חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עת היתוש מגיע

 

מידי שנה מבצעות מחלקת התברואה והיחידה הסביבתית של עיריית מודיעין, מכבים-רעות באופן שוטף פעולות למניעת דגירת יתושים ברחבי העיר.

 

האביב הגיע והקיץ מתקרב יחד עם הקיץ מגיעים לעיר גם היתושים. כידוע, מידי שנה מבצעות מחלקת התברואה והיחידה הסביבתית של עיריית מודיעין, מכבים-רעות באופן שוטף פעולות למניעת דגירת יתושים ברחבי העיר. פעולות אלה כוללות איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים כגון אגני חמצון, מאגרים, נחלים, בריכות, תעלות ניקוז כמו שפך הביוב באזור ואדי ענבה, מספר נקודות בגבעת התיתורה, גבעת שר, גבעת ברפיליה, קולטנים הנמצאים ברחבי העיר, באתרי הבנייה, חביות בהן יש מים עומדים, פתחי ניקוז בחניונים וכן הלאה.

בנוסף, העירייה מבצעת ניטור אינטנסיבי ברחבי העיר אחר מקורות דגירה בשטחים פתוחים הן בתוך העיר ומחוצה לה והדברתם. הדברת קולטנים ובורות ניקוז ברחובות. הדברת בורות ניקוז בחדרי אשפה. הפעלת הפיקוח העירוני לטיפול במקורות מים עומדים באתרי בנייה אל מול הקבלנים, והפעלת הפיקוח העירוני כנגד דיירים המשליכים אשפה בחדרים ומחוץ למכלי האשפה המוגדרים כמוקדי דגירת יתושים. עבודות ניטור והדברה של מחלקת התברואה מתבצעות לאורך כל השנה כאשר עיקר המאמץ נעשה בחודשי האביב, הקיץ והסתיו.

התושבים גם הם יכולים לפעול למיגור התופעה, על ידי ייבוש וניקוז מקורות מים עומדים קטנים וגדולים כאחד, הימנעות מהשקיית יתר, דיווח על מוקדים עם מים עומדים וניקוז וייבוש גגות ומקלטים ולהקפיד גם על תחתיות עציצים יבשות. בנוסף מומלץ לנקוט בפעולות אישיות מניעה והתגוננות- התקנת רשתות, הפעלת מאווררים, וכדומה.

 מהעירייה נמסר כי תושבים המאתרים מקורות מים עומדים מוזמנים לדווח למוקד העירוני בטלפון 106 או 08-9726020.

מנהל אגף שפ"ע חיים בלאיש: "החורף הגשום בו התברכנו השנה הביא לכך שיש באזור העיר מקורות מים עומדים רבים המשמשים מצע נוח לגידול יתושים. במהלך החודשים האחרונים עמלו אנשי האגף רבות על מנת להדביר את האתרים האלה. אני קורא לתושבים הערניים להתריע בפנינו על הימצאותם מקורות מים עומדים על מנת שנוכל לטפל בהם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות