חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין - רוצ’סטר: ממשיכים בעשייה

 

שער הדולר הנמוך ישפיע על פעילות שותפות 2000 בין מודיעין לרוצ'סטר. השבוע חזרה לעיר ועדת ההיגוי שהשאירה ברוצ'סטר את ספרו של גלעד שליט

 

בשבוע שעבר נערכה ברוצ'סטר, ניו יורק, ישיבה חצי שנתית של ועדת ההיגוי של שותפות 2000 מטעם הסוכנות היהודית, בהשתתפות הנציגים ממודיעין ומרוצ'סטר.

"בלט לי מאוד המאמץ הרב שהם משקיעים כדי שיהיה לנו טוב" אמר שמעון (שמקו) אל עמי, חבר בועדת ההיגוי ממודיעין, שהתארח ברוצ'סטר. "ידעתי בעבר אך התחדד לי שם כמה אנחנו הישראלים חשובים להם, לפחות לאלו המעורבים מאוד בחיי הקהילה. הם יודעים הרבה על ישראל ומאוד מעורבים רגשית".

חברי ועדת ההיגוי יצאו ממודיעין מכבים רעות לאירוח בבתיהם של חברי הקהילה היהודית המקומית ברוצ'סטר ולישיבות שנמשכו יומיים סביב השעון. בישיבות דנו, כבכל שנה, ברעיונות לפרוייקטים עתידיים וכן ניתחו פרוייקטים רצים וכאלה שכבר הסתיימו.

בראש דיוני התקציב השנה היה נושא שער הדולר שצנח, שכן כל פעילות השותפות ממומנת כולה מתקציבים של הפדרציה היהודית, ובעקבות ירידת ערך הדולר הסכומים השקליים יהיו נמוכים בהתאם. "התקבלו החלטות על קיצוצים בכל פרוייקט" הוסיף שמקו, "אבל כאלה שמאפשרים את המשך העשייה".

במסגרת מסורת חילופי הספרים, בה כל צד מעניק לעמיתים ספרי ילדים בשפה המקבילה, חזרו חברי ועדת ההיגוי של שותפות 2000 למודיעין עם שלל ספרי ילדים באנגלית - תרומה לספריה העירונית.

בין ספרי הילדים שלקחה המשלחת ממודיעין היה ספר הילדים "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה", ספר ילדים שכתב בילדותו החייל החטוף גלעד שליט, ואשר יצא לאור לפני כחצי שנה. הקבוצה כולה התרגשה כאשר ד"ר הלה הדס, יו"ר ועדת ההיגוי ממודיעין, הציגה את הספר וסיפרה על משמעותו.

אירוע הפרידה היה בסגנון אמריקאי וכלל ריקודי שורות בסגנון המערב הפרוע. בסוף השבוע חזרה ועדת ההיגוי למודיעין ובחורף הקרוב, כבכל שנה, צפויה להגיע לארץ קבוצה גדולה הכוללת את חברי ועדת ההיגוי מרוצ'סטר לביקור הגומלין והמשך הדיונים בעיר מודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות