חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

45 סטודנטים קיבלו מלגות בסכום 90,000 שקלים

 

90 אלף שקלים חולקו ביום ראשון בערב כמלגות ל-45 סטודנטים תושבי העיר. קבלת המילגות הותנתה בתרומה לקהילה אותה יצטרכו הסטודנטים לבצע

 

ביום ראשון בערב התקיים זו השנה השנייה, טקס חלוקת מלגות לסטודנטים תושבי מודיעין מכבים רעות. בטקס השתתפו ראש העיר משה ספקטור, מחזיק תיק החינוך משה לוי, מ"מ ראש מינהל החינוך, ליזי הרשקוביץ ורכזת עמ"ן (עיר מתנדבת נוער) נעה ויניק.

המלגות חולקו על פי קריטריונים שקבעה ועדת המלגות ואושרו בישיבת מועצה. השנה, הותנתה קבלת המלגות בתרומה משמעותית לקהילה. לכן, לפני הטקס, הוצגו לסטודנטים כל האופציות והצרכים שיאפשרו מימוש תרומה זו.

עוד נקבע כי המלגות יחולקו בשתי מנות- אחת באופן מיידי, והשניה, לקראת סוף השנה, לאחר שנבחנה תרומת הסטודנט לקהילה. תרומת הסטודנט נקבעה לפי גובה המלגה והיא נעה בין 15-30 שעות תרומה לקהילה. נעשה מאמץ להתאים לכל סטודנט את התחום האישי שבו הוא יכול לתרום באופן המיטבי.

מחזיק תיק החינוך משה לוי: "כאשר אנו מדברים על תחום החינוך ופעילות העיר בתחום הזה, אנו נוטים לחשוב באופן אוטומטי על מערכת החינוך היסודי והעל יסודי בבתי הספר. עם זאת, ההסתכלות על נושא החינוך חייבת להיות רחבה יותר, להתחיל מגיל לידה ולהמשיך לחינוך מבוגרים, דרך כל התחנות האחרות.

חלק משמעותי מאוד בחינוך לאורך החיים, הוא נושא הלימודים באוניברסיטה או במכללה, ולכן החליטה העירייה, ששמה את נושא החינוך לספינת הדגל של העיר, לשים דגש מיוחד גם על נושא זה. לפני שלש שנים התחלנו לבצע שינוי משמעותי בתחום חלוקת המלגות.

לפני כן, או שהמלגות לא חולקו כלל, או שחולק סכום סמלי בלבד. בשנה הראשונה בה התחלנו בחלוקת המלגות, חולק סכום של 50,000 שקלים, שצמח בשנתיים האחרונות ל- 90,000 שקלים לשנה, ובשנה הבאה יעלה ל- 135,000 שקלים.

החשיבות שניתנה לנושא המלגות, באה לידי ביטוי לא רק בתקציבים, אלא גם בהגמשת הקריטריונים, שנועדה לאפשר לסטודנטים רבים יותר להגיש מועמדות ולקבל מלגה. ואכן, אנו רואים עלייה במספר הבקשות למלגות בשנה האחרונה, לאור העובדה שהסטודנטים הבינו, שאכן משתלם להגיש בקשה למלגה ורובם אכן זוכים בה, אם הם עומדים בקריטריונים הנדרשים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות