חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

החלו עבודות שיפוץ בבתי ספר בעיר

 

כמו בכל חופשות הקיץ גם השנה מנצלת העירייה את החופש הגדול כדי לבצע עבודות יזומות להקמת מרחבי הכלה במספר בתי ספר בעיר. מדובר בשישה בתי ספר מהעיר: האלה, יח”ד יסודי, דרכי יהודה, יח”ד על יסודי, הישיבה התיכונית בני עקיבא ”לפיד” ובית הספר העל יסודי מכבים רעות. בתי הספר זכו ”בקול קורא” שפרסם משרד החינוך לרשויות המקומיות, ועתה כאמור החלו העבודות

 

הרעיון מאחורי מרחבי ההכלה הוא לאפשר לתלמידים עם קושי לימודי, רגשי, חברתי, התנהגותי או עם מוגבלויות שונות, להיות חלק מסביבה מוגנת ומכילה, שתנגיש עבורם, ככל הניתן, מענים להם הם זקוקים. על בסיס מחקרים אמפיריים, ניתן להוכיח כי לפחות 10% מהתלמידים בכל כיתה, מתמודדים עם קושי מסוים ותפקיד הצוות החינוכי להכיר בהטרוגניות הקיימת בין התלמידים וליצור מערך למידה המותאם לשונות בין התלמידים ולהעניק תמיכה חברתית ורגשית וכן לקדם למידה.

מרחבי ההכלה בבתי הספר, אשר זכו "בקול קורא", יוקמו בתוך כיתות או מרחבים קיימים בשטח בית הספר, כאשר פיזית המרחב יחולק לפינות שונות המאפשרות דרכי הוראה ולמידה מגוונות וכן קיום של יותר מפעילות אחת במקביל.

בנוסף, ישנה גמישות בעיצובו של המרחב בהתאם להחלטת כל מנהל בית ספר, רכישת ריהוט והצטיידות למשל: שיפוץ והתאמה פיזית של המרחב, מגוון מרחבי ישיבה, פרגודים להפרדה בין פינות שונות, מחשבים, לוחות קיר, כדורי פיזיו, פופים, אזורי למידה המאפשרים חקר או חשיבה בצורות שונות ועוד.

עוד בימים אלה, במסגרת "קול קורא" שפרסם משרד החינוך, מבצעים שיפוץ של חדרי מורים בשלושה בתי ספר בעיר. בתי הספר הם – שבטי ישראל, עמית ועירוני ב’ ע"ש יצחק רבין. העבודות מתבצעות על ידי אגף מבני ציבור בעירייה, ומטרתן ליצור לצוותים החינוכיים סביבת עבודה פיזית מיטבית, נעימה, המאפשרת התפתחות, יצירתיות וגמישות עבור המורים. כל בית ספר עיצב את המרחב כראות עיניו ועל פי צרכיו. 

בתי הספר שנבחרו במסגרת "הקול קורא", עמדו בתנאיו הכוללים, בין היתר, קריטריונים כמו גיל המבנה מעל עשר שנים או שלא נעשו בו שיפוצים בעשר השנים האחרונות, גודלו של המרחב שיעמוד על 50 מ"ר לפחות ועוד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות