חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מחסומים?! מה זה קשור לאגרת השמירה?!

 

בלי קשר לרצונם של תושבי מכבים ורעות ביחס לעתיד המחסומים שבכניסה לישובים, טוען אפרים מלר (רעות) שכל התשלומים ששולמו מאז איחוד הרשויות למימון אחזקתם (להערכתו כ-9 מיליון ₪), הם בלתי חוקיים. וכמי שנאבק משפטית- והצליח לבטל היטל עירוני אחר (היטל חיבור צנרת), אולי כדאי להקשיב לו....

 

בראשית פברואר השנה קיבלו תושבי מכבים ורעות לתיבות הדואר שלהם חוזר מטעם מנהלת הרובע, החתום ע"י מנכ"ל הרובע, עודד בן-שלמה, ובו קריאה להביע דעה ביחס להמשך אחזקתם של שני המחסומים שבכניסה לישובים.

בפתיח למסמך מציין בן-שלמה בין השאר כי, "תושבי מכבים-רעות מממנים באמצעות אגרת השמירה את קיומם של שני מחסומי הכניסה והיציאה לרובע".

אפרים מלר, תושב רעות, הוציא מטעמו הודעה פרטית לכל התושבים ברעות ומכבים. בהודעתו הוא מציג את דברי בן-שלמה כלא נכונים: "עודד בן-שלמה הוטעה לדעתי לחשוב כי.." וכו’. וממשיך:" בכך הוטעו התושבים, שלא בכוונת מכוון".

למעשה, טוען אפרים מלר כי כל התפיסה שבסיסה במחשבה שתושבי רעות ומכבים צריכים או אמורים לממן בתשלום אגרה נוסף את אחזקת והחזקת המחסומים האמורים, מקורה בטעות!

למעשה, טוען מלר כי:" תושבי הישובים מכבים-רעות (ברובם הגדול) משלמים את אגרת השמירה בניגוד גמור לחוק העזר בעניין אגרת השמירה, כפי שאושר ע"י משרד הפנים". ומוסיף כי:"על פי חוק העזר תושבים המשלמים את הארנונה במירבית החלה על הנכס שלהם (ומדובר ברוב התושבים), פטורים מתשלום אגרת השמירה, עם או בלי המחסומים וללא שום קשר אליהם".

"המחסומים הוקמו ללא קשר לחוק העזר, כשנה לאחר אישורו ועל פי דרישת ובמימון פיקוד העורף אשר אף מימן תחזוקתם השנתית עד לאיחוד הרשויות ויתכן שאף יותר מכך..", כותב מלר.

ביום שני הבא (8.2.10) ימסור מלר את כל הפרטים למעוניינים בכך בכנס תושבים אותו יערוך בשעה 21:00 בפארק המים שברעות (הזמנות יישלחו בנפרד). ובינתיים, הוא טוען כי עד כה נגבו שלא כחוק- "בניגוד לתנאי גבייתה בחוק", תשלומי אגרת שמירה בסכום מוערך של כ-9 מיליון ₪. בכוונתו לתבוע את החזר התשלומים הללו מעיריית מודיעין.

ומסכם:" לא משנה מה תהה דעתנו בענין המחסומים. גבית אגרת שמירה חייבת להיות בהתאמה לחוק העזר בענין האגרה שמשמעותה המעשית לרובנו= אי גבייתה".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "על פי חוק העזר ופקודת העיריות גביית הארנונה בעיר רחוקה מלהיות גבייה מרבית. הארנונה המרבית בישראל עומדת על סך 97.97 שקלים למ"ר מרובע, כאשר התעריף במכבים ורעות הוא פחות מחצי מסכום זה ועומד על ממוצע של 45 שקלים למ"ר. העירייה פועלת על פי כל הנהלים הקבועים בחוק. גם ההנחה בארנונה לזכאים נגזרת באחוזים מסכום הארנונה העירוני שאושר במועצת העיר, ולא מהארנונה המרבית הארצית ולכן אין לכך השלכה על גובה תשלום אגרת שירותי השמירה"     

נזכיר כי לאחרונה זכה אפריים מלר בתביעה עקרונית אותה הגיש לבית המשפט, בה טען כי מיום הקמת מכבים ורעות, נגבתה "אגרת חיבור צנרת" מכל מי שרצה רשיון לבצע הרחבה כלשהי בביתו. במשך שנים ארוכות דחתה מועצת מכבים-רעות (בעבר) את התביעה לבטל את האגרה המשונה הזו, וכך גם עיריית מודיעין שלאחר איחוד הרשויות. כספי הפיצוי שנתבעו ע"י אפרים מלר, אמנם לא נקבעו כבקשתו ע"י בית המשפט, אך הדרישה העקרונית התקבלה לחלוטין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות