חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

10 הדברות למפוטר בפוטנציה

 

אולי תפוטרו בקרוב! לא הייתם רוצים לדעת את זה קודם למכתב הפיטורין שינחת על שולחנכם? עו"ד רז מסורי המתמחה בדיני עבודה ופירוקים מספק עשרה סימנים שיכולים להעיד על התמוטטות עסק או חברה

 

עובדים רבים מוצאים את עצמם בחברה או מעסיק פושטי רגל. אל הצער מאובדן מקום העבודה מתוספים פעמים רבות גם זעם ותסכול לנוכח הכישלון של העובדים לזכות במשכורותיהם ובכספים נוספים המגיעים להם עקב עבודתם רבת השנים בחברה.

"בהתמוטטות עסק או חברה קיים מצב מורכב בו על העובדים לפעול מהר ככל הניתן, על מנת להגביר את הסיכוי לקבל את מירב הכספים המגיעים להם" אומר עו"ד רז מסורי המתמחה בדיני עבודה ובפירוק חברות. השאלה הגדולה אותה מנסים לפצח אלפי עובדים במשק בכל שנה היא: האם העסק או החברה בו אני עובד עומדים בפני התמוטטות? ומהם הסימנים המעידים לפשיטת רגל שכזו? עו"ד מסורי טוען כי התמוטטות עסקים מתרחשת על פי רוב בחשאיות - אך יש לה כמה סימנים מעידים עיקריים. הנה רשימה של עשרה סימנים שאמורים להדליק אצל כל עובד נורות אזהרה מהבהבות:

"ראשית יש לציין" אומר עו"ד מסורי, "כי עוסק מורשה עובר תהליך של פשיטת רגל כאשר איננו מסוגל לעמוד יותר בהתחייבויותיו הכספיות לעובדים ולספקים, בעוד חברה בע"מ עוברת באותו מצב הליך דומה הנקרא ’פירוק חברה’. החוק בישראל נוהג באופן שונה בטיפול בשני המקרים הללו, אך בשניהם מתמנה לבסוף אחראי חיצוני על כינוס נכסים ותשלום חובות לנושים - אם הוא נקרא "מפרק" בחברות, או "נאמן" במקרים של עוסקים מורשים".

עשרה סימנים המעידים להתמוטטות עסקים או חברות: 1. כאשר לקוח עיקרי ודומיננטי לעסק עוזב, או מפסיק את ההתקשרות עם החברה בה אתם עובדים קיים סיכוי גדול שהחברה תסבול מקשיים כלכליים כבדים עד כדי פשיטת רגל. 2. אם משכורות לא משולמות לעובדים לאורך תקופות ארוכות, זהו סימן בעייתי שיש לתת עליו את הדעת. התהליך על פי רוב נעשה בהדרגה מחודש לחודש, כשתאריך התשלום הולך ומתאחר בהדרגה, עד לכדי דחייה מוחלטת של תשלום המשכורת לאורך שבועות וחודשים. זוהי נורה אדומה בוהקת. 3. מצב בו צ’קים של המעסיק לא מכובדים, או שהוא מתקשה בתשלום לספקים גם הוא מעורר דאגה. כאשר המעסיק מעביר תשלום לעובדים ולספקים בצ’קים של לקוחות או בכסף מזומן, הדבר יכול גם כן להעיד על בעיות אשראי בהן הוא נתקל. 4. סירוב של הבנקים לספק אשראי נוסף לחברה.

5. מריבות בלתי פוסקות של המעסיק או בעל החברה עם הסובבים אותם, אם מדובר בלקוחות מאוכזבים, ספקים מתוסכלים, בעלי הבניין, פקחי עירייה ועוד. 6. הגעת גורמים מפוקפקים הקשורים לשוק האפור אל משרדי החברה. 7. הרעת תנאי ההעסקה העלולה להתבטא גם בהפסקה או צמצום שירותים שנתנו עד עתה לעובדים באופן יומיומי. 8. קיצוצים משמעותיים בשכר העובדים לאורך כל שדירת התעסוקה בחברה. 9. פיטורים רחבים של עובדים רבים בחברה. 10. היעלמות מסתורית של בעלי החברה ואי מתן מענה לטלפונים במשרדי החברה.

עו"ד רז מסורי אומר כי הופעת סימן אחד או שניים מהרשימה אינם מעידים בהכרח על פשיטת רגל קרובה, אך הצטברות של שלושה סימנים מהרשימה או יותר, אמורה להדליק נורות אזהרה חמורות אצל העובדים. במקרים שכאלה יש לפעול במהירות ובנחישות ולפנות לעזרה מקצועית.

הטעות הרווחת היא פניה לבית הדין לענייני עבודה. עו"ד מסורי מזהיר את העובדים מלפנות בעתות שכאלה אל בית הדין לעבודה - מפני שפניה שכזו עלולה לקחת זמן רב ולהרחיק מהם את האפשרות לזכות אי פעם בכספים המגיעים להם.

לחלופין מציע עו"ד מסורי לעובדים לפנות בעניינם לבית המשפט המחוזי בבקשה לפירוק החברה המעסיקה, או להכריז על המעסיק כפושט רגל. הליך שכזה מקנה בסופו של יום לעובד את האפשרות לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי, ולקבל בטווח זמן קצר, כמעט את כל הסכומים המגיעים לו, זאת ללא תלות ביכולתו של המעסיק לשלם את חובותיו לעובדים. למעשה בצעד זה הופך המוסד לביטוח לאומי לנושה של המעסיק, במקום העובד ופועל בשמו כנגד המעסיק או החברה החייבים.

עו"ד רז מסורי הוא מבעלי משרד עורכי הדין "גריסרו את מסורי" מראשון לציון העוסק בייעוץ מקצועי וייצוג משפטי בתחום דיני עבודה, פירוק חברות, דיני משפחה, משפט מסחרי, דיני מקרקעין וניהול משפטי מול רשויות המיסוי. www.gmlaw.biz

 עו"ד רז מסורי - 052-3292100

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות