חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המורים במודיעין: מעגלי שיח דמוקרטיים

 

הורים, תלמידים וגם חברי מועצה השתתפו בפעילות שארגן מטה המאבק של המורים בעיר. האם מודיעין תצטרף לרשויות המתנגדות לצווי המניעה?

 

שביתת המורים נכנסת היום ליומה ה-23 ומטה המאבק של המורים במודיעין מכבים רעות ממשיך בפעילות. ביום שישי הגיעו מאות הורים ותלמידים למעגלי שיח שקיימו המורים השובתים בצל העצים בפארק מאחורי הקאנטרי סנטר.

מורים, מנהלים, הורים ותלמידים דנו על מהות הדמוקרטיה, הזכות לשבות, מטרות השביתה, המאבק לשיפור מערכת החינוך ועוד. גם הפעם צפרו לאות הזדהות כלי רכב שחלפו בעמק החולה כשראו את השלטים והמורים עם חולצות המאבק האדומות.

למקום הגיעו גם נבחרי ציבור וביניהם סגני ראש העיר אלכס וינרב ומיכאל חרל"פ, מ"מ חיים ביבס, מחזיק תיק החינוך משה לוי וחבר המועצה אמנון מרחב.

כשעה לאחר שהחלה ההתכנסות הגיע גם יועץ התקשורת מוטי מורל שנשכר על ידי יו"ר ארגון המורים. בשיחה מרתקת הסביר מורל כיצד מתנהל המאבק של המורים בתקשורת, איך מתבצע סיקור השביתה והמשא ומתן בערוצי  התקשורת הארציים.

כבר ביום חמישי בערב הגיעו נציגי המורים לישיבת המועצה הקצרה וביקשו תמיכה למאבקם מראש העיר ונבחרי הציבור. בישיבה הסכים חבר המועצה עו"ד אמנון מרחב לדחות את הצעתו לדיון בנושא החינוך, זאת לבקשתו של ראש העיר שאמר כי תתכנס ישיבה שלא מן המניין כבר השבוע לדיון בנושא היערכות העירייה בזמן השביתה המתמשכת.

באותה ישיבה ביקש חיים ביבס לקבל החלטה לשלם משכורות למורים שמתקשים להתקיים בזמן השביתה. ביבס אמר כי לאחר הישיבה הנחה ראש העיר את מנכ"ל העירייה וראש מינהל החינוך באמצעות מנהלות בתי הספר התיכונים השובתים להעיר רשימה של מקרים בהם צריך לעזור לפנים משורת הדין למורות ומורים שובתים שלא יקבלו החודש שכר.

ביבס: "אני חושב שכל בר דעת מבין שהמאבק הוא נכון וצודק זהו מאבק משותף של המורים ההורים והילדים ועתיד החינוך מונח על כף המאזנים. יחד עם יו"ר ועדת החינוך עופר גלנץ ומחזיק תיק החינוך משה לוי אנחנו קוראים לראש העיר להצטרף לעתירה של ראשי הרשויות נגד הוצאת צו מניעה למורים כי בסופו של דבר צו המניעה משחק לידיים של פקידי האוצר ולא משחק לטובת מערכת החינוך במדינת ישראל ובמודיעין".

כבר הבוקר, א', יונח על שולחנו של ספקטור מכתב הדרישה של חיים ביבס, עופר גלנץ ומשה לוי להצטרף לעתירה של ראשי הרשויות. במכתבם כותבים השלושה בין היתר: "השתתפנו איתם במחאה בצמתים, במרכזים המסחריים, בגן הורדים ובכל מקום בו נדרשנו להגיע ולפיכך אנו דורשים כי עיריית מודיעין מכבים - רעות לא תגמגם דווקא עכשיו ותצטרף כבר היום לרשויות המתנגדות להוצאת צוי מניעה למורים השובתים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות