חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ממשיכים לחפור בגבעת שר

 

מאות תושבי מודיעין השתתפו במהלך השבוע שעבר, בחפירות הארכיאולוגיות הקהילתיות של החברה להגנת הטבע בגבעת שר

 

בשבוע שעבר נערכו חפירות קהילתיות בגבעת שר הנמצאת ביציאה הדרומית ממודיעין. לאחר קשיים בקיום החפירות בשנה שעברה נרתמה השנה עיריית מודיעין לקיום פרויקט החפירה המאפשרת לציבור לחוות את חווית גילוי ההיסטוריה של העיר.

לחפירה שותפים החברה להגנת הטבע, ארכיאולוגים תושבי העיר והיחידה לאיכות הסביבה של עיריית מודיעין.

הגבעות בהן נבנית מודיעין עשירות בשרידי התיישבות מהעבר. גבעות מודיעין שימשו לכל אורך ההיסטוריה כמרחב כפרי וחקלאי עבור הערים לוד, גזר ואמעוס. ובעיקר כנתיב מעבר מרכזי בין יפו (הנמל) לירושלים (דרך מעלה בית חורון).

מסורת זו של חפירה ארכיאולוגית קהילתית החלה לפני שש שנים, ועד עתה לקחו חלק בחפירות למעלה משלושת אלפים מתושבי העיר מודיעין, כמו גם מאות אזרחים נוספים מרחבי הארץ. נחשפו בהן ממצאים מכל תקופות היישוב במקום, מימי החשמונאים ועד ימי הביניים. כך, נמצאו מטבעות עתיקים, משקוף דלת של כנסיה ביזנטית, חרסים מהתקופה הממלוכית-צלבנית ומהתקופה החשמונאית וזכוכית רומית. מעורבות הקהילה באתר לא מסתכמות רק בחפירה, אלא גם בשותפות בשימור ועיצוב הפארק, בעיצוב מטרות החפירה ופרסום הממצאים.

בחפירות הקהילתיות שהתקיימו השנה השתתפו מאות אנשים, מבוגרים וילדים ממודיעין והסביבה ומרחבי הארץ. גם הפעם זכו החופרים למצוא ממצאים מעניינים כמו חרסים, חלקי פסיפס, חלקי זכוכית ומטבעות.

את החפירות מלווים צוות החברה להגנת הטבע במודיעין וצוות ארכיאולוגים: ד"ר יובל גדות, רן לביא ויואב פרחי.

פרויקט החפירה הקהילתית הינו פרויקט עירוני חשוב וייחודי. חפירה קהילתית היא הזדמנות לכל אדם להשתתף בגילוי ההיסטוריה המצויה ממש בפתח ביתו ולהכיר מקרוב את חייהם של תושביו הקדומים של האזור. נראה כי אם נחבר את מה שמצאנו בעונה זו לממצאי העונות הקודמות נגלה כי יש סיבה טובה לשמר את כל מכלול הגבעה כחלק מתפיסת נוף וטבע הכוללים בתוכם גם את האדם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות