איך ניתן לטפל בקשיים בהבעה
תושבת העיר פונה לאסתר גונן, מנהלת פורום בתחום קלינאות תקשורת: ”אסתר שלום, אני מלמדת כרגע תלמידה שעולה לכיתה ו`. ערכתי בשיעור הראשון מיני אבחון ומצאתי שההבעה בע”פ שלה כוללת מלמולים (לעיתים היה קשה להבינה), הפסקות בדיבור, ואף לעיתים...” להמשך קריאה כנסו
שאלתה של תושבת העיר:
אסתר שלום, אני מלמדת כרגע תלמידה שעולה לכיתה ו`. ערכתי בשיעור הראשון מיני אבחון ומצאתי שההבעה בע”פ שלה כוללת מלמולים (לעיתים היה קשה להבינה), הפסקות בדיבור, ואף לעיתים קושי בשליפת מושג סמנטי וציון מושג סמנטי משדה קרוב... האם את חושבת שכדאי להפנות אותה לקלינאית תקשורת? כמה טיפולים בערך נדרשים ע”מ לסייע לה?../ כמה זמן תהליך כזה יכול לקחת פלוס מינוס?
תשובת מנהלת הפורום- אסתר גונן
שלום,
לדעתי כדאי להפנות את הילדה לאיבחון של קלינאית תקשורת.
על פי מה שתארת נראה שלילדה יש קושי בשליפה. ייתכן שעל רקע זה קיים גם חוסר שטף, שאיננו גמגום.
לפי האיבחון ניתן להעריך את חומרת הבעיה ואת משך הטיפול.
ככלל , בטיפול כזה ינתנו כלים גם לך כמורתה כיצד להנגיש לה את התכנים, ומכוונים שונים שיקלו עליה את העברת המסר .
עבודה על איבחון מילים, ואיחזור שלהן, הרחבת אוצר המילים ואירגון שלהן עשוי לתת מענה לקושי כזה .
ניתן להדמות זאת לספריה שאין לה ספרן..ואז קשה מאד לאתר ספר בכל ערימות הספרים
ואנו בעצם מכניסים ספרן שממיין את הספרים לפי נושאים, גילאים, אותיות וכו... ואז יש אסטרטגיה שמסייעת למצוא את ספר המטרב. כך במציאת מילת מטרה. כך באירגון מסר מורכב...
מה שתארתי זה בכלליות. אבל טיפול מאד חשוב ויעיל במקרה כזה.
בברכה
אסתי
יש לכם עוד שאלות לאסתר גנן - קלינאית תקשורת? כנסו!\
אסתי גנן קלינאית תקשורת לאה אמנו 8/10 מודיעין
טלפון 0528469288