חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

חשיבותם של הניגודים, ההפכים והסתירות בחיינו

 

כל מה שפוגש אותנו בחיים הוא על מנת שנכוון עצמנו בסופו של דבר למקום עצמאי וחזק הפועל למען החברה השלמה (איחוד) מתוך שלמות פנימית. אם תשימו לב לתוכן חייכם תוכלו לזהות בקלות שרוב האנשים סביבכם לא באמת מבינים את עומק נשמתכם, רק חלקם הקטן ביותר אם בכלל.

 

עצמאות + איחוד מתוך אהבה וכיבוד אנושי:  זו מטרתם של ההפכים, הסתירות  והניגודים הקיימים  בתוכנו. לא סתם יש בראשו של כל אדם את מוח שמאל + מוח ימין שהם הפכים גמורים. מה תפקידם של 2 המוחות הללו? לקדם אותנו בהתפתחותנו הטבעית והבטוחה לנו. מתוך השבר להביא את ההתפתחות וההתגברות עליו כשהדרך וההבנה בתוכה חשובה במיוחד.

מוח שמאל הוא המוח הרואה את התמונה הכוללת, רצופה וללא שברים (מוח ההיגיון והחשיבה התבניתית), ומוח ימין הוא מוח חוויתי הרואה שברים, סדקים, אשליות וחלומות, הוא מוח שיכול להתמקד ולהגדיל אירוע ספציפי ולחוות את החוויה הרגשית הדומיננטית  העולה מתוכו ולתעתע בה...הוא יכול גם להביא את הריפוי המלא, יש בתוכו כוח יוצר,הוא  מגיע מכוח הדמיון.

כל מה שפוגש אותנו בחיים הוא על מנת שנכוון עצמנו בסופו של דבר למקום עצמאי וחזק הפועל למען החברה השלמה (איחוד) מתוך שלמות פנימית.  אם תשימו לב לתוכן חייכם תוכלו לזהות בקלות שרוב האנשים סביבכם לא באמת מבינים את עומק נשמתכם, רק חלקם הקטן ביותר אם בכלל.

אותו דבר פועל גם כלפי האדם האחר בעולמכם, אין מצב בו תבינו את האדם השני אם אתם חולקים עליו. הרי לא סתם אדם מסוים נמצא בנקודת זמן מסוימת ,הכול מדויק לתהליך הטבעי/אישי שעובר בו... לכל אחד מאיתנו יש מסלול חיים ייחודי ועצמאי, וכדי להגיע למימוש הפוטנציאל המלא עלינו לחוות ולטעום  כל העובר בדרכנו כדי לעבור ממנו הלאה חכמים ומנוסים יותר....וכן, לאפשר זאת באהבה רבה וקבלה גם לאחר (למי שסובב אותנו). 

מהן  ההפרעות הגדולות ביותר לתהליך הטבעי השלם בקיום מהות חיינו?

תשובה: דעותיהם של הסובבים אותנו.... ומהי דעה? דעה תמיד תבוא מזיכרון עבר + חוויה רגשית שכמובן תמיד תהיה סובייקטיבית, כך שאם נושפע מדעותיהם של האחרים בעצם נבטל את הפעולה מהמרכז הפנימי שלנו (הכולל את 2 כוחות המוחות), ונצא מוחלשים 

מר/ מתוק, אמת/שקר, שחור/לבן, עליון/תחתון

אדם העובר חוויה קשה, מה שינתב אותו בעיקר הוא המר, האמת, השחור(האפלה וחוסר ראיית העתיד) והעליון (חשיפה לעולם עליון שלא ניתן לקלוט אותו בחשיבה רציונאלית, הוא אור הריפוי)....

כלומר כל חוויה קשה שאנו עוברים היא על מנת לקדם את עצמנו בעולם הזה (התחתון, הגשמי) לעבר התפתחות הפוטנציאל הגלום שלנו  עוד ועוד תוך כדי תיקון "העיוות" (ראייה עיוורת). (יש אנשים המתעקשים להישאר במקום אחד ולכן לא נותנים לשני המוחות שלהם להתנהל בדו שיח חופשי (איזון) ומרגישים סבל וקושי לוחץ + כעס מצטבר בחיי היומיום.

הטעם המתוק בצורתו הטבעית מוסיף אנרגיה לגוף ומרגיע את מערכת העצבים והמוח.

הטעם המר מייבש נוזלים, מנקז בצקות ומטפל בדלקתיות  (מייבש רגשות אשם).

המתוק מרגיע והמר מניע, שני כוחות הכרחיים הרוצים לפעול בשילוב זה עם זה. אתם יכולים להבחין ששני הטעמים חשובים, ואף לדעת שכל אחד פועל בכיוון אנרגטי שונה ולמרות זאת שניהם חיוניים לתהליכי קידום התפתחות ואיכות חיינו.

מהי אמת? האם היא משתנה?

האמת היא אחת והיא אובייקטיבית, היא איננה משתנה.

ומהו שקר? מדוע הוא חיוני לנו?

השקר הוא עולמנו,  המקום הסובייקטיבי שכל אחד מאיתנו בונה לעצמו על ידי  מערכת 2 המוחות שבראשו: המוח החוויתי שנושא עימו את כל הרגשות, החוויות  והדמיונות והמוח הרציונאלי המכניס את המידע לתבניות הבנותיו דרך מערכת הזיכרון ומנתב עצמו לחיות באופן מסוים וייחודי לכך.

אם כך אפשר להבין שכולנו חיים בשקר .....

והדרך אל גילוי  האמת השלמה תעבור תמיד דרך הקשרים שאנו מקיימים  במערכות היחסים, ובעזרת תיקונם לטוב, אנו מגלים את האמת הפנימית שבתוכנו.. (שקר = קשר). כאשר נחווה מרירות, סימן שאנו מתעמתים עם מדרגה שכיוונה למעלה, ליצירת קשר אמת יותר אמין.

מהו קשר אמת? הוא קשר המבוסס על ידיעה מאוד ברורה של "שיווי הצורה", כלומר כולנו שווים, לכולנו יש עולמות ייחודיים ומיוחדים כמספר האנשים, בכל עולם מתנהל עולם ומלואו, יש בו מר ומתוק, שחור ולבן, אמת ושקר, עליון ותחתון,  וכל המתקיים מחוץ לנו, הוא בעצם שיקוף עצמנו. זה משהו שקשה לתפוס אותו, אך זו הזדמנות עבורי לחשוף אתכם אליו, את מי שסקפטי או שקשה עבורו לצאת מחשיבה תבניתית שאליה הורגל.

אתן דוגמא להשתקפות שכזו:

היום למשל ישבה אצלי חברה שאני מאוד אוהבת (שיקפה לי את הנקודות החיוביות בעולמי), אם אתאר לכם אותה, תוכלו להבין עם מה אני מזדהה ומקבלת  בחלקים בתוכי), ולפתע סיפרה לי על אישה אחרת שרצתה לגבות ממנה כסף על משהו שהיא עצמה עבדה עליו כדי להביא למקום. (תיאמה והביאה את המרצה ועשתה את כל הסידורים הפרקטיים כדי שהערב יעלה יפה).

התקוממתי על כך שגבו ממנה כסף...ואז אותה חברה טובה שלי שאלה אותי:  "היכן זה פוגש אותך?" , נפל לי האסימון שיש בי חלק לא מתוקן שמדבר על שוויון (גדלתי בתנועה הקיבוצית ושם היה ביטול הפרט למען תפקוד מלא של  הקבוצה השלמה (הקיבוץ) מבלי להתחשב ברגשותיו של כל איש ואיש. הבנתי מייד  שחלק זה עדיין לא מתוקן אצלי,  יושב עליו כעס מעברי, וחייכתי. באותו הרגע הייתי בהודיה על ההארהJ כבר לא הרגשתי כעס על אותה בחורה....

 

מהו שחור ומהו הלבן?

השחור הוא המקום האפל, החשוך, המקום הפותח בתוכנו את תדר ההקשבה למקום אחר, לא נודע....בד"כ אחרי אירוע קשה נחוש שדרכנו נחסמה....אין המשך....זו התחושה. זה מזכיר את כל רמות הדיכאון למיניהן. אם האדם לא מבין שזה מקום טבעי בהתפתחותו הוא ייקח זאת למקום של חולי ויעמיק בו....(הרפואה הקונבנציונאלית ממהרת לתת כדורים ומחלישה יותר את התהליך הטבעי של הריפוי הטבעי וההתפתחות מתוכו).

הלבן הוא תדר האור, מין תחושה של בטחון וידיעה ברורה של מה צריך להיות. כשהתדר עובד ללא איזון עם השחור, נראה אנשים יהירים, אינם קשובים, מתנשאים, מדברים אודות עצמם ורואים את גדולתם יותר מכל סביבתם. אין בהם זרימת שלווה ורוגע.... 

מהו עליון? עליון הוא המקום הגבוה, הרוצה לתת לנו את הידע השלם מעולם האמת האובייקטיבי, הוא נמצא ברוח התבונה, אנו צריכים להיות קשובים אליו ורק מתוך כך נוכל להגשים חלקים ממנו, עפ"י התפתחותנו.

מהו תחתון? הוא העולם הגשמי בו אנו חיים, נושא את זיכרון עברנו ולא מרפה עד שנתקן עצמנו ונתקדם הלאה לעבר השלום הפנימי. 

אתם רואים שכל הניגודים, הסתירות וההפכים בתוכנו הם על מנת שנהיה בתנועה מתמדת שתוצאותיה יביאו כל אחד מאיתנו לפעול מתוך מרכז עצמאי חזק שיהיה מסוגל להעניק, לשתף ולהיעזר בכל האוכלוסייה האנושית הסובבת לו.

מאחלת לכולנו שנשכיל להבין את הזרמים הרגשיים העוברים בנו ולנתב עצמנו לטוב, לבריאות אהבה ואחווהJ

באהבה רבה דליה

מטפלת בשיטת תדרי "אהבה רבה"

050-7577096

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות