חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הסייעת צריכה סיוע

 

הורים מתלוננים: רפורמת הסייעת השנייה בגני ילדים בגילאי 3-4 אינה מיושמת כהלכה

 

השנה הושקה רפורמה חדשה בשנת הלימודים הנוכחית - סייעת שנייה לגני ילדים בגילאי 3-4. מכתבי תלונות מהורים מעידים שהרפורמה עדיין לא מיושמת כהלכה. יצאנו לבדוק:

במסיבת עיתונאים בחודש יוני 2015, הוצגה הרפורמה הראשונה של שר החינוך נפתלי בנט, בשיתוף עם שר האוצר משה כחלון ויו"ר המרכז לשלטון מקומי, חיים ביבס. החל משנת הלימודים הקרובה תיכנס לתוקף הרפורמה ותתווסף סייעת שנייה לגני הילדים בגילאי 3-4.

שר החינוך בנט: "היום שמים את הילדים במרכז. כבר בשנת הלימודים הבאה תהיה סייעת נוספת בגילים 4-3 ותקציב אישי לכל גננת. אנו משקיעים כמעט חצי מיליארד שקלים בילדים האלה כי אלה הן השנים הקריטיות. אלה השנים שיעצבו את כל החיים שלהם. מדובר בהיפוך פירמידה. אנחנו גם נשקיע יותר, ובמיוחד, בחלשים. ילד בן 3 בישראל יקבל את אותה הזדמנות אם הוא גר בהרצליה, בנהריה או ברהט. במדינת ישראל איכות החינוך של ילד לא תיקבע לפי תלוש המשכורת של הוריו".

שר האוצר כחלון: "כל השקעה בחינוך לגיל הרך מחזירה את עצמה פעמיים, גם מבחינה חברתית וערכית, וגם מהבחינה הכלכלית. מדובר בצעד שמעיד על סדר עדיפויות חדש, שמחזק רשויות חלשות, שמוביל לצמצום פערים חברתיים, שמגדיל את ההשקעה בחינוך ובילדים של כולנו". 

יו"ר השלטון המקומי ביבס: "הוספת סייעת שנייה והרחבת צוות הגן היא בשורה חדשה ומשותפת של ממשלת ישראל ומרכז השלטון המקומי. הרשויות המקומיות לוקחות חלק משמעותי בתקצוב הרפורמה הזו למרות שזו אחריותה של המדינה ולו בשל ההבנה כי מדובר במהלך חינוכי הכרחי וחשוב שיסייע בראש ובראשונה להורים ולמשפחות צעירות  ויעניק לכל ילד בישראל את  היחס המגיע לו".

ג’, אימא לילדה בגן ’הפרפר והפרח’ בנאות אשלים, פנתה אליי יחד עם הורים נוספים בנוגע למצוקת הסייעות. "שוב ושוב חוזר הסיפור שסייעת אינה מגיעה לגן, ואנו ההורים נאלצים להמתין כ- 25 דקות מחוץ לגן עד שתגיע הגננת", ציינה במכתבה. "לא רק שהחוק החדש המחייב נוכחות של גננת פלוס שתי סייעות בגן אינו מיושם, אלא גם סייעת יחידה אינה מגיעה. לעיתים, הגננת מקבלת מעל 30 ילדי גן ללא סייעת כלל, מה שמחייב אותנו ההורים להצטרף לגן ולהחליף בתורנויות את הסייעת. היה מקרה בו הוחלט על ידי משרד החינוך בעיר לסגור את הגן בשעה 11:30. ההורים הוזעקו להגיע ולקחת את הילדים מהגן. בפניות חוזרות ונישנות אל העירייה ומשרד החינוך, קיבלנו תשובה שאינה באה בחשבון ’יש מחסור בכח אדם׳. אנו ההורים כבר אובדי עצות, איך ייתכן שאף אחד לא אוכף את החוק החדש שאינו מתקיים כנדרש מתחילת השנה. בכל פעם מתחלפת סייעת, עד שהילדים מתרגלים אליה היא עוזבת ומגיעה אחרת במקומה. לא ייתכן שמחוץ לגן יעמדו 17 ילדים ויחכו ושהגן יפתח! אם יקרה חלילה אסון יגידו שההורים לא עשו מספיק והכתובת על הקיר".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: אכן, מסיבות בריאותיות, הסייעת הקבועה בגן נעדרת לתקופה ארוכה. אגף הקדם יסודי במינהל החינוך פעל באופן מיידי לאיתור סייעת מחליפה כבר ביום שישי. והגן חזר לפעילות מלאה וסדירה.

אם גם אתם נתקלים בקשיים מול יישום הרפורמה החדשה בגנים נוספים ברחבי העיר, מזמינה אתכם לפנות אליי ואדאג לטיפול ולתגובה מהירה. viki.dor@gmail.com .

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות