חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הודעה בנושא פיצוץ בקו מים ראשי בעיר

 

פיצוצי מים חוזרים ונשנים בקו ראשי בסוף השבוע האחרון, גרמו לשתי הפסקות מים,האחת בלילה בין חמישי ושישי והשנייה ביום ראשון אחה״צ. 

 

תאגיד מי מודיעין ביצע תיקונים זמניים בקו כדי לאפשר זרימת מים בסוף השבוע, ותכנן לבצע עבודת לילה ביום א’ בלילה כדי לתקן את הקו תיקון מלא, אך פיצוץ מים נוסף שגרם לפגיעה גם בקטע כביש שיבש את התכניות ואילץ  את התאגיד לסגור מים כבר בשעה 15:00. 
 
מדובר בקו ראשי שמזין את השכונות המערביות בעיר : המגינים, הנביאים, אבני חן וחלק משכונת הכרמים.
 
הפיצוץ הראשון אירע ביום חמישי בלילה,  וצוות הכוננים של התאגיד וקבלן עבודות הצנרת הוזעקו למקום, וביצעו תיקונים זמניים בצינור, כדי לוודא שבסופ״ש יהיו לתושבים מים זורמים בברזים.
 
במקביל, התארגן צוות מי מודיעין לביצוע עבודות לתיקון הצינור בלילה שבין יום ראשון ליום שני, עם הפרעה מינימלית לחיי התושבים. התאגיד החל לשלוח הודעות מוקלטות לטלפונים של התושבים, המיידעות אותם על הפסקת המים המיועדת להתחיל בשעה 22:00 עד לשעה 06:00.
 
אך הצינור לא שקט, וביום ראשון בצהריים פיצוץ מים נוסף עם סילון מים ענק, ברחוב יעקב דורי, גרם לכך שהתאגיד נאלץ להקדים את התכניות לבצע סגירת מים. הפיצוץ פגע גם בקטע כביש והמים הזורמים בשצף הכריחו את צוות התאגיד לבצע סגירת מים בחירום, ללא אפשרות להודעה מוקדמת.
 
במקביל לסגירת המים עדכנו דוברות העירייה והתאגיד את התושבים בעיקר בקבוצות הפייסבוק ודרך התקשורת המקומית המקוונת, בקבוצות ווצאפ שונות ועוד, בצורך להצטייד במים. 
נציין כי תאגיד מי מודיעין שולח כל שנה מספר הודעות לתושבים באמצעים שונים, כולל פלאיירים ייעודיים, בהן הוא מזכיר לתושבים כי חשוב שתמיד יהיו מספר בקבוקי מים בבתים לכל מקרה של הפסקת מים מכל סיבה שהיא: פיצוץ בצינור מים, רעידת אדמה או פגיעה אחרת בתשתיות המים.
 
מיד עם סגירת המים וריקון הצנרת, החל הצוות בעבודות חפירה להגעה לצינור הפגוע, בו ניכרו שני חורים גדולים, ואז החלו העבודות לריתוך החורים. 
לאחר סיום רוב העבודות בסביבות השעה 18:30 בערב, החל צוות התאגיד בפתיחה הדרגתית ומבוקרת של המים, כדי לא לגרום לפיצוצי צנרת נוספים. הפתיחה האיטית גרמה לכך שהמים חזרו לבתי התושבים בקצב איטי, אך מצד שני הבטיחה את תקינות הצנרת כדי למנוע בעיות נוספות.
 
מנכ"ל התאגיד טל אוחנה: "מדובר בצנרת לא ישנה, שלא אמורה להתפוצץ בצורה כזאת, אבל הנסיון מלמד שהצנרת שהונחה בעיר מתפוצצת לא פעם בלי קשר לגילה. כשלים שונים בהנחת הצנרת מתגלים לאורך השנים, ודורשים מאיתנו החלפת צנרת מוקדם מהרגיל באזורים שונים בעיר. זה מצב מתסכל, ואנו פועלים לכך שבשכונות החדשות, בהן התאגיד אחראי על הנחת הצנרת, נעשה שימוש בחומרים חדשים ואיכותיים והצנרת מונחת בהתאם לכל הכללים והתקנות, כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות