חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הצלחה גדולה לשיווק בפארק הטכנולוגי

 

שות מקרקעי ישראל רמ”י עדכנה השבוע על תוצאות המכרזים לתשעה מגרשים המיועדים למשרדים, הייטק ומסחר בפארק הטכנולוגי מודיעין מכבים רעות, בשווי מצטבר של יותר מ-250 מיליון שקלים כולל מע”מ. זאת נוסף על סכום של כ-54.2 מיליון שקלים עבור הפיתוח.

 

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עדכנה השבוע על תוצאות המכרזים לתשעה מגרשים המיועדים למשרדים, הייטק ומסחר בפארק הטכנולוגי מודיעין מכבים רעות, בשווי מצטבר של יותר מ-250 מיליון שקלים (כולל מע"מ). זאת נוסף על סכום של כ-54.2 מיליון שקלים עבור הפיתוח. כך, למעשה יותר מ-300 מלש"ח יושקעו בשיווק ופיתוח תשעה מגרשים, סכום הגבוה כמעט פי 4 ממחיר המינימום בו יצאו המכרזים (כ-80 מלש"ח).

עוד הוסיפו בעירייה כי לכל המכרזים הוגשו 113 הצעות שונות, מספר גבוה מאוד המעיד יותר מכל על האטרקטיביות של העיר מודיעין מכבים רעות בכלל והפארק הטכנולוגי בפרט.

המכרז הנוכחי פורסם בחודש אוגוסט השנה, והמגרשים שיצאו למכרז, שממוקמים על הרחובות ’המעיין’ ו’צלע ההר’, הם בגודל של כ-130 דונם. המגרש הגדול ביותר הוא בגודל של כ-34 דונם, ובו זכתה חברת "אמות השקעות", לאחר שהגישה הצעה בסך 56.523 מיליון שקלים (לעומת מחיר המינימום שהיה בסך 17.5 מלש"ח). בעירייה ציינו לשם השוואה, כי לפני כמעט 7 שנים, בפברואר 2010, שווק מגרש בגודל של יותר מ-34 דונם תמורת 5.7 מיליון שקלים חדשים בלבד. מחיר זה מהווה עשירית מהמחיר אותו הציעה חברת "אמות השקעות" במכרז הנוכחי (56.2 מלש"ח), והעליה המשמעותית ממחישה יותר מכל את עצם הפיכת הפארק הטכנולוגי לאחד האתרים המבוקשים ביותר במרכז הארץ.

המגרש השני בגודלו היה מגרש 502, שמיועד למסחר. מגרש זה, בגודל של כ-20 דונם, מיועד, על פי התכנון, להיות מרכז מסחרי בדומה לנעשה במרכז עינב. במגרש זה זכתה חברת ר. כרמן, שהציעה עבור המגרש סכום של 26 מיליון שקלים. חברת מגה אור החזקות בע"מ ממשיכה להעמיק את אחיזתה במקום, עת רכשה 5 מגרשים בסכום כולל של כ-113 מלש"ח, המשקפים שווי של כ-1.75 מלש"ח לדונם. בשני מגרשים נוספים ששווקו זכו חברת אנפה בע"מ, שזכתה במגרש 67 שגודלו 7 דונם לאחר שהציעה תמורתו סכום של 9.809 מלש"ח (לעומת מחיר המינימום שהיה 3.694 מלש"ח), וחברת סיטקוטק, שזכתה במגרש 69 שגודלו 4.5 דונם, לאחר שהציעה תמורתו 8 מלש"ח (לעומת מחיר המינימום שהיה 2.3 מלש"ח).

פיתוח הפארק נחשב לאחד מהנושאים המרכזיים בסדר העדיפות של העיר במהלך שמונה השנים האחרונות, מאז נבחר חיים ביבס לראשות העיר. עד כה שווקו מגרשים בגודל של כ-770 אלף מ"ר, נתון המהווה למעשה כ-85% מכלל שטחי הפארק שווקו עד היום, רובם ככולם במהלך השנים אחרונות.

בעירייה ובמינהלת אופק הסבירו השבוע כי הגידול הניכר בחברות המבקשות להעביר את פעילותן לפארק הטכנולוגי נובע מעצם העובדה שהמקום נמצא במרכז הארץ, בסמיכות גבוהה לצירי אורך ורוחב ראשיים, כדוגמת כביש 6, כביש 1, נתב"ג ועוד. כמו כן, תכניות הפיתוח של הפארק ושל העיר, כמו חיבור תחנת הרכבת "פאתי מודיעין" והקמת קו הרכבת מודיעין-ירושלים, מייצרים אזור תעסוקה מפותח במרכז הארץ עם דרכי גישה מהנוחים והיעילים בארץ. לצד כל אלו, פעולות השיווק הרבות שבוצעו על ידי המינהלת הביאו בשנים האחרונות לכניסת חברות מתחומים שונים וכן להקמת מבני משרדים בסטנדרטים גבוהים כדוגמת מבנה "אטריום". כיום יש דרישה העולה על ההיצע הקיים.

ראש העיר, חיים ביבס: "המספרים מדברים בעד עצמם – העיר שלנו היא מקום נפלא לגור בו אבל גם מקום מצוין להקים בו משרדים ולפתח את התעשייה. תוצאות המכרז הנוכחי, לפיהם החברות השונות ישקיעו 270 מיליון שקלים כדי להקים את ביתן פה בעיר, הן מבחינתנו עוד סימן להפיכתה של מודיעין מכבים רעות לאבן שואבת של חברות הייטק ויזמים. בעיר פועלות היום כ-25 חברות הייטק, 22 עסקי מסחר, ושמונה מפעלים ביו-טכנולוגיים ומעבדות, והמגמה רק מתחזקת, כאשר חברות מובילות במשק כבר מקיימות מפגשים עם מינהלת אופק במטרה להגיע לכאן במידי. בשנים הקרובות קצב העבודות בפארק יגבר, כאשר עם השלמות הבנייה יהיה גם גידול במקומות העבודה לתושבי העיר וכן גידול בארנונה לעסקים, שתאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בחינוך ברווחה ובכלל בתושבי העיר שלנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות