חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

חגיגות עצמאות זה גם טיימינג

 

העצבני תוהה על דרך ניהול לוחות הזמנים והטיימינג של המופע המרכזי בחגיגות יום העצמאות במודיעין. ועל הדרך תוהה האם יום העצמאות של המדינה, הוא דוגמה לעיר לא מאוחדת דווקא. וגם מציע לדוברות העירייה להגיב ביתר תשומת לב...

 

לא חשבתי שאייל גולן יפנה את ערב יום העצמאות עבור חוגגי מודיעין, אבל גם חשבון של תלמיד כיתה ג’ אני יודע לעשות, וכשניכיתי את 120.000 השקל שהעירייה תעביר לו מה 700.000 שקל שעל פי העיתונות הוא יגרוף מהחגיגות, הבנתי שהוא לא רק שאינו מפנה עבורנו את החג, אלא שאותנו שם כפתיח. כך שאנו נצטרך לצאת מהבית לפני שקיעת השמש כדי להנות מזיו קולו, ואת המאני טיים הוא הותיר לאומנים בדרג שני.

ומי שפספס את הצפירה... יאלץ להסתפק בקטנים. וכאן אנו מגיעים ליתרת הכסף... 580.000 שקל הולכים לעוד במות אליהן ירוץ הזמיר באותו ערב. שתיים מהן פורסמו ובוודאי יש עוד. ואני מהרהר בקול, מדוע מידי שנה עיריית מודיעין פותחת את החגיגות עם הכוכב הראשי? מדוע עיריות כמו פ"ת ואפילו שדרות יכולות להביא את אייל גולן למאני טיים ואצלנו התסריט קבוע: הכוכב מופיע כמו אותו זמר מחמם המכין את הקהל לכוכב האמיתי ותושבי העיר נאלצים למהר לתפוס מקום עם זאטוטיהם כדי לא לפספס את הכוכב וזאת עוד כאשר יום הזכרון בתוקף.

בעיריה סיפרו לנו שאשתקד היו בהופעה הראשונה 25.000 איש והשנה מצפים ל 30.000. יתכן ואלו המספרים אבל זה רק אומדן, אך אני באופן אישי לפחות אשתקד, מצאתי עצמי בפקק אין סופי שחיפש חניה נואשות בעמק החולה כשברקע באופן מרגיז במיוחד כוכב הערב מבצע שיר אחר שיר.

מעצבן. בעירייה אמרו לנו שהופעה ראשונה זה דווקא אחלה, כי לעיר הבאה וזו שאחריה תמיד הכוכב יאחר. אז חבר’ה שם בעירייה, אולי לא שמעתם אבל אם הזמיר צריך להיות אחר כך בפ"ת ואחר כך גם בשדרות שום חוקי פיסיקה לא יעזרו להביאו בזמן עד פ"ת ואחר כך לשדרות, בתוך שעה וחצי. אלא אם עומד לרשותו מסוק. אז לאחר הוא לא יאחר.

מאידך, חלק גדול אחר, אלו הזוגות עם הקטנים. קטנים שטרחו להגיע כשהשמש עדיין זרחה עוזבים מיד אחרי ההופעה הראשונה והזיקוקים ומותירים על הבמה מחול ומחול ואת הפארק ל... בעצם למי?

בני הנוער הלכו לישפרו, הדתיים בבמה שלהם אי שם, במכבים רעות כאילו לא היה איחוד, הם שם עם הבמה שלהם. אבל זה כבר עניין לשאלה הגדולה, מדוע מפצלים את העיר לדתיים, בני נוער, לשכונות אוטונומיות ולשאר העיר? מדוע שלא לקחת דוגמא מעיריית אשדוד שידעה לרכז את כל הבמות על מסלול אחד וכך גם חילוני ייהנה ממופע כליזמר, ככה מאחדים עיר.

אז חבר’ה שם בתלתן, אם כבר הוצאתם הון עתק של 120.000 שקל (20% מכל תקציב החגיגות ברחבי העיר) על 20 דקות חלטורה, מדוע לא יכולתם להציע טיפה יותר ושיגיע בשעה 22.00 כשגם אני אספיק להגיע? ואולי, כך יש לי חשד, ולא רק בעניין עיתוי מופעו של גולן, שהבעיה אינה קשורה בכלל בכסף אלא נעוצה בהתארגנות מח’ התרבות בעיריה... רק חשד. וכל זה אגב, בלי להציף את השאלה הגדולה, האם לא הגיעה העת לעשות חשבון נפש ולפשפש באופציות נוספות חוץ מהשבלונה הקבועה של אומן, זיקוקים, מחול ולילה טוב? אולי וזה סתם רעיון, כדאי להפוך את רחבות הענק סביב הקניון לאזור של דוכני משחקים, מופעי רחוב, זמר, מחול ועוד כמו בשוק מחנה יהודה ופלורנטין בקיץ?

יש בעיר כוחות מעולים שירימו משהו שונה, חדשני ומרענן. הכל אפשרי. אבל כשאני חש את תסמונת הראש הקטן במח’ התרבות אני מבין שאני יכול לקשקש עד יום העצמאות הבא. כי ככל הנראה לפחות אצלנו עולם כמנהגו ינהג. אז בעירייה סיפרו שלהופיע מוקדם זה אחלה דווקא, אבל לא רק את זה הם כתבו בתגובתם לשאלות: "הגעתו של הזמר המרכזי לפתיחת החגיגות היא דרישה מקדימה בעת המו"מ של תחום תרבות ואירועים בעירייה מהאמן לפני חתימת החוזה. קיום הופעה ראשונה בעיר היא יתרון מקצועי כאשר הזמר מגיע מראש ובמרווח זמנים מספיק על מנת להתכונן אליה. במידה והוא מגיע מעיר אחרת ישנה תלות באיחורים, פקקי תנועה וביצוע בלאנס על הבמה בלחץ זמנים. ההופעה מיועדת לכל המשפחה, גם להורים לילדים קטנים, ומרביתם לא היו מעוניינים כי אייל גולן יחל את הופעתו רק בעשר וחצי בלילה".

ילדים קטנים לאייל גולן??? מעניין. כי דווקא בני הנוער נשלחו לישפרו להראל מויאל. חומר למחשבה. יתרון מקצועי? הזמר קר כמו קרח וחושב איך לא לאחר לישוב הבא. מרביתם לא היו מעונינים? וואלה....איך עשו סקר ולא שמענו. בקיצור, למה להתפתל כשאפשר במקום זאת לאמר... "בתום החגיגות העניין ייבדק ובאם יהיה צורך, יוסקו מסקנות לשנים הבאות". לא יותר פשוט??

פורסם גם ב"חדשות מודיעין"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות