שלום אפרת,
ילדים המתקשים בהבנת שפה דבורה או הבנת סיפור, לרוב סובלים מלקות שפתית רחבה יותר הנקראת "לקות שפה ספציפית" – “Specific language disorder” (SLI). לקות זו מאופיינת כהתפתחות חריגה ברכישת שפה, אשר אינה מוסברת על ידי התפתחות איטית כללית (כלומר לא מדובר במקרה של פיגור שכלי), בעיה פיזית-מוטורית, אוטיזם, פגיעה מוחית, או בעיות שמיעה. לקות זו מאופיינת לרוב בבעיות בהפקת הדיבור: משפטים פשוטים וקצרים, בעיות בהגיית מילים, אוצר מילים דל, שגיאות מורפולוגיות ותחביריות (קושי לבטא את המילה, קושי בחריזה, קושי במניפולציות פונולוגיות ומורפולוגיות). כמו כן לעיתים קיימות בעיות בהבנת מבנה שיח ומבנה סיפורי.
במידה שקיימת בעיה כזו יש לטפל בה כבר בשלב זה ולא לחכות שהיא תתעצם עם הכניסה לבית הספר. שהרי אנו יודעים שיש קשר בין יכולות שיח בגיל הגן לבין המיומנויות הנרכשות בשלב מאוחר יותר.
בברכה,
יעל רן - מומחית לאבחון ליקויי למידה והוראה מותאמת.
0507219033