חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

”אפשר להגיע רחוק יותר מאשר לסדר חלב במקרר”

 

כך אומרת לימור טירם, שבזכות לימודיה בקמפוס השפלה ברמלה, הצליחה  לרכוש מקצוע וכיום עובדת כמנהלת חשבונות בחברה מובילה במשק הישראלי

 

ללימור טירם מרמלה יש סיפור חיים מרתק, שבזכותו הצליחה לפני כמה שנים לצאת בכוחות עצמה יחד עם ילדיה אל חיים חדשים, שכיום כוללים בן זוג אוהב וילדים מאושרים. במקרה שלה הלימודים בגיל מאוחר – בקמפוס השפלה ברמלה – שינו לחלוטין את חייה, ובמקום לעבוד כסדרנית של מוצרי חלב בסופרמרקטים היא עובדת כיום במשרה בכירה כמנהלת חשבונות. 

בעקבות מערכת יחסים לא בריאה שהייתה בעבר לטירם עם בן זוגה הקודם, היא החליטה לעזוב את מקום מגוריה הקודם, ואז קיבלה דירה מעמידר בעיר רמלה. היא התחתנה בשנית בשנת 2008, הפעם עם גבר אוהב ותומך, ויש להם ארבעה ילדים: הבכור, בן 23, מתחיל ללמוד בימים אלו רפואה באוניברסיטה, בן 19 נמצא בשנת שירות לפני גיוס לצבא, בן נוסף בן 16 לומד בתיכון, וילד בן חמש לומד בגן. היא עובדת כיום כמנהלת חשבונות בחברה מובילה במשק הישראלי.

לאחר שעבדה במשך חמש שנים כסדרנית של מוצרי החלב של חברה גדולה, חזרה טירם לספסל הלימודים במטרה להשלים 12 שנות לימוד, שאותן לא הספיקה להשלים בעבר. טירם: "אני ובעלי החלטנו שאני יכולה להגיע רחוק יותר מאשר לסדר חלב במקרר. התחלתי ללמוד מזכירה רפואית בקמפוס השפלה ברמלה, ואז הבנתי מה באמת מעניין אותי: לימודי חשבת שכר ומנהלת חשבונות. בני הקטן נולד תוך כדי הלימודים".

לטירם יש מסר חשוב מאוד להעביר לנשים אחרות הנמצאות במצבה ולנשים המעוניינת לשפר את מצבן הכלכלי. "בזכות הלימודים בגיל מבוגר אפשר לפרוץ את הגבולות ולעשות את המקסימום, וכמובן אף פעם לא לאבד תקווה. לכל אישה מגיע להצליח בחיים ולהיות שווה בין שווים, ולא להגיד בעתיד למה לא עשיתי. בהתחלה, כשלמדתי בקמפוס השפלה הנהלת חשבונות, הייתי מתלהבת מכל התקדמות שלי, כי מבחינתי זה מהפך ממש רציני בחיים. עבורי כל יום הוא שיא חדש. זה קרה הרבה בזכות מרינה מיכאלוב, שהייתה הגורו שלי בכל הקשור ללימודים ועזרה לי למצוא את הדרך ואת הייעוד. אני באה ממשפחה שבה לימודים זה דבר מאוד חשוב, וכמובן שבעלי והילדים שמעריצים אותי היו כל הזמן מאחוריי ונרתמו לעזור בזמן הלימודים".

טירם סיימה בהצלחה את לימודיה כחשבת שכר וכמנהלת חשבונות, ובמהלך לימודיה התיידדה עם רעות סטמקר, אם חד הורית שהפכה לחברתה הטובה ביותר. טירם הכירה לחברתה הטובה את אחיה אראל, ולפני שלוש שנים – ביום שבו נערכו בחינות הסיום של קורס הנהלת חשבונות – התחתנו השניים. בימים אלו נמצאת סמטקר בהריון מתקדם.

טירם אינה היחידה שהצליחה לשדרג את חייה בזכות לימודי קורסי הנהלת חשבונות בגיל מבוגר, ובקמפוס השפלה ברמלה מתגאים במקרי הצלחה נוספים ובהם: בעל ואישה שבזכות לימודים בקורס הנהלת חשבונות 3 שהצליחו להשתדרג למשרה טובה יותר בחברת הייטק באזור השרון, עולה חדשה מאוזבקיסטן שעבדה בשירות לקוחות של רשת מרכולים גדולה שהצליחה לעבור את הבחינות של 12 שנות לימוד וכיום לומדת הנהלת חשבונות, תלמידה אחרת שאחרי שלמדה את כל קורסי הנהלת חשבונות המשיכה ללימודי תואר אקדמי בחשבונאות, ועולה נוספת ממדינות חבר העמים שסיימה בהצלחה את קורס הנהלת חשבונות 3 לאחר שבתחילת הלימודים בקושי ידעה מילה אחת בעברית.

מרינה מיכאלוב, מנהלת תחום הכשרות מקצועיות ולימודי תעודה והשלמת השכלה בקמפוס השפלה ברמלה, שליוותה את טירם לאורך כל לימודיה המקצועיים, מספרת כי "מטרת הקמפוס היא להנגיש את ההשכלה ולאפשר לתושבי רמלה והאזור כולו ללמוד מקצוע שמתאים להם בקורסים כמו: הנהלת חשבונות, מנעולן, חשבי שכר בכירים, מדריכי ספורט, איפור מקצועי, מזכירות רפואית ועוד. הקורסים  כוללים סביבת לימודים נעימה ותומכת וליווי אישי עד לסיום מוצלח של הלימודים. תעודת הסיום בקורסים, שרובם בפיקוח של משרד הכלכלה, מסייעת לבוגרים ולבוגרות להשתלב בשוק העבודה – לצורך הגדלת ההכנסה וגם כדי להתמקצע. במידת הצורך, יש אצלנו גם מסלול להשלמת 12 שנות לימוד לטובת כאלה שלא סיימו ללמוד בתיכון".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות