חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ועידת האקלים במודיעין

 

לאחרונה התקיימה במודיעין ועידת אקלים ראשונה מסוגה בעיר, שנועדה לחשוף את התושבים לנושאים ”בוערים” ואקטואליים הנוגעים לאקלים וסביבה.

 

ועידת האקלים במודיעין

לאחרונה התקיימה במודיעין ועידת אקלים ראשונה מסוגה בעיר, שנועדה לחשוף את התושבים לנושאים "בוערים" ואקטואליים הנוגעים לאקלים וסביבה. בכנס השתתפו עשרות מן התושבים, שנהנו מהרצאות מרתקות ודיונים אודות סוגיות שונות. הועידה התקיימה במסגרת "שבוע האקלים העירוני", וכחלק מועידות נוספות שהתקיימו ברחבי הארץ, בשיתוף ארגון "חיים וסביבה".

על פי התחזיות המדעיות, משבר האקלים, שכבר כאן, גורם לעליית הטמפרטורות ואיתן גם לאיומים הנוגעים לזמינות המזון, בריאות, תפקוד משאבי הטבע ועוד. כדי להתמודד בצורה נכונה עם משבר האקלים, מובן כיום כי להיערכויות, מקומיות, עירוניות וקהילתיות, ישנה חשיבות רבה, לצד ההיערכות הארצית. כדי להעלות את המודעות הציבורית, נערכו ועידות אקלים אזוריות ברחב הארץ, בהן השתתפו פעילים מקומיים, לצד תושבים.

לטובת הועידה ושבוע האקלים בעיר מודיעין, התקיים שיתוף פעולה ייחודי בין עיריית מודיעין, לעמותות וארגונים מקומיים: הקואליציה למודיעין בת קיימא, אנחנו הצעירים והחברה להגנת הטבע. כמו כן, עבור תכני הועידה, גויסו מרצים מעולים מהעיר ומחוצה לה, וביניהם: ד"ר אורלי רונן מארגון חיים וסביבה, איציק גזיאל מקים ומנהל החווה האקולוגית במודיעין, הילה נקש  מנהלת פיתוח תוכן ארצית בחברה להגנת הטבע ושירה לב-עמי מעמותת הורים למען האקלים.

גדעון בכר, יו"ר עמותת תושבים משפיעים במודיעין ומייסד הקואליציה למודיעין בת קיימא מספר: "מדובר במהלך מכונן המציב את מודיעין בחזית הערים במדינת ישראל הנערכות לשינויי האקלים. שיתוף הפעולה בין העירייה לתושבים ולארגונים שהכינו את הוועידה הוא חיוני בבניית חוסן למשבר האקלים ומוכיח את עצמו כמכפיל כוח משמעותי בבניית קהילה עירונית מאוחדת וחזקה. אנו רואים בוועידה הזו צעד ראשון בלבד וכבר מתכננים פעילויות המשך משותפות. זה העתיד שלנו, של ילדינו ונכדינו ועלינו לעשות כל מאמץ בכדי להגן עליו וליצור עיר שתדע להתמודד עם משברי העתיד שבדרך, ובראשם משבר האקלים."

הילה בן-אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה בעיר, הוסיפה: "ועידת האקלים היא מצד אחד חלק ממארג כולל של פעולות שאנחנו עורכים בנושא הפרדת פסולת, חינוך סביבתי, סלילת שבילי אופניים ועוד, ובד בבד, מעין יריית פתיחה לשינוי מהותי שאנחנו מבקשים לעשות מתוך אחריות למשבר האקלים. העיר שלנו עיר צעירה ומובילה בתחומים רבים. ראוי ונכון שכשם שצעירה שבדית קראה והובילה לשינוי תפיסתי עולמי, כך מודיעין מכבים רעות הצעירה תוביל גם באחריות הסביבתית. העולם שלנו הוא עולם של שיתופי פעולה של הרשויות המקומיות, הציבור והמגזר השלישי, וכך אנו מאמינים ופועלים לשינוי עומק גם בתחום הזה"

התושבים שהשתתפו בוועידה זכו להרצאות מרתקות בנושאים עכשוויים ומגוונים, החל מחינוך בדגש אקלים, דרך אופנה וצדק חברתי, ועד להשפעות משבר האקלים בהיבט העירוני. בנוסף, התושבים לקחו חלק בדיון ער בשולחנות העגולים, שעסקו בנושאים משמעותיים, כמו חינוך, תחבורה, גינון בר-קיימא, אנרגיה סולארית ועוד.

אביטל יוגב, מנהלת קהילת תל אביב – מודיעין בחברה להגנת הטבע, הוסיפה דברים על חשיבותה הייחודית של מודיעין: "מודיעין יושבת בליבו של המסדרון האקולוגי הארצי. בשל מיקומה הייחודי היא חשופה יותר ממקומות אחרים לשינויים האקלימיים המתחוללים סביבנו. יש לנו אחריות כפולה: גם לשפר את המוכנות של העיר והתושבים לפגעי האקלים, וגם לוודא שאנחנו לא תורמים להרס הסביבה הטבעית בתוכה אנו יושבים. שמחנו לראות את ההשתתפות הערה של התושבים בועידה ובשולחנות העגולים. אין ספק שתושבים רבים חשים מחויבות לעשות ולפעול בנושא כבר היום. אנחנו מודים לשותפות החמה שמצאנו בקרב הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה, כנציגת העירייה, ולארגוני הסביבה הרבים הקיימים ופועלים בעיר. אנחנו סמוכים ובטוחים שהעירייה תיישם לפחות חלק מההמלצות המצוינות שעלו כחלק מהועידה"

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות