חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

תעודת זהות - רשימת בתי ספר במודיעין

 

לקראת שנת הלימודים חדשה שתיפתח בשבוע הבא, הנה לפניכם תעודות זהות של כל בתי הספר בעיר. לרשום בצד ולשמור.

 

שכונת הכרמים

 

האלה

מנהלת: בתיה מועלם

כתובת גינת האלה 40, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2004

 ערכים מובילים בבית הספר: טיפוח הפרט וייחודו כאדם וכתלמיד, טיפוח הקשר בין התלמיד לבין העם והמורשת, הנחלת ערכים של כבוד הדדי בין כל באי בית הספר, קידום הידע וההישגים בתחומי הדעת, העשרת הידע בתחומי האומנויות והרחבת ההתנסות במיומנויות חושיות ותנועתיות המקדמות אורח חיים בריא ופעיל.

 כיצד מקודם ערך הכבוד:

ביה"ס שם לו למטרה לטפח את הפרט וייחודו כאדם וכלומד עצמאי תוך הנחלת ערכים של כבוד

הדדי וסובלנות.

בראייה פדגוגית הצוות החינוכי נותן חשיבות לכל תלמיד באשר הוא, מכיר בערכו מעצם היותו "אדם", ולא בשל הישגיו או כישוריו. לכל תלמיד נבנית תכניות התערבות מותאמות לחיזוק יכולותיו והתקדמותו האישית. 

הצוות החינוכי והתלמידים ניסחו אמנה חברתית המדגישה התייחסות מפרגנת ומכבדת אחד כלפי השני.

כלל התלמידים לוקחים חלק בפעילויות בתוך ביה"ס ומחוצה לו, המזמנות עיסוק משמעותי בערך הכבוד כגון: מרחבי למידה משותפים, טקסים, טיולים, הפסקות פעילות, ימי שיא, תרומות לגופים שונים, אימוץ לוחמים קשר עם גמלאי העיר ועוד.

 אתר בית הספר: www.haela.co.il

 

בית הספר יזמ"ה תל"י

מנהלת: רות רגב

כתובת: אייר 4, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2007

 ערכים מובילים בבית הספר: יהדות הבאה לידי ביטוי בידע, עשייה וחוויה ברוח היהדות המתקדמת. שוויון הזדמנויות מגדרי בעשייה היהודית. פיתוח התלמידים וכישוריהם. מעורבות ועשייה חברתית, קשר בין אדם למורשתו, עמו וארצו.

 כיצד מקודם ערך פיתוח התלמידים וכישוריהם ברוח היהדות המתקדמת:

בית הספר מספק מענה איכותי לציבור החפץ בעולם היהודי על תכניו וערכיו, כחלק מפיתוח זהותו ושורשיו. בבית הספר מוענק לתלמידים מצע רחב, עשיר ומשמעותי של אוצר התרבות היהודי וכך יכול כל תלמיד לבחור מה ליישם בחייו, כיצד ומתי. תפיסת העולם הבסיסית של בית הספר היא שהיהדות היא של כולם ולכולם, שהזהות היהודית היא דינמית ושהמכנה המשותף שלנו כעם, רב על השונה. תלמידי בית הספר מתמודדים במהלך השנה עם אתגרים וסוגיות ערכיות, ורואים את מעשיהם וחייהם בהקשר רחב, עשיר ומשמעותי ביותר.

 אתר בית הספר: http://portal.k12.il/modiin-makkabbim-reut/yozma/Default.aspx

 

בית חינוך הכרמים

מנהל: רוז ברקוביץ’

כתובת: עמק חרוד 29, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2011

בית חינוך כרמים הינו חלק מהתוכנית הארצית של "בתי ספר מובילי פדגוגיה איכותית" ותוכנית "השקפה" שבה מורים מהסגל החינוכי יוזמים ומובילים דרכי הוראה ייחודיות. 
הייחודיות שאותה אנו שואפים לקדם ולפתח אשר חרטנו על דגלנו היא לפתח את המנהיגות והיזמות לקידום המעורבות החברתית בדרכי הוראה ולמידה מגוונות. 

הערכים המובילים בכרמים הם קידום האחריות, המנהיגות, היוזמה עם העלאת תחושת השייכות לתרבות ולמורשת שלנו כעם ומדינה בדרך של הטמעת שיח המבוסס על כבוד הדדי וסובלנות. 

 כיצד מקודמים הערכים?

"הדרך היא דרך ארץ והשמיים הם הגבול!" העשייה החינוכית היומיומית הינה חלק בלתי נפרד מתוכניות מגוונות. תכנית המנהיגות והיזמות "אופקים" שנבחרה לאחת מ - 100 תכניות לימודים מדגימות בארץ היא דוגמה אחת לפיתוח המנהיגות והיזמות. בתוכנית זו המורים יוזמים ומובילים קורסים בנושאים מגוונים, מלמדים בדרכי הוראה ולמידה שונות כשלילדים ניתנת הבחירה ללמוד מתוך מגוון התחומים ועם ילדים מגילאים שונים. חלק ממערך הלמידה נעשית מחוץ לכיתה ובסביבות למידה שונות. תכנית "אופקים למנהיגות " היא תכנית לימודים נוספת שפותחה ובה התלמידים לומדים על מנהיגות ומנהיגים, אשר מהם הם מקבלים השראה. בתוכנית זו, הילדים של שכבה ד’ לומדים להנחות וללמד ילדים משכבות הגיל השונות. במהלך שבוע המנהיגות והיזמות, לומדים התלמידים בדרך המבוססת על עקרונות של הלמידה מבוססת פרויקטים {PBL] . הם לומדים על עצמם, על משפחותיהם, על שכונתם, על עירם ועל המצאות וממציאים, כך שלסוף ילמדו כיצד יכולים להשפיע על העולם. אנו מאמינים כי עם מתן יחס אישי, אמונה בכל ילד וילדה שהם יכולים להצליח תחושת המסוגלות תהיה גבוהה. חלק מהביטויים של קידום של המעורבות החברתית נעשה על ידי הלמידה והתרומה לארגונים ועמותות שונות בשיתוף ההורים של הקהילה כדוגמת עמותת פעול"ה {עמותה למען ליקויי הראייה}, הקשר עם בית יד לבנים, אימוץ חורשת הנופלים תוך חיבור לתנועת הנוער העובד והלומד ולבתי הספר בשכונה מאפשרים לילדים להיות מעורבים יותר. שיתוף פעולה חינוכי נפלא נעשה עם בית הספר פסיפס. תכנית ’מעברים’ מתרחשת באופן מקצועי עם הצוותים החינוכיים של בית ספר אורט עירוני ד’ בתהליך של עליית הילדים לחטיבה, ועם הגננות של הגנים הסמוכים אשר ילדיהם עולים לכיתות א’. 

אתר בית הספר: www.kramim.edu1.org.il

 

בית הספר היסודי הצומח "שיבולים"

מנהלת: מירב משולם

כתובת: ניסן 97, שכונת הכרמים.

שנת הקמה: 2016

 בית הספר מתחיל את שנתו השלישית עם 6 כיתות: שתי כיתות א’, שתי כיתות ב’ ושתי כיתות ג’ ושם לו למטרה לטפח תרבות בית ספרית המעודדת את ערכי הסמל שלנו: סובלנות, רעות, אחריות ומצוינות. בית הספר פועל לפי הציטוט שאומר "צא מעצמך ונסה להגיע לאנשים אחרים בעזרת אהבה, כנות, שיתוף, כבוד, אכפתיות והבנת צרכיהם".

כיצד מקודמים ערכי המצוינות?

השנה המשכנו בביסוס שפה בית ספרית שבאה לידי ביטוי בהרחבת אומנויות המשחק והחקר ובערכי הסמל שלנו, באמצעות פעילות חניכה, לימוד פתגמים ושגרור ערכי מפתח הל"ב בהם שולבו תחומי הדעת השונים: חינוך גופני, עברית, אנגלית, אמנות פלסטית, מקהלה, הרכבים מוסיקליים, אשכולות חשיבה וסביבה – "ילדים מובילים שינוי", פעילויות אלו נעודד וניזום גם מחוץ לכותלי ביה"ס. נמשיך בהרחבת אמנויות המשחק והחקר שיבואו לידי ביטוי גם במרחב M21 שיבנה בבית ספרנו, ובו יינתן מענה ייחודי לפיתוח, טיפוח והעצמת האינטליגנציות המרובות של תלמידנו.

 

בית הספר לחינוך מיוחד "פסיפס"

מנהלת: ויולט צוקרמן

כתובת: עמק חרוד, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2016

 ערכים מובילים בבית הספר: כבוד, גמישות, הקשבה, אמונה, שוויון, רעות, ענווה, יסודיות, שמירה על הפרט.

 כיצד מקודם ערך ההתפתחות האישית תוך שאיפה לשיפור איכות החיים?

בית הספר רואה את התלמיד במרכז וזאת בכדי לטפח את מיומנויות הלמידה שלו דרך העצמה וניצול חוזקות אישיות, במטרה להכינו לחיים עצמאיים בקהילה. עבודה משותפת המושתתת על אמון הדדי של ההורים בפרט והקהילה בכלל, היא המפתח הבסיסי לקידום התלמידים בביה"ס. ביה"ס פועל ליישום את הכלים החדשניים ביותר בתחומי ההוראה והטיפול על מנת לקדם את התלמידים. ביה"ס פועל לחיבור בין הקהילה לתלמידים מתוך פיסת שוויון. ביה"ס מאמין בלמידה מתמדת של הצוות – למידת עמיתים, למידה מההורים, למידה מטעויות, למידה בהדרכות ועוד.

 

בית הספר העל יסודי אורט עירוני ד’ מודיעין

מנהלת: גלית גולדברגר

כתובת: עמק חרוד 9, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: הגשמה עצמית, נתינה, אחריות אישית, כבוד ואהבת המולדת.

 כיצד מקודם ערך ההגשמה העצמית:

אורט עירוני ד’ מהווה בית חינוכי שמעודד תחושת שייכות של כלל באי בית הספר. בית המאפשר מימוש והגשמה עצמית של תלמידיו ושל הצוות החינוכי, תוך פיתוח יכולות אישיות, אחריות וכבוד לאדם ולחברה.

’זה מתחיל בחלום. שלי, שלך, שלנו’ חלום שאותו בית הספר יסייע לעצב ולטפח, תוך זיהוי היכולות והחוזקות הייחודיות לכל אחד, וקידום שאיפה למצוינות אישית. התלמידים יוצאים למסע - מסע אל עצמי ואל החברה. המסע מתחיל עם כניסתם של התלמידים  לבית הספר בתכנית רב תחומית "בשביל ההצלחה", בעזרתה לומדים התלמידים לנווט את דרכם לעבר ההצלחות אותן הם מגדירים  לעצמם  בהתאם לחוזקותיהם. התלמידים ממשיכים בבניית אורח חיים בריא במסגרת התכנית "דרך חיים",  השמה דגש על בריאות הגוף והנפש תוך פיתוח אחריות אישית. במהלך מסעם נחשפים התלמידים לפיתוח כישורי יזמות ויצירתיות תוך העצמה אישית וחשיפה לסיפורי הצלחה של אנשים בעלי השראה עם "ניצוץ בעיניים" במסגרת פרויקט "ניצוצות". התלמידים לומדים שאם הם מסוגלים לחלום הם מסוגלים גם להגשים. 

בדרך למיצוי והגשמה עצמית חווים התלמידים אתגרים פיזיים ומנטליים במסעות הבית ספריים, המפגישים אותם עם נופי הארץ והחברה הישראלית על רבדיה השונים.

 

 

שכונת הפרחים

 "היובל"

מנהלת: רונית רביזדה

כתובת: גינות איילון 34, שכונת הפרחים

שנת הקמה: 1998

 ערכים מובילים בבית הספר: שוויון מגדרי, מצוינות אישית וחברתית, אהבת הארץ העם והמדינה, ערכים ציוניים ודמוקרטיים, סובלנות, נתינה, קבלת השונה וערבות הדדית. בבית ספר היובל מעודדים "לחלום לחקור וליזום". ביה"ס הוא בית ספר ירוק שמטפח למידה חקרנית המבוססת על הסקרנות הטבעית של התלמידים. בבית הספר פועלת תכנית לקידום התלמידים בתחום הריאלי לצד תכנית יזמים צעירים בתחום המדעי והחברתי . תכניות אלה הן חלק מהחינוך הערכי המוביל גם למעורבות חברתית ביה"ס ובקהילה.

 כיצד מקודם ערך השוויון המגדרי?

ע"י צמצום פערים בין בנים לבנות בתחום המדעים המדוייקים, בית הספר פועל למען טיפוח תחושת המסוגלות בתחומים אלה.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/hayovelm

 

עידנים

מנהלת: נאוה פרץ

כתובת: תלתן 2, שכונת הפרחים

שנת הקמה: 1996

 ערכים מובילים בבית הספר: בית ספר "עידנים"  מקדם תפיסה חינוכית וערכית לכבוד ולסובלנות, לקבלת האחר, למנהיגות, לעבודה על גוף ונפש, לעבודת צוות ולמצוינות אישית של כל תלמידה ותלמיד.  כמו כן, בית ספר מקדם  את תחום הקיימות ובית ספר מקדם בריאות. בית הספר מחנך לאהבת הארץ ולהכרות מעמיקה עם הזהות היהודית ישראלית. לצוות החינוכי בבית הספר, תפקיד משמעותי בהובלת תהליכים חינוכיים איכותיים, תוך התפתחות אישית ומקצועית של כל חברי הצוות.

 כיצד מקודם ערך ערבות הדדית ונתינה?  

בית הספר מחנך את בוגריו להיות ערכיים, מנהיגים, מנהלי שיח מיטבי, אחראיים ועצמאיים, כחלק מהקהילה ומהחברה בישראל. עבודת הצוות הנה תפקוד מרכזי המסייע לקידום הדיאלוג בין כל השותפים, מורים-תלמידים והורים, נותן ביטוי ליחיד ולקבוצה ומשלב בין צרכי הפרט לחברה.

 אתר בית הספר: www.idanim.jedu.org.il

 

בית הספר העל יסודי עירוני א’ למדעים ולאומנויות

מנהל: ד"ר דביר שלומי

כתובת: דם המכבים 9, שכונת הפרחים

שנת הקמה: 1997

 ערכים מובילים בבית הספר: שותפות, מנהיגות, יוזמה וחדשנות ומצוינות (שמי"ם).

 כיצד מקודמים הערכים? תמצית תפשיתו החינוכית של בית הספר מונחית על ידי ארבעה ערכי ליבה המיושמים כתחומי אפקטיביות בתכנית העבודה הרב - שנתית: שותפות, מנהיגות, יוזמה ומצוינות. שאיפתנו ליצור מערכת חינוכית מעצימה מבחינה הישגית, ערכית וחברתית, המאפשרת לתלמידים, לצוות המורים ולקהילה הזדמנויות מגוונות, מאתגרות ומשמעותיות למימוש פוטנציאל אישי וחברתי.

 אתר בית הספר: www.schooly.co.il/ironialef

 

שכונת הנחלים

דורות

מנהלת: שולמית גנון

כתובת: גינת החולה 12, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 1996

 ערכים מובילים בבית הספר: למידה חדשנית, קבלת השונה, כבוד הדדי, תקשורת שוטפת ושקופה, קידום אישי של כל תלמיד ותחושת מסוגלות.

 כיצד מקודם ערך הלמידה החדשנית:

מכיתות הגן ועד כיתות ו’ לומדים התלמידים באמצעות למידה חדשנית מבוססת פרויקטים - P.B.L, בהשראת אמירתו של קונפוציוס: "ספר לי ואשכח, הראה לי ואזכור, ערב אותי ואבין". בלמידה משולבים אמצעים טכנולוגיים המתאימים למאה ה-21 שהופכים את הלמידה למשמעותית יותר ורלוונטית יותר, הן לתלמידים והן למורים. למידה מסוג זה גם מטפחת ומשפרת מיומנות של עבודת צוות, למידת עמיתים וחקר. כמו כן, כחלק מגיוון דרכי ההוראה, מתקיימים בבית הספר למידה בחברותא, תוך שמירה על תרבות דיבור ושיח מכבד., שיעורים מגוונים, שעות פרטניות, חונכויות, נבחרת רובוטיקה ומיני חי פעיל. הלמידה מתקיימת הן בתוך הכיתות והן במרחבי בית הספר, כגון: גן העשור, כיתת קק"ל, חדרי האנגלית והמתמטיקה ועוד. בבית הספר לומדות שלוש כיתות תקשורת המשולבות באופן מלא, מבחינה חברתית ולימודית. כמו כן, מתוך אמונה בתקשורת שוטפת ושקופה, כל קהילת בית הספר מקבלת עדכונים שוטפים על הנעשה בו מדי שבוע.

 אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/dorot-m

 

משואת נריה

מנהלת: רות סירי

כתובת: נחל צלמון 23, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 2001

 ערכים מובילים בבית הספר: הכלה, אהבת האדם, אהבת התורה, אהבת ארץ ישראל, יושר ואמת, כבוד, דרך ארץ, אהבה ונתינה לחברה ושמירה על איכות הסביבה.

 כיצד מקודם ערך ההכלה ומיצוי יכולות התלמיד:

ההכלה היא אחד משלושת עמודי חזון בית הספר, בנוסף למיצוי יכולות התלמיד ומשפחתיות. אוכלוסיית בית הספר רבגונית וכוללת בתוכה- עולים ממדינות שונות, תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, מחוננים ועוד. בית הספר לומד ומכשיר עצמו ומספק דרכי למידה מגוונות ומעשירות. בנוסף, מייצר בית הספר מסגרות שונות של חוויה ואתגר כמו אילוף כלבים, פינת חי, מקהלה, רובוטיקה ועוד על מנת לאפשר לתלמידים חוויה של העצמה ומיצוי יכולות. בנוסף, ועל מנת לראות ולחוות כל תלמיד, בית הספר שם לו למטרה את נושא הקשר האישי בין הצוות החינוכי לתלמידים שמטרתו לתת לתלמיד תחושה שרואים אותו ומאמינים בו.

 אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/mneria

 

 "אופק"

מנהלת: הדס רפאלי

כתובת: גינות דותן 11, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 1999

 ערכים מובילים בבית הספר: מתן מענה אישי לצרכים מיוחדים ולסוגי אינטליגנציות מגוונות, מצוינות אישית,  אהבת האדם באשר הוא, קבלת השונה, אורח חיים בריא, זהות יהודית-ישראלית.

 כיצד מקודם הערך אורח חיים בריא?

הדגש שלנו על תזונה בריאה, אורח חיים פעיל - חינוך גופני, הבא לידי ביטוי גם בשיעורים (יותר למידה פעילה בקבוצות ופחות אורח חיים יושבני) וקיימות. 

בביה"ס הנהגות ילדים: הנהגה צעירה, מועצה ירוקה, שגרירי בריאות ונאמני חינוך גופני. תפקיד ההנהגות לקחת חלק בהפסקות פעילות בשגרת בית הספר ובהפעלת שני שבועות שיא במהלך השנה: האחד בדגש  על ערך הקיימות לקראת ט"ו בשבט והשני בדגש על ערך הבריאות לפני חופשת הפסח. הילדים שותפים בחשיבה ובהיערכות עם הצוות ובהפעלה של הילדים. ימי שיא בהם נפתחות הדלתות לכל הקהילה ובהם דגשים בענייני בריאות וקיימות בשיתוף עם ההורים. ערך הקיימות נלמד במסגרת תל"ן של שעת רוחב שבועית בשיתוף עם החווה האקולוגית. בביה"ס גינה אקולוגית והכוונה להמשיך לפתח מרחבים אקולוגיים נוספים. בבית הספר פינת חי ומטפל בבע"ח כחלק מהתפיסה של אקלים חיובי, מיטבי המאפשר לכל ילד להביא את יכולותיו לידי ביטוי. צוות בית הספר מאמין כי אדם בריא בגופו ובנפשו, אדם שמח, ייטיב עם עצמו ועם סביבתו.

 אתר בית ספר:  www.schooly2.co.il/ofek

 

 בית הספר העל יסודי עירוני ב’ על שם יצחק רבין

 מנהלת: ריקי נגרי

כתובת: נחל עיון 1, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 1999

 ערכים מובילים בבית הספר: מצוינות, מנהיגות, כבוד האדם ודרך ארץ, נתינה ומעורבות חברתית, תחושת מסוגלות ואחריות.

 כיצד מקודם ערך מצוינות חברתית ולימודית? אנו מאמינים כי בית הספר צריך להיות מקום בו התלמידים והמורים יכולים לממש את כישוריהם, ואת סקרנותם ולהוות מקום להעצמה ולפיתוח אישי. לצד זאת מקום הפועל למצוינות ביוזמות חברתיות ובמעורבות בקהילה.

המצוינות הלימודית באה לידי ביטוי בהישגים הגבוהים בזכאות לבגרות, בהישגים בתחום האולימפיאדה בפיזיקה ובתחומי מדעים נוספים והישגים בתחום הרובוטיקה הן ברמה הארצית והן ברמה העולמית. כחלק מהשאיפה להתקדם ולהצטיין בית הספר מקדם סביבות הוראה, למידה עצמאית ותקשורת מקרבת. בית הספר הצטרף לתוכנית מפרש המעודדת תכנית יזומה וחדשנות חינוכית, ובמסגרתה מקדם בניית מרחבי לימוד חדשניים בהם ילמדו המורים בשיטות הוראה חדשניות המאפשרות סביבת לימודים דינמית ומאתגרת.

 אתר בית הספר: www.schooly.co.il/rabin-modiin

 

 

מכבים רעות

 "מעוז המכבים"

מנהלת: עינת גרינברג

כתובת: ד"ר ישראל פלד, מכבים

שנת הקמה: 1988

 ערכים מובילים בבית הספר: אהב"ה (אמון, הכרה בטוב והידברות), חשיבה יצירתית - המצאתית, שיתופיות וקהילתיות, קיימות ואחריות לסביבה, קידום אורח חיים בריא, תחושת מסוגלות וגישת "נוף ילדות" כערך ייחודי ומכונן בתקופת הילדות.

 כיצד מקודם ערך החשיבה היצירתית - המצאתית בביה"ס:

בבית הספר הוקם חדר מייקרס ומתקיימת בו למידה חדשנית, למידת מייקרס, המאפשרת פיתוח של חשיבה יצירתית המצאתית. תלמידי ביה"ס לומדים בחדר במסגרת שיעור תל"ן ושיעורי מדעים. צוות ביה"ס מפתח יחידות הוראה במדעים, שבמסגרתן נלמדים נושאים באופן תיאורטי בכיתה ובאופן מעשי בחדר המייקרס. התלמידים משתמשים בידע התיאורטי שנלמד בכיתות, בכדי לפתח מוצרים העונים על צורך מסוים או נותנים פתרון לבעיה מסוימת. תהליך הכנת המוצר כולל תהליך תיכון, בניית אב טיפוס, ניסוי המוצר, רפלקציה ותובנות, שיפור המוצר וחוזר חלילה עד ליצירת מוצר מיטבי, העונה על הצורך או/ו מהווה פתרון לבעיה. בתהליך משתמשים במתודה של "כישלון פרודוקטיבי", המאמץ של התלמידים למצוא פתרון, הכולל גם כישלונות בדרך, מזכה את התלמידים בהבנה מעמיקה יותר של מבנה הבעיה והמרכיבים שלה . בנוסף לערך החשיבה היצירתית – המצאתית, מוטמעים ערכים פדגוגיים נוספים בתהליך למידה זה, כגון: פיתוח שיח מיטבי, למידה באחריות הלומד, עבודת צוות, פיתוח תחושת מסוגלות, הנעה ורב תחומיות.

 אתר בית הספר: www.maoz.jedu.org.il

 

בית ספר "עמית"

מנהלת: זיוה בביאן

כתובת: ניצן 1, רעות

שנת הקמה: 1994

 ערכים מובילים בבית הספר: מנהיגות, מצוינות, למידה חדשנית, אחריות, שילוב וקבלת האחר, מעורבות ותרומה לקהילה.

כיצד מקודם ערך המנהיגות:

לצד הצטיינות פדגוגית וערכית מושם דגש רב על מצוינות ערכית, מעורבות חברתית קהילתית. טיפוח ופיתוח למידה חקרנית חדשנית מבוססת פרויקטים המשלבת אמצעים טכנולוגיים המותאמים למאה ה-21 תוך שימת דגש על קידום מיומנויות של למידה שיתופית, עבודת צוות ולמידת חקר התורמים ללמידה משמעותית ורלוונטית.

האקלים הנבנה מאפשר קיום האמונה וההכרה במסוגלות העצמית והקבוצתית.

 אתר בית הספר: www.amit.jedu.org.il

 

מרחב מצוינות עירוני לתלמידים מחוננים ומצטיינים ע"ש גיבור ישראל תא"ל נתי גולן

מנהלת: מירי חוגרי, סגנית ראש מינהל החינוך ומובילת תחום פרט ומצוינות

כתובת: משעול עוז צמח, רעות

 ערכים מובילים את מרחב המצוינות: מצוינות ומיצוי יכולות, חדשנות, פיתוח מנהיגות, יצירתיות, פיתוח למידה וחשיבה, רב גוניות ורב תחומיות לצד ערכיות חברתית.

 כיצד מקודם ערך המצוינות ומיצוי יכולות:

מרחב המצוינות העירוני מהווה בית, מרכז ידע, פיתוח תכניות, ייעוץ והכוונה לתלמידים מחוננים ומצטיינים ולפיתוח מנהיגות ומצוינות חינוכית תוך איגום משאבים לכלל הפעילות והתוכניות העירוניות המיועדות לתלמידים מחוננים ולתלמידים מצטיינים בעיר. הרשות שמה לה למטרה לפתח ולהנגיש תכניות מצוינות לצד הרחבת תכניות קיימות על מנת לאפשר לתלמידים מצטיינים ומחוננים למצות את יכולותיהם במגוון תחומים, תוך מתן מענה לתלמידי העיר החל מגילאי הגן ועד לתיכון. במרחב המצוינות פועלות מספר מסגרות לתלמידים מחוננים ומצטיינים: מרכז "מעלות" המשמש בית ספר לתלמידים מחוננים ופועל בשעות הבוקר במסגרת יום העשרה לתלמידים משכבה ג’ ועד י’ , מרכז העשרה למצטיינים "אשכולות" בו מגוון רחב של תכניות וקורסים בתחומי דעת מגוונים, תכנית פיתוח מנהיגות וניהול ידע בשיתוף חברת "נס טכנולוגיות" לתלמידי שכבה ט’-יא’ (תכנית הנמשכת כשנתיים וחצי), "מודל האו"ם" – תכנית המדמה את פעילות הועדות השונות של האו"ם וכללי הדיון ומיועדת לתלמידי י’-י"ב - התכנית נלמדת בשפה האנגלית. כמו כן, במרחב מתקיימות תכניות העשרה נוספות. במרחב המצוינות לומדים תלמידים מגיל גן ועד י"ב.

 

 בית הספר: "מעלות"

מנהלת: דפנה שריג

כתובת: משעול עוז צמח, רעות

שנת הקמה: 2004

 ערכים מובילים בבית הספר:  כבוד האדם, תרומה לקהילה ולסביבה,  טיפוח אקלים חינוכי מיטבי, סביבה תומכת, שיח פתוח, למידה אינטראקטיבית, חירות מחשבתית ופיתוח דמיון ויצירתיות.

 כיצד מקודם ערך התרומה לקהילה ולסביבה בתחומי המדע, האמנות, ההומניסטיקה והחברה:

ברוח חזון האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מרכז "מעלות" מעודד להיות בני אדם חושבים, מוסריים, מקוריים וערכיים התורמים בתחומים שונים. 

בתכנית "אחריות לישראל 2048", תכנית המשלבת מתודת PBL, מטפחים התלמידים ערכים חברתיים של מעורבות קהילתית וסביבתית.  התלמידים הקימו את מרכז ל.מ.ה: "למוד משחק הרצאה", במטרה לתרום לילדי העיר. "במה מחוננת לתאטרון", מיזם בשיתוף תאטרון "הבימה". התלמידים מציגים בפני תלמידים מחוננים מכל רחבי הארץ.  וב"במה ליצירת קולנוע" יוצרים התלמידים סרטים קצרים, בשיתוף עם  סינמטק תל אביב, כאשר הסרטים הזוכים מוקרנים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער. תכנית הלימודים נבנתה מעולמות ידע מגוונים, העונים לצרכים הקוגניטיביים, היצירתיים, הרגשיים והחברתיים של אוכלוסיית התלמידים המחוננים, ונועדו להעשיר את עולם הילדים בידע, בעשייה מאתגרת ובחשיבה אחרת.

אתר בית ספר: www.maalotschool.org.il

 

תיכון "מעוף ברנקו וייס"

מנהל: אריאל פריאנטה

כתובת: ערבי הנחל 51, רעות

שנת הקמה: 2010

 ערכים מובילים בבית הספר: מעורבות חברתית וקהילתית, אחריות אישית, סובלנות.

 כיצד מקודם ערך המעורבות החברתית והקהילתית בבית הספר:

בברנקו וייס אנו מאמינים כי מעורבות בקהילה ובסביבה הקרובה היא ערך מרכזי בכל תהליך חינוכי.

החל משנת הלימודים תשע"ח, כל תלמיד שנקלט בבית הספר לוקח חלק בפעילות מעורבות חברתית מובנית בתוך מערכת השעות, כ-50% מעבר לשעות המוגדרות על ידי משרד החינוך. אנו מאמינים כי לפחות חצי מתלמידי בית הספר יסיימו עם תעודת בגרות חברתית בנוסף לתעודת הבגרות הלימודית.

כמו כן, אנו גאים להוביל זו השנה השנייה פעילות ברמה העירונית- פרויקט לאריזת משלוחי מנות שכל ההכנסות מהן מועברות לעמותת "חיים לאלון" אשר פועלת לסיוע במציאת פתרון למחלת הדושן- מחלת ניוון שרירים נדירה. למעלה מ-70% מתלמידי ברנקו וייס מודיעין הובילו את הפרויקט בכל חטיבות הביניים בעיר, ניהול את פסי האריזה והדריכו בני נוער בחטיבות בעיר.

אתר בית הספר: www.brancoweiss.org.il

 

בית הספר העל יסודי מו"ר מכבים-רעות

מנהלת: רוית ורון

כתובת: הדרים, רעות

שנת הקמה: 1991

 ערכים מובילים בבית הספר: מנהיגות, שייכות ושותפות, כבוד האדם, מעורבות חברתית, מצוינות, יצירה, למידה משמעותית וקבלת האחר.

 כיצד מקודם ערך המנהיגות:

המנהיגות, כמו גם השייכות וקבלת האחר, הינה חלק מתפיסת העולם החינוכית של בית הספר, בו קיימת מנהיגות מורים ששואפת למקצועיות ולהובלת התלמידים לתעודת בגרות מיטבית, תוך טיפוח אזרח אכפתי ורגיש לסביבתו. בית הספר מאמין בפיתוח מנהיגות חברתית קהילתית תוך דיאלוג ושקיפות עם המעגלים השונים. המנהיגות הבית-ספרית פועלת להשגת מטרות ויעדים הנגזרים מהחזון, ואליה שותפים תלמידים, מורים והורים. לאורך כל השנה פועלת מנהיגות מועצת תלמידים כלל בית-ספרית שש-שנתית, שמטרה בין היתר טיפוח מנהיגות נוער, חינוך לערכים דמוקרטיים, טיפוח סובלנות וכבוד הדדי והגברת המעורבות של התלמידים בחיי בית הספר. כמו כן, ישנן תלמידים החברים בנבחרות רובוטיקה, של"ח וספורט וחברים בתנועות הנוער  המהוות חלק מרכזי במרקם האנושי של בית הספר

 אתר בית הספר: www.schooly.co.il/maccabimreut-mor

 

שכונת מוריה

ממ"ד תורני אריאל

מנהל: אבי שוחטמן

כתובת: מנחם בגין 55, שכונת מוריה

שנת הקמה: 2005

 ערכים מובילים בבית הספר: לימוד תורה, יחס אישי ומשפחתי, פיתוח אישות התלמיד ופיתוח יכולות בתחומים רבים ומגוונים.

 כיצד מקודם ערך לימוד התורה כתורת חיים בדגש על ערכים ודרך ארץ:

במהלך השבוע מוקדשות שעות רבות ללימוד תורה בהעמקה. שיעורי התורה נוגעים בעולמם הערכי והפנימי של התלמידים, ומפתחים את האישיות ודרך הארץ של התלמידים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות חוויה רבות בבית בהקשר לתכנים הנלמדים, מתקיימים ימי שיא בסיומי פרשות וחומש ונעשית למידה אחרת ויצירתית. בנוסף, בבית הספר מתקיים לימוד ידע עולם מתוך התורה, במהלכו נחשפים התלמידים לתחומי ידע רחבים בעולם, מתוך התכנים הנלמדים בתורה, וכך מתפתח חיבור טבעי בין הקודש והחול ומתפתחת תפיסה של תורת חיים.

 אתר בית הספר: www.ariel.jedu.org.il

 

"אלונים"

מנהלת: ענת ברט

כתובת: שרה אמנו 59, שכונת מוריה

שנת הקמה: 2010

 ערכים מובילים בבית הספר: חינוך לאחריות, קבלה, סובלנות ונתינה.

 כיצד מקודם ערך החינוך לאחריות:

בית הספר הינו קהילתי סביבתי, וקיבל הכרה כבית ספר מוביל פדגוגיה איכותית. אנו מאמינים שאחריות אישית, חברתית וסביבתית היא הגשר המחבר בין הרצון להצלחה. בית הספר גיבש תכנית פדגוגית על תחומית  "מעבר רחוק לעתיד ירוק". תהליך הלמידה נעשה בעבודת צוות, ובמהלכו מתקיים בכל השכבות תהליך למידה מבוסס פרויקטים סביב שאלת חקר מרכזית. בסיום הלמידה, יוצרים התלמידים תוצרי למידה אשר מוצגים בתערוכה, כך שבית הספר הופך למוזיאון והתלמידים למדריכים. בנוסף, דרך התכנית החברתית-ערכית "זה הקסם שלנו", התלמידים מממשים הלכה למעשה את שלושת מעגלי האחריות, בתוך בית הספר ומחוצה לו. בית הספר זכה בשנת תשע"ו בפרס מנהל המחוז לקידום החינוך החברתי-ערכי.

 אתר בית הספר: www.alonim.edu1.org.il

 

 

שכונת השבטים

 שבטי ישראל

מנהלת: אבי ברגר

כתובת: אסתר המלכה 26, שכונת השבטים

שנת הקמה: 2006

 ערכים מובילים בבית הספר: בין אדם לזולתו, בין אדם לעצמו דרך פיתוח מצוינות אישית, בין אדם למדינתו, בין אדם לעמו ובין אדם לאלוקיו.

 כיצד מקודם ערך בין אדם לזולתו – נתינה לזולת ולקהילה:

מועצת התלמידים מפעילה מיזמים חברתיים שמטרתם לדאוג לקהילה, כמו יום המעשים הטובים ומשלוחי מנות לחיילים. אחת הפעילויות שנעשו בשנה החולפת הייתה שתלמידי שכבת ד’ חנכו את ילדי הגנים המזינים של בית הספר באמצעות ביקור חודשי, בו הכינו פעילויות שונות הקשורות במעגל השנה ובקיימות, כמו מחזור המים בטבע, יצירות הקשורות לחנוכה, בהכנת מובייל ממוצרים ממוחזרים ומשלוחי מנות שהוכנו ביחד והוענקו לילדים המאושפזים בבית חולים. ילדי הגנים גם השתתפו בפעילויות שונות בבית הספר.

 אתר בית הספר: www.schooly.co.il/shivtey-israel

 

רעים

מנהלת: גילה בר-לב

כתובת: ראובן 6, שכונת השבטים

שנת הקמה: 1991

 ערכים מובילים בבית הספר: מצוינות, מעורבות חברתית ואורח חיים בריא.

 כיצד מקודם ערך המעורבות החברתית:

אחת ממטרות החינוך היא: "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל" (חוק החינוך הממלכתי התשס"ד, 2003).

אנו מאמינים בכוחו של הפרט ביצירת שינוי ורואים בהתפתחות האישית ובמעורבות החברתית, כר להובלת תהליכים משמעותיים

בהעצמת התלמיד ובקידומו במעגלים שונים.

תלמידי בית הספר פועלים בזירות שונות כמו מדריכים צעירים באתר הארכיאולוגי בית הכנסת החשמונאי העתיק, משתתפים ומובילים ועדות כגון סביבה, גישור ובריאות, מאמצים וחונכים גני ילדים, פועלים בגינה הקהילתית, משתתפים בתכנית "יזמים צעירים" ותורמים לעמותות שונות בעיר כגון "בית אקדם". מאמצים יוזמות ומוציאים לפועל תכניות כמו "הולכים על זה"  להגברת המודעות לאורח חיים בריא ולהפחתת זיהום האוויר ועוד. בנוסף, התלמידים לוקחים חלק בנבחרות רובוטיקה, חינוך גופני ומקהלת בית הספר הייחודית שלנו. בפעולות הללו אנו מרחיבים את מעגלי השיתוף והאחריות האישית ופותחים בפני התלמידים דלתות שונות למיצוי אישי.

 אתר בית הספר: www.reim.jedu.org.il/BRPortal/br/P100.jsp

 

ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין תורת נחום

מנהל: הרב שמואל רוזנבלום

כתובת: ראובן 4, שכונת השבטים

שנת הקמה: 2000

 ערכים מובילים בבית הספר: שילוב רב תחומי, מחויבות למסורת ישראל ולתורת ישראל, מיצוי כישורים בתחום הלימודי, אהבת הארץ והאדם ותרומה לקהילה.

 כיצד מקודם ערך השילוב הרב תחומי:

מסע בר מצווה בן יומיים שנערך בכיתה ז’ בשיתוף אבות ובנים העולים לרגל יחדיו לירושלים, המחייב דיאלוג מעמיק בין דורי על הדרך החינוכית, התורנית והערכית ומהווה יריית הפתיחה למסע בן 6 שנים שמסתיים ב"מסע הישראלי" שמקיימים כל שנה תלמידי י"ב משלב את התורה, ההשכלה והקשר עם ישראל וארץ ישראל. זהו מסע בן ארבע עד חמישה ימים אינטנסיביים שכולל מפגש בשטח עם יחידות איכות בצה"ל, התנדבות בפריפריה, לימוד תורה בישיבת הסדר ומפגש הכרות מעמיקה עם גווני האוכלוסייה במדינת ישראל. במטרה להעמיק את ההבנה הרעיונית של כל הזרמים, נפגשים התלמידים במהלך המסע ומתעמתים עם חרדים, מתנחלים, דרוזים וערבים. על ידי מפגש בלתי אמצעי במקומות שונות, מועמקת ההבנה של הזרמים השונים. השאיפה של בית הספר היא להוציא בוגר עם "כנפי רוח" המחומש בתורה, השכלה רחבה ומחויבות לעם ולארץ.

 אתר בית הספר: http://ybalm.co.il/webpronew/index.asp?codeclient=2262

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות