חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לומדים כישורי חיים בטבעיות

 

קייטנה קיץ ייחודית בחווה האקולוגית של מודיעין מציעה לילדי בתי הספר היסודיים חוויות בטבע בלי רעש, מופעים וימי בריכה. הישרדות באווירה רגועה

 

"חווה ואדם", החווה האקולוגית של מודיעין, פותחת בחודש יולי קייטנה במרחב הירוק והקסום, רחוק מרעש והמולת העיר באווירה רגועה ושקט אשר מאפשרת גם חיבור לטבע וגם חיבור של כל ילד לעצמו. הקייטנה מיועדת לתלמידי בתי הספר היסודיים. ההרשמה בעיצומה.

הקייטנה עוסקת בדברים האמיתיים של החיים, ובמהלכה עוברים הילדים תהליכים בזמן אמת ולאורך כל הזמן בו הם מתרחשים. התהליכים לא מואצים באופן מלאכותי והילדים חווים חוויות יצירה ובנייה ולומדים להכיר את הזמן הנדרש כדי לבצע אותן ואת הסיפוק בסיום מלאכה עד תומה.

במהלך הקייטנה הילדים יחוו מגוון של תהליכים: בנייה באדמה, עבודה עם צמחי מרפא, עבודה בנייר, אריגה, סיורים בחורש מסביב לחווה, איסוף צמחים לבישול ולתה ועוד ועוד.

כמו כן, תתקיים פעילות לילה מיוחדת. הילדים, שאינם רגילים לשהות בטבע בשעות הלילה, יחוו חוויה זו בהנחיית המדריכים וירגישו את הקסם.

בין שלל הפעילויות מכינים הילדים משחה להרגעת עקיצות, החל משלב לימוד זיהוי צמחי המרפא המתאימים, ממשיכים בקטיפתם ובטיפול בהם ועד לסיום תהליך הכנת המשחה כך שיוכלו להשתמש בה. הם מבצעים את כל השלבים בעצמם, ולומדים ליהנות מתוצר מוגמר אותו יצרו לאורך זמן והוא אף יעיל.

כמו כן לומדים הילדים להדליק מדורה בגפרור אחד. הם ינסו פעם אחר פעם, עד שישלטו בטכניקה המבוקשת, וכאשר ישלטו בה, יקבלו מתנה לכל החיים.

הקייטנה מודרכת ע"י מדריכים בוגרים בלבד, המנוסים בעבודת ההדרכה. הקבוצות הן קטנות, האווירה אישית וכל ילדה וילד זוכים ליחס הולם. מרחב החווה והיחס האישי, יכולים להכיל שונות וצרכים מיוחדים של ילדים וכל אחד מהם ימצא את מקומו במרחב.

בקייטנה אין ימי בריכה, אין הדרכות רועשות או מופעים. האווירה השקטה והתומכת נשמרת לכל אורך הדרך והילדים מטופחים באופן הוליסטי ואישי.

הקייטנה תפעל בין התאריכים 1.7.08 ועד ה-24.7.08.
בימים א'-ה' בין השעות 08:00-13:00.
הסעות יצאו מבתי הספר היסודיים ברחבי העיר.
ההרשמה מסתיימת בתאריך 26.6.08.
לפרטים ולהרשמה:
משרדי החווה האקולוגית: 9708330- 08. מרינה משרדי המתנ"ס 08-97022110.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות