חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מדברים על סמים ואלכוהול

 

המסר: "לא לסמים בעירנו מודיעין". אלא שהנתונים מצביעים על מגמת עלייה. בעיקר בסחר בסמים

 

אתמול (א’) בערב התכנסה לישיבתה הראשונה הועדה העירונית לטיפול במניעת סמים ואלכוהול בקרב בני הנוער. בראש הועדה עומד חבר המועצה החדש, אילן בן סעדון.

הישיבה נשאה אופי חגיגי ונערכה בחדר הישיבות שבבנין העירייה שהיה מלא בנציגי גופים שותפים וחברים בתחום זה. בכללם, יו"ר הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, אליעזר כהן (צ’יטה) ומנכ"ל הרשות מאיר גלר. גם ראש העיר, חיים ביבס ומפקד משטרת מודיעין נכחו בישיבה.

יו"ר הועדה, אילן בן סעדון התייחס לקיצוצי התקציב ואמר שדווקא במקרה הזה צריך להגדילו. דבריו נאמרו על רקע דברי יו"ר הרשות-אליעזר כהן, שהתייחס לתקציבי העבר הנמוכים שהועמדו לרשותו ולאלו הצפויים להתקבל.

דווקא ראש העיר, ביבס, בהתייחסותו לעניין התקציבי, הבטיח להוסיף תקציב לטיפול במניעת השימוש באלכוהול וסמים בעיר. "אני מאמין שיש לנו את כל הכלים להשיג את המטרה ולהציל את הילדים, בפעילות נכונה", אמר ראש העיר בדבריו.

עפ"י התכנון שהוצג ע"י מתאמת אס"א בעירייה, ליאת אביזמר, תקציב הפעילות לשנת 2009 יעמוד על כ-200 אלף שקל. רבע ממנו יוקדש לפעילות "סיירת ההורים", פעילות שהוכחה כיעילה מאוד בתחום הפיקוח, ההשפעה ובעיקר היכולת לנטר ולטפל במהירות בתחום בקרב בני הנוער בעיר.

יו"ר הועדה, אילן בן-סעדון, קרא לשיתוף פעולה בין כל גורמים העוסקים בתחום ולהעביר מסר חד וברור:"סמים, לא פה בעירנו-מודיעין".

מנתונים שהציגה ליאת אביזמר עולה כי בשנת 2008 נרשמה במודיעין-מכבים-רעות, עליה של 17.6 אחוז בעבירות סמים. בכללם, עליה של 13 אחוז בעבירות של שימוש בסם ו-עליה של 66 אחוז בעבירות של סחר בסם. ברישומי האגף לשירותים חברתיים בעיר רשומים 49 נפגעי סמים. מתוכם, 25 מבוגרים (25+) ו-24 בני נוער וצעירים.

עפ"י תכניתו של בן-סעדון תתכנס הועדה כל כארבעה חדשים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות