חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

”בעזרת השם” או משטרה

 

השבוע פרסמה משטרת ישראל מכרז מפורט להקמתה של תחנת משטרה במרחב מודיעין עילית. לא בטוח שהתכנית הזו תמומש. מה שכן הבינו, ש"בעזרת השם" זה כבר לא מספיק. צריך שם גם משטרה

 

ביום שני השבוע יצאה משטרת ישראל במכרז מפורט להקמתה של תחנת משטרה במרחב מודיעין עילית. בכך מיישמת למעשה המשטרה מהלך שמביא לידי ביטוי חוסר שביעות רצון מהמצב הקיים, בו מוטת השליטה של תחנת בנימין היא כמעט בלתי אפשרית למימוש עבודת שיטור מקצועית ואפקטיבית.

לא רק מוטת השליטה הכללית מהווה בעיה. גם העובדה שבמהלך העשור האחרון צמחה במערב הגזרה המשטרתית הזו עיר של ממש. עיר שעד היום אינה מקבלת את השירות המשטרתי לו היא זקוקה וראויה.

המצב כיום הוא פרדוכסאלי: מפקדת משטרת בנימין ממוקמת בבית אל וכדי לממש את פעילותה בכל מרחב האחריות שלה היא נאלצת להחזיק שלוש נקודות משטרה חיצוניות. מאידך, רק במודיעין עילית ולוייניה- חשמונאים, מתיתיהו, כפר אורנים נעלה ונילי, יש יותר אוכלוסיה יהודית מאשר בכל שאר שטחי בנימין.

בפועל, כיום הפעילות המשטרתית בשטחים אלו כוללת לכל היותר סיור נייד שפוקד את הישובים מפעם לפעם, או עפ"י קריאה, ואלו הולכות ומתרבות.

נראה שבמשטרת ישראל הבינו את הצורך. זו גם הסיבה להוצאתו לפועל של המכרז. מכרז שמימושו עשוי לייצר כאב ראש לא פשוט ליועצים המשפטיים של המשטרה, ולו רק בכל ענייני המקרקעין בזירה זו.

הן במשטרת בנימין והן במפקדת ש"י לא יודעים או לא רוצים להגיד עד כמה המכרז הזה הוא רציני ומהן משמעויותיו. מה שבהחלט ברור שם זה שאכן מכרז כזה יצא לדרך. מה שעוד ברור זה שאף אחד לא החל במקביל במהלך של תקנון מחודש של משטרת בנימין במטרה לתת מענה להקמתה של תחנת משטרה נוספת, במרחב מודיעין עילית.

המשמעות היחידה מכך היא שהתכניות הן לבצע רה-ארגון במצבת כוח האדם הקיימת ולא להוסיף תקני שוטרים נוספים, כמוהן כשימוש בשמיכה קצרה שכל משיכה שלה תחשוף חלק אחר. בודאי לא בעידן בו יצאה משטרת ישראל בקמפיין נרחב לגיוס שוטרים כדי למלא את השורות המדולדלות בכל רחבי התחנות במדינה.

תחנת משטרה תקנית עפ"י הספר, ככל הנראה לא נזכה לראות בעתיד הקרוב במודיעין עילית. אבל נקודת משטרה משמעותית בפיקודו של רב-פקד לפחות, זו תכנית כמעט מחויבת המציאות, אם רוצים לטפל כראוי באוכלוסיית מודיעין עילית והפריפריה שלה. את זה כנראה רוצים לממש. אם כי ספק אם במצבת כוח האדם בתקני התחנה הקיימים ניתן יהיה לממשה על ידי רה-ארגון בלבד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות