות כזאת או אחרת לפריימריז מכל סוג שהוא, וזו, חברים וחברות, פוליטיקה חדשה. האהדה הרבה של הציבור למפלגה, והאופי שוחר הטוב של ההנהגה שלנו, מבטיחים גם שלא יקרו דברים כאלה לפחות עד שנת 2020."

מעבר לחיוך שהעלה אצלי המשפט: "מעולם לא קרו דברים בזויים כאלה.." (מפלגת "יש עתיד" ידועה בעברה ה’עשיר’ ) התרשמתי מה’קושי ’ של כותב ההודעה להעריך את התהליך הדמוקרטי.
בחרתי להיעזר במילותיו החכמות של פרופסור ליבוביץ’ על מנת להשיב לו או יותר נכון לאלה המתכוונים ברצינות לדברים דומים:

פרופסור ליבוביץ’ אמר פעם את דעתו על חברה שבה כולם חושבים אותו הדבר:

" בעולם שהוא "שפה אחת ודברים אחדים", האדם משועבד לחלוטין...שהרי אין עריצות גדולה מזו של האחדות והאחידות הכפויות על האדם, שאינן משאירות מקום לחילוקי דעות ולמאבקים על דעות שונות..."

אני יכולה לא להסכים עם מילה אחת של המתמודדים מולה, אך אני גאה בכך שאני שייכת למפלגה שבה יש מקום לחילוקי דעות, מפלגה שאין בה אחידות שכפויה על האדם, מפלגה שיש בה מאבקים גלויים על דעות שונות.

לעומת כל אלה אני מלאה תיעוב להתנהגות הבריונית של אנשים כמו אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, שכאקט נקמה גייס מאות מתפקדים חדשים למפלגת העבודה, מה שמכונה ’מפקד ארגזים’, והגיע עם הפתקים של המתפקדים בעצמו לבית מפלגת העבודה (למרות שהכל נעשה דרך האינטרנט) כדי להפגין את ההפחדה והאיום על מי שמעיז ’להתעסק’ עם אלון חסן.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות