חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

נתוני התמונה החינוכית תשע”ו - 92.2% זכאות לבגרות

 

השבוע פרסם משרד החינוך את נתוני ”התמונה החינוכית” הארציים בחלוקה על פי רשויות. מהתמונה משתקף שגם השנה ניצבת מודיעין מכבים רעות כעיר בעלת אחת ממערכות החינוך המובילות בישראל

 

 השבוע פרסם משרד החינוך את נתוני "התמונה החינוכית" הארציים בחלוקה על פי רשויות. מהתמונה משתקף שגם השנה ניצבת מודיעין מכבים רעות כעיר בעלת אחת ממערכות החינוך המובילות בישראל, כאשר אחוז התלמידים הזכאים לתעודת הבגרות בשנה"ל תשע"ו הינו 92.2%, שיפור של 1.9% לעומת הנתון אשתקד שעמד על 90.3%.  ראוי לציין שב 8 השנים האחרונות עלה שיעור הזכאות בכ- 20%.

נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות במקום ה-7 בקרב הישובים להם יש יותר מ-300 תלמידים בכיתות י’ – י"ב, כאשר על פי נתוני "התמונה החינוכית" בעיר לומדים ב-13 בתי ספר תיכוניים כ-5,000 תלמידים בשכבות י’ – י"ב, נתון הגבוה משמעותית מיתר הישובים המופיעים ברשימת 10 הישובים המובילים באחוז הזכאות.

כזכור, "התמונה החינוכית", אותה החל לפרסם משרד החינוך לראשונה אשתקד, מתייחסת לבתי הספר התיכוניים ובה מיגוון נתונים המשקפים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר ותוצאותיה. מטרת "התמונה" היא להציג מבט רחב ומקיף הכולל את עשייה חינוכית, מעורבות חברתית, מניעת נשירה ממוסדות חינוך, שמירה על טוהר בחינות, קירבה ואכפתיות בין מורים ותלמידים ועוד ,זאת בנוסף להישגים אקדמיים. "התמונה החינוכית" נועדה לתת למנהלי מערכת החינוך ברשות כלי עבודה שפורס בפניהם תמונה רחבה, ולאפשר להם לקבוע יעדים לשימור ולשיפור.

 כאמור, נתוני "התמונה החינוכית" לשנת תשע"ו מציגים כי מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות  נמצאת מעל הממוצע הארצי בכל הנתונים. ראוי לציון הוא שילוב תלמידי החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים. שיעור התלמידים המשולבים עומד על  7.6% מכלל התלמידים (נתון זה לא כולל את התלמידים הלומדים בבתי הספר לחינוך מיוחד), הנתון העירוני גדול כמעט פי 2 מהממוצע הארצי שעומד על 4.3%. נתון זה, בצירוף הנתון האפסי על הנשירה  0.4%, מעיד על מערכת גדולה המונה כ 28,000 תלמידים , ולא מוותרת לאף תלמיד ולא מוותרת על  אף תלמיד.  לצד מתן מענה אישי, המערכת עדיין מצליחה לשפר את הישגיה הן במדדים הכמותיים והן במדדים האיכותיים.

 המדד המרכזי המתפרסם ב"תמונה" הוא כמובן הזכאות לבגרות: על פי נתוני משרד החינוך, 92.2% מכלל תלמידי כיתות י"ב בשנת תשע"ו, הלומדים במודיעין מכבים רעות, זכאים לתעודת בגרות. מבחינה מעמיקה של הנתונים ניתן ללמוד כי יותר מ-80% מכלל תלמידי החינוך המיוחד (כולל תלמידי בתי הספר לחינוך מיוחד) זכאים לתעודת בגרות מלאה. דבר זה מלמד על העבודה הפרטנית הנעשית במערכת החינוך בדגש על החינוך המיוחד, ובעירייה מציינים כי נתון זה הינו אחד ההישגים המשמעותיים העולים מתוך "התמונה החינוכית".

 העלייה בזכאות לתעודת הבגרות מלווה בנוסף בגידול באיכות תעודת הבגרות. 19.4% מהתלמידים הזכאים לבגרות, שלמדו בעיר, הם בעלי תעודת בגרות מצטיינת, עלייה של כ- 2% לעומת השנה הקודמת. גם נתון זה גבוה פי 2.5 מהממוצע הארצי הנאמד ב-7.5%. בעירייה ציינו כי נתון זה משקף גידול של 8.4% בשלוש השנים האחרונות.

 איכות תעודת הבגרות בה לידי ביטוי גם הגידול מספר התלמידים והתלמידות שניגשו לבגרות במתמטיקה ברמת 5 יח"ל.  20.7% מכלל תלמידי כיתות י"ב ניגשו לבגרות ב-5 יח"ל במתמטיקה, שהינו גידול של 2.7% מאחוז הניגשים לבגרות זו אשתקד (הנתון הארצי עומד על 11.4%). כמו כן, 68.9% מתלמידי העיר ניגשו לבגרות ב-5 יח"ל באנגלית, נתון שמראה על גידול של 3.2% מאחוז הניגשים לבגרות זו אשתקד (הנתון של 33.1% בארצי).

נתון חדש שמופיע השנה בתמונה החינוכית הינו היעד הרשותי שהציבה העירייה והינו קידום בנות ללימודי מדע וטכנולוגיה. מנתונים אלה עולה כי שיעור הבנות הלומדות תחומים אלה בעיר הינו 38.9%, עליה של 8% בהשוואה לשנתון הקודם שעמד על 30.9%.

 מנתונים נוספים שהוצגו עולה כי 92% מכלל התלמידים שהתחילו ללמוד בעיר בכיתות ז’-ט’ גם סיימו ללמוד בעיר. נתון זה, הגבוה מהנתון הארצי (80.4%) מראה על התמיכה וההכלה המיוחדת של המערכת בכלל התלמידים, תוך שמירה על האידיאל העירוני לפיו לא מוותרים על אף תלמיד.

 "התמונה החינוכית" המלאה מציגה גם הישגים ערכיים, התנדבות ותרומה לקהילה וגיוס משמעותי (לצה"ל ולשירות הלאומי), כאשר גם כאן מודיעין מכבים רעות מובילה באחוזי ההתנדבות, כשכמעט 100% מבוגרי מערכת החינוך מתגייסים לשירות הצבאי ולשירות הלאומי (נתונים אלה אינם כוללים את בני הנוער המתנדבים בשנה שלאחר סיום לימודיהם בשנת שירות).

 השנה, לראשונה, מולאו במספר בתי הספר העל יסודיים שאלונים בדבר האקלים הלימודי-חברתי בבתי הספר. השאלונים עסקו בתחומים שונים, בהם עידוד מנהיגות חברתית, קידום סובלנות וכמובן שביעות רצון של התלמידים והמורים מבית הספר. במינהל החינוך ובבתי הספר רואים גם בשאלונים אלה כמו גם בהישגים הכמותיים, כלי עבודה חשובים ביותר לבניית תכניות העבודה הבית ספריות בשאיפה לשיפור מתמיד.

 ראש העיר, חיים ביבס: "החינוך אצלנו הוא חלון הראווה של מודיעין מכבים רעות. כל יום, כל היום, אנו שוקדים לתת מענה חינוכי לילדים שלנו בגנים ובבתי הספר, והתוצאות בהתאם: נתוני ״התמונה החינוכית״ של משרד החינוך מוכיחים שיש לנו את אחת ממערכות החינוך הטובות והמובילות בישראל, הנתונים ממחישים כי אצלנו כל תלמיד הינו עולם ומלואו ושאין כמו המסגרות הקיימות בעיר לקידום התלמידים כאן בבית שלנו.

אני מודה לכל העוסקים במלאכה: למנהלים, למורים, לצוותי בתי הספר, למינהל החינוך, ולפיקוח וכמובן להורים ולתלמידים על ההשקעה והתוצאות שיתרמו לפיתוח העיר והמדינה."

 סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "אין סיפוק גדול יותר לעבודה הקשה המושקעת במערכת החינוך העירונית, מאשר לראות את נתוני התמונה החינוכית. השילוב בין הישגיות והצטיינות ברמה הכי גבוהה, עם חינוך לערכים, להתנדבות ולנתינה, מהווה שילוב מנצח ואות כבוד למערכת. ההישג גדול עוד יותר לאור העובדה שמדובר במערכת חינוך מאוד גדולה הנמצאת כבר בפסגת ההישגים, ולא קל לשמור על ההישגים, קל וחומר להמשיך ולשפר אותם. ברכות למנהלים ולצוותים החינוכיים, לגננות ולסייעות, להורים, לאנשי מינהל החינוך ויתר הגורמים העירוניים, לאנשי משרד החינוך שעובדים איתנו בשיתוף מלא, וכמובן לתלמידות ולתלמידים שלנו.

 ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "יחד עם כל העוסקים במלאכה החינוכית אני גאה בתוצאות ושמחה לראות שיש פרי לעמל הרב המושקע בכל תלמיד ותלמידה ברמה האישית ובכולם יחד כחברה אחת. כזכור אנו מאמינים ש"חינוך בונה חברה" ולכן נמשיך לשעות לקידום ילדינו במקצועיות וברגישות. תודה לכל השותפים השוקדים לילות כימים להגשמת החזון לקידום הפרט והחברה בעיר ובמדינה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות