חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

צפון קולינרי / האיש שבא לסעוד

 

דווקא עכשיו, שניה לפני פסח ושוורת המטיילים שיגדשו את השבילים והמסעדות, דווקא עכשיו כשמזג האוויר לא סגר על עצמו ואנחנו נהנים מאווירה של קיץ תאילנדי רק בלי האננס והשייקים, דווקא עכשיו כשיש פריחה מדהימה והמסעדות עדיין לא כשרות לחלוטין. דווקא עכשיו זה הזמן להבריז מהעבודה ולצאת ליומיים של אוכל, יין, פירות אקזוטיים ונוף מדהים בצפון הרחוק

 

יום רביעי בוקר- מתחילים לאכול

ארזנו את עצמינו יחד עם נשנושים לדרך שהיו מאכילי מדינ עולם שלישית קטנה, הודענו לעבודה שאנחנו נהיה חולות מחר, שמנו מוזיקה שמחה ורועשת ויצאנו לסיבוב אוכל של יומיים בלי מצפון כי מראשון דיאטה.

אחרי שחיסלנו את רוב הצידה כבר בשעה הראשונה ועצרנו פעמיים לקפה ופיפי הגענו לעצירה הראשונה שלנו.

 

עצירה ראשונה - בית שלום במטולה


אחת מפנינות הקסם הטעימות של הצפון ומקום שביליתי בו כבר כמה פעמים ולו בגלל השקט המדהים, המסג׳ים המפנקים ועוגת התפוחים המדהימה. המקום שייך למריים הוד האמנית וחיימקה הוד שמגדל מטעי תפוחי עץ ודובדבנים. את הארוחה הראשונה שלנו אכלנו בחצר המדהימה עטופת התבלינים ושם נהננו מהתפריט החדש  בניצוחו של שף מוסטפא סלילי : עלי גפן ממולאים אורז ועשבי תיבול מהגינה, סלט חצילים בלאדי מתובל בטחינה גולמית, יוגורט ורכז רימונים טבעי, לחמים טריים, מגוון סוגי גבינות , זיתים ממטע המשפחה, דגים כבושים תוצרת בית,מוזלי ביתי עם פירות, חליטות תה מגינת המסעדה וכמובן שקינחנו בעוגת התפוחים המפורסמת של מרים שעברה בירושה מסבתא יוכבד שהייתה בשלנית בחסד.

למי שמגיע ברעב יותר רציני יש תפריט מדהים שכולל גם רביולי גבינות ותרד בעגבניות, קבבוני טלה על מצע תבשיל עגבניות וחציל, פילה סלמון ברוטב קונפי , אוסובוקו טלה ביין לבן וירקות שורש , קדרת בשר עגל טרי עם יין אדום ותבלינים ועוד ועוד

אחד המעלות של בית שלום הם חומרי הגלם המדהימים שמגודלים במקום ושלל של ריבות, זיתים כבושים וקינוחים שעברו בירושה ממתכוני הסבתא וגם כמובן הסיורים שמעביר חיימקה אל מטעי הפרי מייד אחרי ארוחת הבוקר. חובה לבקר ובהחלט גם לעצור ולישון בחדרים המפנקים

לפרטים והזמנות - בית שלום מטולה - 04-6940767, www.beitshalom.co.il

 

עצירה שניה – מסעדת הבוקרים- מרום גולן. צילום: בועז לביא

גברים מסוקסים תמיד עשו לנו את זה ובעיקר כשזה מגיע עם הרבה יין ובשר.

הנסיעה למרום גולן היא חוויה של נופים ירוקים ואוויר קריר המנוקדים בעדרי בשר שמלחככי בשלווה את העשב. במרום גולן מטפחים את עדר הבקר הגדול ביותר בגולן ועושים זאת גם בצורה הומנית שדואגת לבריאותם ולמצבם של הבקר.

במרו םגולן ממוקמת מסעדת הבוקרים שאליה הגענו בדיוק כשהרעב גבר לארוחה רצינית ובעיקר לקצת יין איכותי.

המסעדה, החלה דרכה כקרון רכבת ישן, שהובא לשטח ושימש לבוקרים לסעודות, עם הזמן החלה המסעדה לארח עוד ועוד בוקרים ואורחים מכל האזור. המסעדה עברה לאחרונה שיפוץ ועוצבה מחדש, תוך שמירה על אווירת הבוקרים המייחדת את המקום.

מה אכלנו? הרבה. התחלנו בקרפצ׳יו סינטה  שוט וטעים, טלה וולינגטון- נתחי טלה צלויים במעטפת בצק, ספייריבס בקר בצלייה איטית, שוק אווז מעושן מדהים ברוטב צ׳אטני חריף מתוק, נקניקיית צ׳וריסוס מעושנת וכמובן סטייק אנטריקוט כי אי אפשר בלי.

ברור לכם שאלו היו רק חלק קטן מאד מהתפריט המדהים שיש למקום להציע. יש פה כמובן גם מנות צמחוניות אבל בהחלט המקום ממוקד לקהל קרניבורי. לא לוותר על אלכוהול. אם יין טוב או כוס בירה ממבשלות הגולן.

על התפריט אחראי יפתח צפריר (דריס קצבים ועוד). המסעדה כשרה ולמי שלא מסוגל לזוז אחרי הסטייק שלו יש גם כפר נופש מפנק ממש ליד ומלא אטרקציות לכל המשפחה.

מסעדת הבוקרים - 04-6960206, www.meromgolantourism.co.il

 

עצירה שלישית מנוחה..- עין גב  צילום" גיל פולטניקוב

אחרי שתי ארוחות מדהימות והרבה יין  הגענו למנוחה ולנחלה- כפר הנופש עין גב ששיפץ לאחרונה ובנה חדרים מדהימים עם נוף יישר לכינרת ואמבטיה שבא לך לגור בה.

תוסיפו לזה מיטה ענקית ורכה, מכונת אספרסו, מרפסת עץ עם פינת ישיבה, קערת פירות ובקבוק יין ותאמינו לי שלא תזוזו משם לשום מקום. חוץ מלארוחת הבוקר המפנקת כמובן

לפרטים והזמנות- כפר הנופש עין גב - 04-6659800, eingev.com

 

עצירה רביעית- מפגש הדייגים צילום: תקשורת

מתברר שדייג אוהב דגים. תשאלו את הקפטן חיים לב שהבין שאין כמו לפתוח שולחן עם סרדינים מטוגנים, צ׳יפסים חמים, לחם רך, סלט קצוץ, וכל מה שהדייגים מביאים טרי טרי. אחח איזו ארוחה מושלמת. כירסמנו מליטות בשרניות, פירקנו בידיים שמנוניות מלאות ריח של ים דגי בורי, ספגנו בלחם לבן רוטב של סלט מלא בשמן זית והורקנו לקרבנו בירול וערק כיד המלך עד שדידינו בחזרה נאושרות ושמחות לחדר שם חלמנו על ארוחת הבוקר.

מפגש בדייגים הוא חובת עצירה לכל מי שנמצא באיזור או לא. האווירה הבייתית, שולחנות העץ וריח הים עושים את העבודה.

המקום פתוח בימים שלישי וחמישי החל מהשעה 20:00 .אחת לחודש מתקיימים ערבי טברנה כמיטב המסורת עם מוסיקה יוונית הרבה אוזו יין בירה וחברים.

לפרטים והזמנות - מנהל מפגש הדייגים- טל ציון -  054-5658009

 

פותחים את הבוקר עם יין- יקב בזלת הגולן

תמיד אמרתי שיין על הבוקר הרבה יותר טעים מיין בלילה. הוא פשוט נספג יותר טוב וחוץ מזה, בטוח שאיפשהו בעולם השעה שבע בערב.

אצלנו השעה הייתה 10:30 ואנחנו התיישבנו לטעימות יין ונשנושי גבינות וירקות ביקב בזלת הגולן, מראשוני יקבי הבוטיק בגולן, שגפניו גדלים באדמת הזלת העשירה והקרה בצפון רמת הגולן, מה שמעניק לענבים את איכותם וטעמם הייחודי.

הביקור ביקב כולל צפייה בסרטון, הסבר על היינות, טעימות יין ממבחר יינות היקב בליווי כיבוד קל, תהליך ייצור היין ועוד. לקבוצות ניתן להזמין ארוחות בוקר, צהריים וערב, בתיאום מראש. כל יינות יקב "בזלת הגולן " הינם כשרים למהדרין וכמובן המקום סגור בשבתות וחגים.

מחיר: ביקור + טעימה - 25 ₪ לאדם (בתאום מראש).

 

למידע ופרטים - 04-6965010, 054-7478306, www.bazelet-hagolan.com

 

עצירת צהריים - בוסתן לבונה  צילום: יחצ

וואו אחד גדול- זה מה שיש לי לומר על המקום הזה. הסיור בבוסתן לבונה משאיר אתכם פעורי פה ומלאי חשקים לגדל עצי פרי.

השף שישי דרעי הצעיר והמוכשר הקים בגליל בוסתן של עצי ושיחי פירות טרופיים במושב אלמגור ובמשך שעה וחצי תמצאו את עצמכם מתהלכים כאחוזי קסם בסיור רב חושי אל מול נוף מדהים ובין ענפי עצי פרי אקזוטיים שחלקם מניבים, חלקם פורחים וחלקם מחכים לזמנם. בכל עונה אפשר לטעום מיני פירות וצמחי תבלין עם טעמים אקזוטיים ולא מוכרים. בסיור המודרך משולבים מלבד ההסברים המרתקים על העצים, גם סיפורים מההיסטוריה המשפחתית מפי יוסי לישנסקי- נכדו של יוסף לישנסקי המיתולוגי.

הסיור נמשך כשעה וחצי ומלווה בטעימה מפירות הבוסתן, שתייה קרה, ליקרים מיוחדים וגלידות  ומתקיים בתיאום מראש.

ניתן לערוך אירועים במקום ויש שם מרחב עוצר נשימה וטאבון ענקי שממנו טעמנו פיתות לוהטות ותבשיל לחמאעג׳ון מדהים. חובה חובה לכל גיל ואדם. באמת מהנה

שישי 052-5385757- , http://www.levona.co.il

 

אוכלות שוב- מסעדת טיביס  צילום: בועז ליבנה

מלאות חוויות ורעבות מאד הגענו לעצירה האחרונה שלנו בטיול האוכל שלנו מסעדת טיביס של השף חיים טיבי בחוות ורד הגליל. החווה, הצופה לכנרת והרי גולן משתרעת על 120 דונם של שפע ירוק ובוסתנים ובה תמצאו את מסעדת טיביס שמציעה ארוחה כפרית עשירה במיוחד .

מה אכלנו? התחלנו קודם בקוקטייל קריר ובלחמים שנעשו במקום יחד עם ממרחים ונקניקים תוצרת בית כדי להתחמם, המשכנו לנקניקיות כפריות, ריזוטו  ארטישוק מדהים, ניוקי של ערמונים,  סלטים  גדושים בשלל ירקות טריים, נתח משובח של פורטהאוס, צלעות טלה עסיסיות ועוד. בשר הוא חלק עיקרי כאן והוא מיושן במקום אבל גם צמחונים וילדים ימצאו פינוקים קולינריים . סיימנו ב- עוגת גבינה אפויה עם סבלה פיסטוק ן-פאדג’ שוקולד וברנדי מושחת.

למי שלא מכיר, שף חיים טיבי, יליד צפת, הוא שף ותיק ומוערך שניהל במשך עשור את מסעדת מוסקט הידועה במצפה הימים.

המסעדה פתוחה כל ימות השבוע. למידע והזמנות – 04-6330885

 

עייפות, שבעות ומרוצות התחלנו את המסע חזרה לעיר הפשע והאוכל תל אביב עם טעם עז של עוד.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות