חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נלחמים ביתוש הטיגריס האסייני

 

עם שיאו של הקיץ, יוצאת מחלקת התפעול באגף שפ”ע בעירייה במבצע עירוני לצמצום ומניעת נוכחות יתוש הטיגריס האסייני בעיר ומניעת התרבותו של היתוש אשר מתפתח בעיקר בבתים ובחצרות פרטיות ומעופו איטי ביחס ליתוש הרגיל. 

 

הפעולות לצמצום נוכחותו של היתוש, כוללות טיפול מונע במסגרתו איתור וניטור היתושים, הנחשבים נפוצים בארץ וחוזרים לעיר מדי שנה בעונת הקיץ. לאחר ניטורם ומיפויים, מתבצעת פגיעה במקומות הדגירה של היתושים על ידי ייבוש מים עומדים בהם מתפתחים זחלי היתוש והדברת מערכת הניקוז העירונית. בנוסף, כבכל שנה, מבקשת העירייה את הירתמות התושבים על מנת להצליח במיגור היתושים.

כך למשל, בייבוש מקורות מים ובהקשר זה מדגישים בעירייה, כי היתוש יכול להתפתח בכל מקור מים עומדים הגדול מחצי כוס מים. מים עומדים יכולים להיות למשל בחצרות הבתים, תחתיות עציצים, דליים ומכלים שאוגרים מים כדוגמת מי מזגנים. במקומות אלו, יש לדאוג שלא יהיו מים במשך שבוע רצוף, בכדי לא לאפשר לנקבת היתוש להטיל ביצים שבתוך שבוע בוקעים מהן זחלים. מהעירייה נמסר כי על התושבים לדווח למוקד העירוני 106 על מוקדי מים עומדים או על חשד להימצאות יתוש הטיגריס האסייאני.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות