חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אירוניה חינוכית: בין שואה ומסע לפולין ואלימות

 

ועדת החינוך העירונית דנה השבוע בהמלצות צוות ההיגוי לטיפול באלימות במערכת החינוך ובצורך להתוות מדיניות עירונית בכל הקשור למסעות לפולין

 

הנושאים המרכזיים שהעסיקו השבוע את ישיבת ועדת החינוך העירונית היו: תוכנית עירונית למניעת אלימות במערכת החינוך והגדרת מדיניות עירונית ביחס למסעות לפולין.

מ"מ יו"ר ועדת החינוך, עופר גלנץ, העלה את הצורך בהתווית מדיניות עירונית בכל הקשור למסעות לפולין וזאת על רקע העובדה שהנחיות משרד החינוך בעניין לא פותרות דילמות רבות בעניים החל מנושא התכנים הקשורים למסע ועד לנושא אופן המימון. וכן העובדה כי המסעות לפולין יוצרים לעיתים בעיית אי שוויון על רקע כלכלי בין תלמידים שונים.

נזכיר כי אחת המשלחות הגדולות לפולין מדי שנה יוצאת מתיכון מכבים רעות. השנה יוצאת המשלחת ב-1 באפריל כאשר עלות המסע זינקה ל-1,600 דולר, כ-550 דולר יותר מבשנה שעברה. זאת כאשר קיים סבסוד נוסף של כ-500 שקל אותו מממן משרד החינוך לכל תלמיד היוצא למסע.

בסיכום הדיון הוחלט כי מינהל החינוך יקים צוות משותף עם הנהגת ההורים שבשלב ראשון יציג את הנתונים הבסיסיים הקשורים למסעות לפולין, כמו גם את הדילמות והאתגרים השונים הקשורים למסעות אלו. ראש אגף החינוך, חיה שיטאי, תבחר גורם מקצועי שירכז את הטיפול בנושא זה.

הנושא השני בו דנה ועדת החינוך היו המלצות צוות ההיגוי העירוני שהוקם לבחון את התוכניות השונות שהוצגו לטיפול בנושא מניעת אלימות במערכת החינוך העירונית.

צוות היגוי הציג את המלצותיו והוחלט לפעול להקמת צוות היגוי מצומצם שמעתה ירכז את מימוש התוכנית לטפול בנושא האלימות והאקלים החינוכי במערכת החינוך.

הצוות יתמקד בשלושת הפעילויות: יצירת תקנון עירוני להתייחסות רחבה ומקיפה וטיפול בנושא האלימות. ביצוע פעולות במערכת החינוך הבלתי פורמאלית תוך שיתוף עם ועדת הנוער. הפעלת פיילוט במערכת החינוך הפורמאלית, שיתמקד במספר בתי ספר וגני ילדים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות