חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כך תורמת העירייה לחוסר ניקיון בפארקים בעיר

 

”עיתונט-חדשות מודיעין” בדק לאורך זמן את תדירות מילוי השקיות המיועדות לאיסוף צרכים של כלבים. התוצאות מביכות ומעוררות דאגה, אך יצוין כי לאחר התערבות ”עיתונט” חל שיפור משמעותי בנושא

 

תחקיר "עיתונט-חדשות מודיעין" בדק לאחרונה את תדירות מילוי השקיות המיועדות לאיסוף צרכים של כלבים בעיר (שקי-קקי). 

בתור מדגם בדקנו את הנעשה באחד הפארקים המרכזיים בשכונת הכרמים (הפארק הציבורי הגדול שגובל ברחובות טבת וכסלו) אליו נוהגים מאות תושבי השכונה להביא את כלביהם מדי יום, מספר פעמים ביום.  

הבדיקה נעשתה במהלך כל חודש יוני 2016 כאשר נציג מטעם "עיתונט" בודק את המתקנים המיועדים בכל יום, ולעתים אף פעמיים ביום.   

ממצאי הבדיקה מעלים תמונה מדאיגה: רק פעמיים במהלך החודש כולו מולאו שקיות כנדרש. זה קרה ב- 7 ביוני וב-29 בו.

במתחם מצויים שני מתקנים וכשממלאים אותם הכמות בשניהם יחד מספיקה בדרך כלל לארבעה ימים עד שהם מתרוקנים לגמרי.

בהנחה שהפארק הזה מייצג פחות או יותר את ההתרחשות בתחום בכל רחבי העיר (אין סיבה הגיונית לחשוב אחרת, אולי להפך - בהיותו מקום מרכזי מאוד יתכן כי ממלאים בו שקיות בתדירות שמעל הממוצע העירוני) הרי שהדבר עומד בסתירה להכרזת העירייה כי: "לעירייה מלאי גדול של שקיות והיא ממלאת את המתקנים על פי הצורך" (ציטוט מתוך תגובת העירייה לכתבה קודמת שלנו בנושא לפני כחודש וחצי).

אמנם, על פי חוק עזר עירוני בנושא חייב בעל כלב לאסוף את הצרכים של כלבו, ולשם כך עליו לשאת שקיות איסוף בכל עת, אך כידוע לא כל בעלי הכלבים מקפידים על כך. לכן, מיותר לציין את ההשלכות של המחסור הגדול בשקיות המסופקות על ידי העירייה על ניקיון הפארקים בעיר, שכן, הימצאותם הסדירה של שקיות אלו מביאה באופן ודאי לצמצום תופעת אי האיסוף.   

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה כי: "בעירייה מייחסים חשיבות רבה לנושא הניקיון בעיר, לרבות נושא צואת הכלבים. באשר לשקיות, יש להדגיש כי חובה על בעלי הכלבים לדאוג לנשיאת שקיות בכל יציאה עם הכלב. למרות זאת, העירייה הציבה ברחבי העיר עמודים ובהם שקיות המיועדות לאיסוף הצרכים. לעירייה מלאי גדול של שקיות ועל פי תכנית העבודה היא ממלאת את המתקנים פעם בשבוע ועל פי הצורך. נוהל זה יובהר בשנית לכל העובדים בימים  הקרובים. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם השקיות נלקחות בכמויות גדולות והמתקן מתרוקן בתוך זמן קצר, על ידי תושבים שאוגרים אותן שלא לצורך איסוף מידי. מצב זה קורה בערים רבות אחרות, וישנן גם ערים אשר בשל כך בוחרות שלא להתקין כלל מתקנים אלו. בכל אופן, העירייה מזמינה את התושבים המעוניינים לעדכן על מחסור בשקיות לפנות למוקד העירוני 106".

למען ההגינות נציין כאן כי מאז פנייתנו לעירייה בנושא, חל שיפור משמעותי באספקת השקיות וכי מתחילת חודש יולי המתקנים בפארק האמור נמצאו מלאים מדי יום. ניתן רק לקוות שהמצב הזה מתקיים גם ביתר הפארקים בעיר לרווחת התושבים המבקרים בהם וכי השינוי ישמר לאורך זמן.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות